Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - NSR voorvelg, achter gebruiken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #39726 - NSR voorvelg, achter gebruiken.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bulletproof 31-10-2006 15:44 Print topicpost

Posts: 3350
Hallo,

Ik weet niet zeker maar heb geloof ik wel vaker op bf gezien dat mensen 2 voorvelgen in hun nsr hadden zo dat je achter ook een schijfrem hebt.
Nu is mijn vraag is dit past te maken ( kom niet mee van alles is pas te maken ) en is dit moeilijk?
Wat komt er allemaal bij kijken.
Hoe los ik op dat er een tandwiel op past?

De remklauw bevestiging is het moeilijke na mijn denken niet.

Mvg, Renier
 

Menu2t 31-10-2006 15:46 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrtigerfreak
Hallo,

Ik weet niet zeker maar heb geloof ik wel vaker op bf gezien dat mensen 2 voorvelgen in hun nsr hadden zo dat je achter ook een schijfrem hebt.
Nu is mijn vraag is dit past te maken ( kom niet mee van alles is pas te maken ) en is dit moeilijk?
Wat komt er allemaal bij kijken.
Hoe los ik op dat er een tandwiel op past?

De remklauw bevestiging is het moeilijke na mijn denken niet.

Mvg, Renier



beter doe je het anders. pak je een achtervelt. laat je een bus voor in het remtrommelhuis draaien met 7 gaten. als eerst boor je je tandwiel gaten door(daarmee zet je de bus vast in het trommelhuis). dan pak je een goeie schijf. boor je de gaten op de bus op de bevestigings plekken. en maak je op je achterbrug een nokje voor een bijpassende remklauw.
 
NSR Supersprint special!
Bulletproof 31-10-2006 15:49 Print reply

Posts: 3350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



beter doe je het anders. pak je een achtervelt. laat je een bus voor in het remtrommelhuis draaien met 7 gaten. als eerst boor je je tandwiel gaten door(daarmee zet je de bus vast in het trommelhuis). dan pak je een goeie schijf. boor je de gaten op de bus op de bevestigings plekken. en maak je op je achterbrug een nokje voor een bijpassende remklauw.


Ook idd een oplossing maar omdat als je een voorvelg pakt gelijk al schijf enzo er op hebt leek mij dat makkelijker.

Iemand verder nog tips/ideen?
 
Menu2t 31-10-2006 15:51 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrtigerfreak
[...]


Ook idd een oplossing maar omdat als je een voorvelg pakt gelijk al schijf enzo er op hebt leek mij dat makkelijker.

Iemand verder nog tips/ideen?



ja maar als je goed kijkt naar je achtervelg en je voorvelg. zie je dat op je achtervelg een hele''bult'' zit waarom het tandwiel is bevestigd. dan zou je deze op je voorvelg ook moeten maken voor het perfecte uitlijnen van het tandwiel. gezien dat best moeilijk is om te maken/goed in lijn te krijgen. kan je volgens mij, beter mijn idee gebruiken
 
NSR Supersprint special!
Bulletproof 31-10-2006 16:06 Print reply

Posts: 3350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



ja maar als je goed kijkt naar je achtervelg en je voorvelg. zie je dat op je achtervelg een hele''bult'' zit waarom het tandwiel is bevestigd. dan zou je deze op je voorvelg ook moeten maken voor het perfecte uitlijnen van het tandwiel. gezien dat best moeilijk is om te maken/goed in lijn te krijgen. kan je volgens mij, beter mijn idee gebruiken


Oke ik zal eens even kijken hoe en wat en miss is dat wel makkelijker ja ivm met het tandwiel in rechte uitlijning moet hebben.

Miss zijn er nog mensen die kunnen zeggen wie dit miss vaker hebben gedaan hier op het forum of andere forums?
 
nsrracer 31-10-2006 16:08 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



beter doe je het anders. pak je een achtervelt. laat je een bus voor in het remtrommelhuis draaien met 7 gaten. als eerst boor je je tandwiel gaten door(daarmee zet je de bus vast in het trommelhuis). dan pak je een goeie schijf. boor je de gaten op de bus op de bevestigings plekken. en maak je op je achterbrug een nokje voor een bijpassende remklauw.


ik denk idd dat dat de makkelijkste/beste manier is

 
Bulletproof 31-10-2006 16:48 Print reply

Posts: 3350
oke... bedankt voor de tips
 
timoty-dt 31-10-2006 17:21 Print reply

Posts: 1802
of je pakt een oud type gpr achtervelg, zien er bijna het zelfde uit
 
kut voetbal
BSTS 31-10-2006 17:35 Print reply

Posts: 4241
wou ik ook doen.
leuk idee,
idd je moet een tandwiel adapter maken.
hiervoor moet je beschikking hebben tot een draaibank, of ergens laten draaien.

dat was ook mijn idee, maar ik neem toch een achtervelg van ns1, die is iets breder enzo
 
sprintjah
Menu2t 31-10-2006 22:13 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
wou ik ook doen.
leuk idee,
idd je moet een tandwiel adapter maken.
hiervoor moet je beschikking hebben tot een draaibank, of ergens laten draaien.

dat was ook mijn idee, maar ik neem toch een achtervelg van ns1, die is iets breder enzo


dat zal best dat het breeder is. maar kan je het wel kwijt tussen je achterbrug? en dan heb je het laten draaien, komt het net niet uit enzo.

mar over dat oude type gpr achtervelg. hebben die geen 17'' achter?
 
NSR Supersprint special!
timoty-dt 31-10-2006 22:15 Print reply

Posts: 1802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]


dat zal best dat het breeder is. maar kan je het wel kwijt tussen je achterbrug? en dan heb je het laten draaien, komt het net niet uit enzo.

mar over dat oude type gpr achtervelg. hebben die geen 17'' achter?


Volgens mij wel en ze zijn niet moeilijk pas te maken
 
kut voetbal
Vuile Beunkoe 31-10-2006 22:15 Print reply

Posts: 6114
k heb voorvelg van een MB aangepast, tandwieladapter op gemaakt.

Ik meen dat alu voor NSR remtrommel enorm groot moet zijn, beetje duur dus.

Tandwieladapter is simpel uit te lijnen hoor, gewoon centreren op een punt vd velg.


 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Menu2t 31-10-2006 22:18 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
[...]


Volgens mij wel en ze zijn niet moeilijk pas te maken



* volgens mij nog een breedere velg ook. dus ook niet echt ideaal icm met je a-brug.

@ hellracer. der zijn nog zat andere soorten metaal die goed te doen zijn. en over dat dat alu duur zal zijn. ligt eraan waar je het laat doen. t moet o'n 15 cm doorsnee hebben en zon 5 cm diep? ligt der maar net aan wat voor schijf je pakt.
 
NSR Supersprint special!
Vuile Beunkoe 31-10-2006 22:21 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



* volgens mij nog een breedere velg ook. dus ook niet echt ideaal icm met je a-brug.

@ hellracer. der zijn nog zat andere soorten metaal die goed te doen zijn. en over dat dat alu duur zal zijn. ligt eraan waar je het laat doen. t moet o'n 15 cm doorsnee hebben en zon 5 cm diep? ligt der maar net aan wat voor schijf je pakt.


mwa 150mm rond is vrij grote maat hoor, bij voorvelg hoefde maar 100 rond. Materiaalkosten zit je rond de 20 euri gok ik, opzich wel te doen. Ligt eraan waar je het laat doen enzo, ik kan het lekker op school doen nou. Toen ik mijn adapter heb laten maken kostte me dat 30 euro.

zal ff link zoeken voor je met fotos
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Menu2t 31-10-2006 22:22 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


mwa 150mm rond is vrij grote maat hoor, bij voorvelg hoefde maar 100 rond. Materiaalkosten zit je rond de 20 euri gok ik, opzich wel te doen. Ligt eraan waar je het laat doen enzo, ik kan het lekker op school doen nou. Toen ik mijn adapter heb laten maken kostte me dat 30 euro.

zal ff link zoeken voor je met fotos



ik ben ook geinterresseert. want volgens mij staat dat met die addapter in de velg mooier dan zelf eent andwiel adapter maken. + die moet volgens mij dikker zijn
 
NSR Supersprint special!
Vuile Beunkoe 31-10-2006 22:24 Print reply

Posts: 6114
ligt eraan hoe je et afwerkt he, als geld geen probleem is dan zou ik voor achtervelg met schijfremadapter gaan, al vind ik 17 en 17 inch mooiere combo...

http://www.brommerforum.nl/showtopic/33632

ik vind em vrij mooi afgewerkt

edit

achter heb je een grotere adapter nodig, die moet nm hele trommel afdekken wil je het netjes doen.

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 31-10-2006 om 22:26 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 1591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved