Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda keting breekt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39702 - derbi senda keting breekt
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coke 17 29-10-2006 18:41 Print topicpost
Posts: 90
hey een vriend van me heeft nu al 2 keer achter elkaar zijn ketting gebroken op een vasten schakel. hij rijd redelijk normaal ,geen weelies of stoppies etc. we hebben de keting de eerste keer met een lossen schakel gerepaireert en dat ging 1 dag goed tot hij weer brak maar weer op een andre vaste schakel.
de keting is nog spoelel en lijkt nog goed dus wat zou dit kunnen veroorzaken???
 

jd boer 29-10-2006 18:42 Print reply

Posts: 6005
geen fietsketting dr om heen leggen
 
rs1sprintuhr
christianos 29-10-2006 18:42 Print reply

Posts: 20445
te slap / te los

niet goed gesmeerd

versleten ketting of tandwiele

wiel niet in 1 lijn..

losse schakel verkeerd om

vul me gerust aan als je nog meer weet..
 
Tombrom 29-10-2006 18:43 Print reply

Posts: 15925
ik denk verslete tandwieltjes
 
2takt Gangster 29-10-2006 18:47 Print reply

Posts: 1147
je mag btw ma 1 tussen schakel er tussen zetten


 
christianos 29-10-2006 18:49 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
je mag btw ma 1 tussen schakel er tussen zetten



waarom , ik rij er ook met 4?

hollandsche zuinigheid heet dat..
 
2takt Gangster 29-10-2006 18:52 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

waarom , ik rij er ook met 4?

hollandsche zuinigheid heet dat..



wrrm omdat tussen schakels niet zo sterk zijn als aaneengesloten schakels. bovendien rekken deze eerder op en slijten ze sneller waardoor je tandwielen ook sneller slijten.

en ze breken sneller

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 29-10-2006 om 18:53 uur.
 
jd boer 29-10-2006 18:54 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



wrrm omdat tussen schakels niet zo sterk zijn als aaneengesloten schakels. bovendien rekken deze eerder op en slijten ze sneller waardoor je tandwielen ook sneller slijten.

en ze breken sneller

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 29-10-2006 om 18:53 uur.


in theorie ja , praktijk maakt geen hol uit , als je ketting knapt en je ketting en tandwielen zijn nog goed , wrom zou je dan moeilijk doen om weer een nieuwe ketting te kopen
 
rs1sprintuhr
2takt Gangster 29-10-2006 18:56 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]


in theorie ja , praktijk maakt geen hol uit , als je ketting knapt en je ketting en tandwielen zijn nog goed , wrom zou je dan moeilijk doen om weer een nieuwe ketting te kopen



met tam setupje maakt dit idd nie zo veel uit. maar zodra je fatsoenlijk vermogen hebt word het natuurlijk ander verhaal
 
erwin fs1 29-10-2006 18:59 Print reply

Posts: 897
kromme tandwielen/uitgaande as zou ook nog kunnen...
 
vake bej te bange....
Tombrom 29-10-2006 19:00 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



met tam setupje maakt dit idd nie zo veel uit. maar zodra je fatsoenlijk vermogen hebt word het natuurlijk ander verhaal


daarom heb ik ene geklonken ketting heeft nergens tusse schakeltjess
 
mulder 29-10-2006 19:02 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



wrrm omdat tussen schakels niet zo sterk zijn als aaneengesloten schakels. bovendien rekken deze eerder op en slijten ze sneller waardoor je tandwielen ook sneller slijten.

en ze breken sneller

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 29-10-2006 om 18:53 uur.


ik heb altijd geleerd dat zon losseschakel even sterk is als een gewone
 
Raffel 29-10-2006 19:03 Print reply

Posts: 1226
zou ook niet weten waarom n losse minder sterk zou moeten zijn.. tis gewoon n normale schakel, alleen dan demontabel..
 
-simon- 29-10-2006 19:05 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
zou ook niet weten waarom n losse minder sterk zou moeten zijn.. tis gewoon n normale schakel, alleen dan demontabel..


idd en zoals in de begin post is gezegt brak er toch steeds een vaste schakel dus wat mekkerd iedereen dan van losse is mindersterk als datzo was was die wel gebroken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
christianos 29-10-2006 19:06 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



met tam setupje maakt dit idd nie zo veel uit. maar zodra je fatsoenlijk vermogen hebt word het natuurlijk ander verhaal

hmpf mijn mbx blokje zet die ketting echt wel aan het werk hoor.

Nee, ik denk laat je even zweten, ben niet zo'n type die in de oneindigehid alles vervangt met schakels.

Maar ik had een nieuwe DID ketting en tandwielen en toen was daar dat grote brok hout tussen me ketting *knal knal* ketting in 4 stukken.
Nah, ik ga dan geen nieuwe ketting kopen, dus gewoon een paar schakels ertussen en hij houd het al 2000 km no problemo

Ik zie namelijk geen reden waarom losse schakels slapper zijn...

En een ketting is altijd zo sterk als de zwakste schakel..
 
SCHOENENPOETSERSMURF 29-10-2006 19:11 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


daarom heb ik ene geklonken ketting heeft nergens tusse schakeltjess

nou dat is handig zeg

das wel het meest onpraktische wat maar kan nemen

1 met monteren moet je achterbrug er uit
2 bij uitrekken moet je er toch iets tussenuit slijpen
enz
 

Dit topic is 3144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved