Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Conti vs Bidalot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39703 - Conti vs Bidalot
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Baasbas 30-10-2006 11:19 Print reply
Posts: 2176
ja, een uitlaat heeft "acceleratie"
dat krijg je er los bijgeleverd in een doosje



 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
mangoo 30-10-2006 11:31 Print reply

Posts: 743
Okay nu ff serieus!

Ik heb zelf ook een derbi gehad met orginele cilinder, ik heb op deze cilinder ook een gia/conti uitlaat gehad en deze uitlaat beviel mij persoonlijk NIET! Alleen maar in hoge toeren had deze uitlaat kracht en je moest continu doortrekken om vermogen te hebben(met vertanding 13/45) Hierna heb ik een metrakit uitlaat gekocht, ging op top zeker minder hard met zelfde vertanding en daarna met vtw 14 iets sneller dan met 13 maar nog lang niet zo snel als de gia/conti.

Ik heb óók ff een yasuni spr3(is toch hetzelfde als bida onderlangs) op m'n orginele cilinder getest, maar ben toch tot de conclusie gekomen dat dit niet echt een goede combinatie was(had een dip en reedt niet echt plezierig). Deze uitlaat is goed geschikt voor de snellere 70cc cilinders(polini, mk sp, hebo nrg en dergelijke cilinders).

Naar mijn mening kan je beter de bidalot of yasuni cross proberen voor je orginele cilinder. Heb hier ook mee gereden en deze presteren gewoon beter dan die onderlangse..

En als je van plan bent om een 70cc cilinder aan te schaffen:
Ik heb zelf eerst een 70cc metrakit gietijzeren cilinder gehad, deze cilnder was echt SUPER GOED! in mijn inzicht, hijs niet extreem snel maar hij trekt zeer goed op zelfs bij lage toerentallen heeft ie lekker veel koppel! Deze cilinder liep eerst met een metrakit uitlaat en dat ging best goed. Haalde een topsnelheid van 101km/h op m'n digiteller. Moet er wel bij zeggen dat m'n ori cilinder harder ging met conti uitlaat, maar dit rijdt zoooo veel lekkerder....

Daarna heb ik een yasuni hm gekocht en deze uitlaat zorgde ervoor dat ik nóg meer koppel had en nog beter doortrok! Topsnelheid bleef gelijk aangezien deze cilinder gewoonweg niet meer toeren kon maken.

Daarna een polini 70 aangeschaft. Dees heb ik eerst met conti gereden en dat liep niet echt denderend, onderin was het niks en had een dip.

Daarna de yasuni hm er weer opgegooid en dat reed en rijdt nog steeds heerlijk! Veel koppel onderin en trekt lekker door en zorgt voor een topsnelheid van 118 km/h op mijn digiteller.

Een vriend van me met een hebo ng cilinder reed me d'r toch wel uit met exact dezelfde brommer. Zijn topsnelheid is niet betrouwbaar want hij had geen digiteller. Al mijn setups waren met standaard krukas en lagers en met 19mm(metrakit giet) en 21mm(ook mk giet en polini).

Moet er wel bij zeggen dat ik met de metrakit cilinder iets van 7500 km heb gereden!!!!! Hierbij zit een vakantie naar lyon frankrijk en de cilinder had na zoveel km's maar geen één krasje in de cilinder!! Zuiger zag er wel iets minder uit maar viel ook nog erg mee. Dit is dus een zeer betrouwbare cilinder mits je er goed mee omgaat en niet vol met koude motor blazen en dergelijke.

ps Pleur die 17,5mm carb weg!!! Dit is hetzelfde model als je orginele(phva meen ik) en deze carb zit standaard al op een DNA en is niet echt een goede performance carb. Beter zoek je een 19mm dellortho phbn, deze heb ik op bovengenoemde setups ook gereden en deze carb was vele malen beter dan die 17,5 die ik ook heb geprobeerd.

Denk zeg het maar even....

Dit bericht is gewijzigd door mangoo op 30-10-2006 om 11:44 uur.
 
JouriD 30-10-2006 21:25 Print reply

Posts: 394
Ok mensen bedankt voor jullie reacties allemaal.

maar de airsal.. + bidalot. Hoe denken jullie daarover?
En die 17.5 is echt niet te doen ? Met 70 moet hij dus echt groter?
 
DERBIEEEE
Jarco 30-10-2006 21:26 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JouriD
Ok mensen bedankt voor jullie reacties allemaal.

maar de airsal.. + bidalot. Hoe denken jullie daarover?
En die 17.5 is echt niet te doen ? Met 70 moet hij dus echt groter?


17.5 kan wel, mja kloten carb om af te stellen, beter haal je dan een 21 mm..
en ik zou de gia conti houden op de 70..
 
RM-sm 30-10-2006 21:28 Print reply

Posts: 3908
wat heeft iedereen tegen 17.5mm ?? ik heb aantal van die dingen afgestelt en ik heb nergens problemen mee gehad hoor


 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
jd boer 30-10-2006 21:29 Print reply

Posts: 6005
17,5 kan wel op 70cc , en hoezo klote carb om afte stellen , ik krijg hem beter afgesteld dan me 21 mm
 
rs1sprintuhr
Mr.Pink 30-10-2006 21:48 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
airsal 70cc is wel een leuke cilinder



Maar wel een toerenbeuker


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JouriD
Ok mensen bedankt voor jullie reacties allemaal.

maar de airsal.. + bidalot. Hoe denken jullie daarover?
En die 17.5 is echt niet te doen ? Met 70 moet hij dus echt groter?


Ik heb ook met die airsal gereden, maar is flink hoogtoerig. Heeft wel een hoge top. En met 70 zou ik wel 19mm ofzo nemen, is wel zo lekker.

Dit bericht is gewijzigd door Mr.Pink op 30-10-2006 om 21:51 uur.
 
JouriD 31-10-2006 10:19 Print reply

Posts: 394
scheelt de 17.5 en 19 zoveel dan op een 70 ?

 
DERBIEEEE
Royal Club 31-10-2006 14:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JouriD
scheelt de 17.5 en 19 zoveel dan op een 70 ?



17.5 gooi je op een snelle 50, 19 mm op een 70cc
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JouriD 6-11-2006 17:58 Print reply

Posts: 394
Ok ik wil dus een airsal 70 + bidalot + 21mm

Maar de carb. Ik zou er graag 1 willen met handchoke,luchtschroef, stationairschroef.. Dus eigenlijk precies hetzelfde ingedeeld als je originele 14mm die erop zat.

Ik ben deze nog nergens tegengekomen maar welk type (dellortho) is het beste?
 
DERBIEEEE
Joosenm 6-11-2006 18:17 Print reply

Posts: 364
ej

jouri ik heb een 21mm met handshoke stationaarsproeier en luchtschroef.
maar volgens mij is dat bij alle delortho phbn.
 
JouriD 6-11-2006 18:20 Print reply

Posts: 394
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joosenm
ej

jouri ik heb een 21mm met handshoke stationaarsproeier en luchtschroef.
maar volgens mij is dat bij alle delortho phbn.

Dikke pimp.. k heb nou die van allard.. phbg is da volges mij..

Mar k moet denk phbn hebbe.. kan ik is n x komme kijke wa da is ?

 
DERBIEEEE
JouriD 6-11-2006 18:28 Print reply

Posts: 394
dus as iemand mij precies t verschil kan vertelle?
En welke ik t beste kan nemen (aka past op mijne brommer).
 
DERBIEEEE

Dit topic is 3664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved