Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ideale demper?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39720 - ideale demper?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1732 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

khpoppema 30-10-2006 21:58 Print reply

Posts: 3199
de ideale demper is een gepreforeerde buis met wol

deze heeft namelijk (mits goed) geen begrensende werking wat de platen demper (van scarface) wel heeft.

ik heb wel eens een plaatje gezien van meerdere buisjes de geperforeerd zijn en dan tussen de demperwol zitten. dit lijkt mij een goede werking.

maar ten opzichte van de 2 takt werking kan de enkele buis geperforeerd het beste zijn.

daarnaast heeft de grote van de demper invloed, maar ook de demperwol, conclusie gewoon de kwaliteit van de demper.


in dat autoblad stond ook bij dat een open demper net zo goed kan (KAN) dempen als een schottendemper
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
jd boer 30-10-2006 21:59 Print reply

Posts: 6005
maar @ ts , waarvoor moet t perfecte demper zijn , presatatie gericht ?

dan zou k zeggen rij zonder

wil je toch 1 , gewoon een rechte buis , en niet zo als nm rs demper
 
rs1sprintuhr
Neluhz 30-10-2006 22:03 Print reply

Posts: 4032
eerder een tussenweg, zoveel mogelijk prestaties op een aanvaadbaar geluidsnivau...


 
Scarface 30-10-2006 22:05 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
eerder een tussenweg, zoveel mogelijk prestaties op een aanvaadbaar geluidsnivau...





dan zou ik beginnenmet die blikken opvoer uitlaatjes weg te gooien en een opmaat uitlaat van dikker materiaal te maken. die blikken uitlaatjes maken namelijk veel meer herrie
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
jd boer 30-10-2006 22:06 Print reply

Posts: 6005
dan moet je dat van niek pakken , dus gewoon 1 geperforeerde pijp


 
rs1sprintuhr
Neluhz 30-10-2006 22:08 Print reply

Posts: 4032
waarom zou ik?
uitlaten zijn niet voor niks dun...
dikke uitlaten worden minder warm, en geven prestatieverlies?
ik had gepaint btw, maar imageshack ligt eruit :S

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 30-10-2006 om 22:08 uur.
 
Vuile Beunkoe 30-10-2006 22:09 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
waarom zou ik?
uitlaten zijn niet voor niks dun...
dikke uitlaten worden minder warm, en geven prestatieverlies?
ik had gepaint btw, maar imageshack ligt eruit :S

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 30-10-2006 om 22:08 uur.


ja als je zo gaat doen, maak dan een dubbelwandige uitlaat...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Scarface 30-10-2006 22:09 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
waarom zou ik?
uitlaten zijn niet voor niks dun...
dikke uitlaten worden minder warm, en geven prestatieverlies?



en maken meer herrie ?

tis maar net waar je voor kiest. maar idd voor prestatie gewoon een lekkere lange rechte demper met een geperforeerde pijp en demperwol?

bijvoorbeeld 2 van die techno dempertjes aan elkaar?
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
mblover 30-10-2006 22:11 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
waarom zou ik?
uitlaten zijn niet voor niks dun...
dikke uitlaten worden minder warm, en geven prestatieverlies?
ik had gepaint btw, maar imageshack ligt eruit :S

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 30-10-2006 om 22:08 uur.


ja idd.
je wil dun materiaal hebben. 0,6 - 0,8mm
homoetjes zijn volgens mij al 1mm oid dacht ik.

Voor mij is een ideale demper:
een demper die best iets prestatieverlies mag geven, MAAR wel erg stil is, en het liefst een onschuldig geluid geeft. Tenminste voor straatgebruik.

Voor circuit het liefst geen, maar als het moet dan eentje die net genoeg dempt en geen prestatieverlies heeft.
 
Neluhz 30-10-2006 22:14 Print reply

Posts: 4032
@mblover: no offence, maar ik bedoel eigenlijk meer, hoe ziet ie eruit, ipv waar moet die aan voldoen

en een circuitdemper moet juist stil zijn, circuits mag je geen lawaai maken
of het moet toevallig "lawaaidag" zijn

dubbelwandige uitlaat kost me te veel ruimte, wordt em ook niet.

maar de meeste herrie komt van de demper, niet van de uitlaat als je het mij vraagt, superstil hoeft niet, aanvaadbaar= nog best veel lawaai

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 30-10-2006 om 22:15 uur.
 
mblover 30-10-2006 22:19 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
@mblover: no offence, maar ik bedoel eigenlijk meer, hoe ziet ie eruit, ipv waar moet die aan voldoen

en een circuitdemper moet juist stil zijn, circuits mag je geen lawaai maken
of het moet toevallig "lawaaidag" zijn

dubbelwandige uitlaat kost me te veel ruimte, wordt em ook niet.

maar de meeste herrie komt van de demper, niet van de uitlaat als je het mij vraagt, superstil hoeft niet, aanvaadbaar= nog best veel lawaai

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 30-10-2006 om 22:15 uur.


er was onduidelijkheid over het punt wanneer een demper ideaal is.

Schottendemper voor de straat als je het mij vraagt. Scheelt ook gezeik met die wol die iedere keer wegfikt.
Of van die stalen sponsjes erin proppen, helpt ook wel iets.

Circuit moet je soms idd stil zijn, maar volgens mij bij sommige sprints niet?
 
jeppor 30-10-2006 23:31 Print reply

Posts: 486
misschien even tussendoor srry daarvoor
Als ik de demper van mij tomos afhaal (tecno terugloper) maakt die nauwelijk meer geluid is nog vrij stil. Misschien nog begrenst ofzo niet dat ik me dat voor kan stelle
 

Dit topic is 1732 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved