Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #39696 - harder optrekken
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 1529 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
29-10-2006 13:39 |
Posts: 12846 |
Ontsteking weet ik weinig/niet genoeg over, maar weet wel dat een grotere carb wel wat zal schelen.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
TS80x LC Crosser |
29-10-2006 13:39 |
Posts: 190 |
groter achtertandwiel ,, HPI ,, grotere carb..
|
|
|
|
Furiuzz |
29-10-2006 13:41 |
Posts: 3659 |
Hpi zal niet echt veel schelen lijkt me ?
|
|
Terror,Tuning,Team |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-10-2006 13:42 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TS80x LC Crosser
groter achtertandwiel ,, HPI ,, grotere carb..
ik zou beginnen met een andere cilinder . of deze(laten) bijwerken .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
TS80x LC Crosser |
29-10-2006 13:42 |
Posts: 190 |
Gasreactie word een stuk beter
|
|
|
|
MX Racing |
29-10-2006 13:43 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
ik zou beginnen met een andere cilinder . of deze(laten) bijwerken .
maar zou ik er zo met deze 80cc dus niet veel meer vermogen uit kunnen halen, ik hoef niet eens zo hard te rijden, als hij maar goed hard trekt
|
|
|
|
Furiuzz |
29-10-2006 13:45 |
Posts: 3659 |
Ja maar dan trekt hij niet harder hij reageert alleen sneller .
Maar zou meschien ook nog wel helpen ja
|
|
Terror,Tuning,Team |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
29-10-2006 13:45 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TS80x LC Crosser
Gasreactie word een stuk beter
maar je vliegwiel is ook een stuk lichter, en dat kan een nadeel zijn bij de cross. dan heeft ie wat minder bij te zetten, zeg mar
edit: zoiets ja
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 29-10-2006 om 13:47 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-10-2006 13:46 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
maar je vliegwiel is ook een stuk lichter, en dat kan een nadeel zijn bij de cross. dan heeft ie wat minder bij te zetten, zeg mar
minder fopkoppel
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]
maar zou ik er zo met deze 80cc dus niet veel meer vermogen uit kunnen halen, ik hoef niet eens zo hard te rijden, als hij maar goed hard trekt
orri honda cilinders zijn nou eenmaal niet zo snel .
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-10-2006 om 13:48 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
MX Racing |
29-10-2006 13:49 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
minder fopkoppel
[...]
orri honda cilinders zijn nou eenmaal niet zo snel .
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-10-2006 om 13:48 uur.
oke, maar zou het dan bv veel schelen als ik er achter een groter tandwiel op leg, of merk je zoiets dan bijna niet?
|
|
|
|
Sypie_Honda |
29-10-2006 13:51 |
Posts: 13830 |
110cc of 125cc cilinder.
28mm carburateur.
homoet 110 uitlaat van een MT, of nog beter, een opmaat.
dan ga je echt snel.
wil je het goedkoop houden?
80cc laten tunen
24mm immi mikuni
uitlaat ken je dan wel zo houden.
dan word het ook al een stuk beter
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-10-2006 om 13:51 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
29-10-2006 13:51 |
Posts: 7728 |
lichter vertanden scheelt wel wat ja, maar maak het niet te licht
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-10-2006 13:52 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]
oke, maar zou het dan bv veel schelen als ik er achter een groter tandwiel op leg, of merk je zoiets dan bijna niet?
ik weet niet wat je nu hebt , maar je hebt ook een punt dat je tandwiel verhouding te ligt wordt en dat je langzamer trekt , je zit dan wel minder snel vast in blubber ed maar als je te licht vertand kun je net zo snel schakelen als met de goeie vertanding en maar licht je top lager , dus heb je minder hard opgetrokken zegmaar .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
MX Racing |
29-10-2006 13:56 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
ik weet niet wat je nu hebt , maar je hebt ook een punt dat je tandwiel verhouding te ligt wordt en dat je langzamer trekt , je zit dan wel minder snel vast in blubber ed maar als je te licht vertand kun je net zo snel schakelen als met de goeie vertanding en maar licht je top lager , dus heb je minder hard opgetrokken zegmaar .
tandwielverhouding is 13-46
dus dat lijkt mij niet te licht ofwel??
en ik heb hier nog een 26mm liggen, die heb ik er ook opgeled, alleen het spruitstuk wat daarbij zit is een beetje krom dus hij krijgt dar valse lucht bij en dan doet hij het helemaal niet goed.
Als ik een goed spruistuk daarvoor heb, zal 26mm dan beter trekken of zal het overkill zijn??
|
|
|
|
BSTS |
29-10-2006 20:21 |
Posts: 4241 |
tandwiel verhouding lichter maken is niet de manier in mijn ogen.
als je de vertanding korter maak, doormiddel van groter tandwiel achter, of kleiner voor.
dan verkocht je de lengte van je versnellings.
hierdoor krijg je wel het gevoel dat je snel op trekt,.
maar als je versnellings kort worden, zal je mischien wel helemaal niet sneller op je gang zijn.
de goeie tandwiel verhouding blijft het beste, dat wil zeggen gewoon de verhouding waarmee je de top goed haalt.,
en waarmee je goed weg kunt komen.
als dit allemaal het geval is, en je wilt nog sneller op trekken, dan zou ik het persoonlijk in de cilinder uitlaat en/of carburateur zoeken.
|
|
sprintjah |
|
Dit topic is 1529 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|