Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Conti vs Bidalot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39703 - Conti vs Bidalot
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JouriD 29-10-2006 20:00 Print topicpost

Posts: 394
Hey ik heb nu een giannelli conti op standaard cilinder. (derbi senda sm extreme) 2004

Ik krijg volgend weekend een bidalot onderlangs (vind ik hele mooie uitlaat) maar deze zal waarschijnlijk langzamer zijn?

Zal dit veel schelen ?
Ook heb ik een 17.5 mm carberateur gekocht en deze zal er dan ook bij opgaan. Wat denken jullie dat dit scheelt?

En daarna ben ik van plan om met een 70 te gaan rijden. Ik wil een cilinder die gewoon lang meegaat en het liefst niet toerenbeukend is.. wat is een aanraden en past leuk bij de rest van de spullen ?

Dit bericht is gewijzigd door JouriD op 29-10-2006 om 20:10 uur.
 
DERBIEEEE

Royal Club 29-10-2006 20:02 Print reply

Posts: 60390
zal niet zo super veel verschil zijn in die uitlaten

17.5, wat had je eerst?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JouriD 29-10-2006 20:10 Print reply

Posts: 394
origineel.. 14mm
 
DERBIEEEE
Royal Club 29-10-2006 20:11 Print reply

Posts: 60390
zal je wel merken jah

mss dat je met onderlangs iets beter zal presteren
uitlaatgassen hoeven minder afstand af te leggen etc etc
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JouriD 29-10-2006 20:24 Print reply

Posts: 394
En de cilinder ?
 
DERBIEEEE
Royal Club 29-10-2006 20:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JouriD
En de cilinder ?


geen idee

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Rody9933 29-10-2006 20:26 Print reply

Posts: 494
Onderlangs = hogere topsnelheid
Bovenlangs = betere acceleratie

De Bidalot is voor acceleratie en top.
De Conti is alleen voor de top.
Maar omdat de Bidalot onderlangs is denk ik dat ie ongeveer even snel is en sneller optrekt.
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
Jarco 29-10-2006 20:28 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Onderlangs = hogere topsnelheid
Bovenlangs = betere acceleratie

De Bidalot is voor acceleratie en top.
De Conti is alleen voor de top.
Maar omdat de Bidalot onderlangs is denk ik dat ie ongeveer even snel is en sneller optrekt.


hoe kom je aan die theorie ..

@ ts je hebt een 17.5 gekocht?
kan je dan niet meteen beter een 21 mm pakken?


Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 29-10-2006 om 20:28 uur.
 
Ice Ap rs50 29-10-2006 20:28 Print reply

Posts: 7149
airsal 70cc is wel een leuke cilinder
 
GTI - GTD - BMW
Royal Club 29-10-2006 20:29 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Onderlangs = hogere topsnelheid
Bovenlangs = betere acceleratie

De Bidalot is voor acceleratie en top.
De Conti is alleen voor de top.
Maar omdat de Bidalot onderlangs is denk ik dat ie ongeveer even snel is en sneller optrekt.


je spreekt jezelf nu tegen?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
~RoNaLd~ 29-10-2006 20:31 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


hoe kom je aan die theorie ..

@ ts je hebt een 17.5 gekocht?
kan je dan niet meteen beter een 21 mm pakken?


Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 29-10-2006 om 20:28 uur.

Ja idd helemaal als je ook nog een 70 wilt gaan kopen. Ik zou zeker meteen voor een 21 gaan ipv 17.5... Verschil merk je waarschijnlijk veeeel beter
 
Royal Club 29-10-2006 20:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ~RoNaLd~
[...]

Ja idd helemaal als je ook nog een 70 wilt gaan kopen. Ik zou zeker meteen voor een 21 gaan ipv 17.5... Verschil merk je waarschijnlijk veeeel beter


jah maar tot die tijd moet ie dus met een 21 op ze 50std gaan rijden??
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rene-RX 29-10-2006 20:34 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ~RoNaLd~
[...]

Ja idd helemaal als je ook nog een 70 wilt gaan kopen. Ik zou zeker meteen voor een 21 gaan ipv 17.5... Verschil merk je waarschijnlijk veeeel beter



ja idd 17.5 is niet zon geweldige carb vind ik

beter neem je een 19 mm of een 21

en 19 mm kan ook nog welk op org 21 ook wel maarja stukken moeilijker af te stellen
 
www.apriliaforum.nl
RS-Power 29-10-2006 20:36 Print reply

Posts: 1035
Conti presteerd beter op een standaard cilinder

wil je richting de 50 extreem (dus niet 50 snel) of 70 gaan dan moet je voor die bidalot gaan...
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
SCHOENENPOETSERSMURF 29-10-2006 20:36 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Onderlangs = hogere topsnelheid
Bovenlangs = betere acceleratie

De Bidalot is voor acceleratie en top.
De Conti is alleen voor de top.
Maar omdat de Bidalot onderlangs is denk ik dat ie ongeveer even snel is en sneller optrekt.

wat een stierenscheit zeg


leg het maar eens uit als je met zon theorie aan komt ?

 
Rody9933 29-10-2006 20:36 Print reply

Posts: 494
Nee.Ik zij dat:
-Conti's zijn voor de topsnelheid.
-Bidalot is voor acceleratieen topsnelheid
En nog 1 ding:
Giannelli's hebben iets meer acceleratie dan de Conti's.
Bidalot is voor kleine 70cc setups.
Theorie op een site gevonden.
En bij onderlangs kunnen de gassen er sneller uit (ze hoeven die bocht van de bovenlangse uitlaten niet te maken want die geeft meer weerstand) maar ze gaan naar onder en dan recht naar achter eruit.

Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 29-10-2006 om 20:41 uur.
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.

Dit topic is 3663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved