Okay nu ff serieus!
Ik heb zelf ook een derbi gehad met orginele cilinder, ik heb op deze cilinder ook een gia/conti uitlaat gehad en deze uitlaat beviel mij persoonlijk NIET! Alleen maar in hoge toeren had deze uitlaat kracht en je moest continu doortrekken om vermogen te hebben(met vertanding 13/45) Hierna heb ik een metrakit uitlaat gekocht, ging op top zeker minder hard met zelfde vertanding en daarna met vtw 14 iets sneller dan met 13 maar nog lang niet zo snel als de gia/conti.
Ik heb óók ff een yasuni spr3(is toch hetzelfde als bida onderlangs) op m'n orginele cilinder getest, maar ben toch tot de conclusie gekomen dat dit niet echt een goede combinatie was(had een dip en reedt niet echt plezierig). Deze uitlaat is goed geschikt voor de snellere 70cc cilinders(polini, mk sp, hebo nrg en dergelijke cilinders).
Naar mijn mening kan je beter de bidalot of yasuni cross proberen voor je orginele cilinder. Heb hier ook mee gereden en deze presteren gewoon beter dan die onderlangse..
En als je van plan bent om een 70cc cilinder aan te schaffen:
Ik heb zelf eerst een 70cc metrakit gietijzeren cilinder gehad, deze cilnder was echt SUPER GOED! in mijn inzicht, hijs niet extreem snel maar hij trekt zeer goed op zelfs bij lage toerentallen heeft ie lekker veel koppel! Deze cilinder liep eerst met een metrakit uitlaat en dat ging best goed. Haalde een topsnelheid van 101km/h op m'n digiteller. Moet er wel bij zeggen dat m'n ori cilinder harder ging met conti uitlaat, maar dit rijdt zoooo veel lekkerder....
Daarna heb ik een yasuni hm gekocht en deze uitlaat zorgde ervoor dat ik nóg meer koppel had en nog beter doortrok! Topsnelheid bleef gelijk aangezien deze cilinder gewoonweg niet meer toeren kon maken.
Daarna een polini 70 aangeschaft. Dees heb ik eerst met conti gereden en dat liep niet echt denderend, onderin was het niks en had een dip.
Daarna de yasuni hm er weer opgegooid en dat reed en rijdt nog steeds heerlijk! Veel koppel onderin en trekt lekker door en zorgt voor een topsnelheid van 118 km/h op mijn digiteller.
Een vriend van me met een hebo ng cilinder reed me d'r toch wel uit met exact dezelfde brommer. Zijn topsnelheid is niet betrouwbaar want hij had geen digiteller. Al mijn setups waren met standaard krukas en lagers en met 19mm(metrakit giet) en 21mm(ook mk giet en polini).
Moet er wel bij zeggen dat ik met de metrakit cilinder iets van 7500 km heb gereden!!!!! Hierbij zit een vakantie naar lyon frankrijk en de cilinder had na zoveel km's maar geen één krasje in de cilinder!! Zuiger zag er wel iets minder uit maar viel ook nog erg mee. Dit is dus een zeer betrouwbare cilinder mits je er goed mee omgaat en niet vol met koude motor blazen en dergelijke.
ps Pleur die 17,5mm carb weg!!! Dit is hetzelfde model als je orginele(phva meen ik) en deze carb zit standaard al op een DNA en is niet echt een goede performance carb. Beter zoek je een 19mm dellortho phbn, deze heb ik op bovengenoemde setups ook gereden en deze carb was vele malen beter dan die 17,5 die ik ook heb geprobeerd.
Denk zeg het maar even....
Dit bericht is gewijzigd door mangoo op 30-10-2006 om 11:44 uur.