Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - harder optrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 738 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39696 - harder optrekken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 29-10-2006 13:37 Print topicpost

Posts: 812
Hoi,

Ik wil graat wat harder optrekken met mn cross mtx
mijn setup is:

80cc orgineel
18mm keihin
80 gianelli uitlaat
twv= 12-46

Mn ontsteking staat op de orinele stand, zou het wat schelen als ik die vroeger zet??

Zou het veel schelen als ik er een 20mm carburateur op leg??

OF iemand andere tips??
 

Gary - Forum en Gallery Moderator 29-10-2006 13:39 Print reply

Posts: 12846
Ontsteking weet ik weinig/niet genoeg over, maar weet wel dat een grotere carb wel wat zal schelen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
TS80x LC Crosser 29-10-2006 13:39 Print reply
Posts: 190
groter achtertandwiel ,, HPI ,, grotere carb..
 
Furiuzz 29-10-2006 13:41 Print reply

Posts: 3659
Hpi zal niet echt veel schelen lijkt me ?
 
Terror,Tuning,Team
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-10-2006 13:42 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TS80x LC Crosser
groter achtertandwiel ,, HPI ,, grotere carb..


ik zou beginnen met een andere cilinder . of deze(laten) bijwerken .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
TS80x LC Crosser 29-10-2006 13:42 Print reply
Posts: 190
Gasreactie word een stuk beter
 
MX Racing 29-10-2006 13:43 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ik zou beginnen met een andere cilinder . of deze(laten) bijwerken .


maar zou ik er zo met deze 80cc dus niet veel meer vermogen uit kunnen halen, ik hoef niet eens zo hard te rijden, als hij maar goed hard trekt
 
Furiuzz 29-10-2006 13:45 Print reply

Posts: 3659
Ja maar dan trekt hij niet harder hij reageert alleen sneller .
Maar zou meschien ook nog wel helpen ja
 
Terror,Tuning,Team
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-10-2006 13:45 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TS80x LC Crosser
Gasreactie word een stuk beter

maar je vliegwiel is ook een stuk lichter, en dat kan een nadeel zijn bij de cross. dan heeft ie wat minder bij te zetten, zeg mar
edit: zoiets ja

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 29-10-2006 om 13:47 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-10-2006 13:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

maar je vliegwiel is ook een stuk lichter, en dat kan een nadeel zijn bij de cross. dan heeft ie wat minder bij te zetten, zeg mar


minder fopkoppel


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


maar zou ik er zo met deze 80cc dus niet veel meer vermogen uit kunnen halen, ik hoef niet eens zo hard te rijden, als hij maar goed hard trekt


orri honda cilinders zijn nou eenmaal niet zo snel .


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-10-2006 om 13:48 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
MX Racing 29-10-2006 13:49 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


minder fopkoppel


[...]


orri honda cilinders zijn nou eenmaal niet zo snel .


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-10-2006 om 13:48 uur.


oke, maar zou het dan bv veel schelen als ik er achter een groter tandwiel op leg, of merk je zoiets dan bijna niet?
 
Sypie_Honda 29-10-2006 13:51 Print reply

Posts: 13830
110cc of 125cc cilinder.
28mm carburateur.
homoet 110 uitlaat van een MT, of nog beter, een opmaat.

dan ga je echt snel.

wil je het goedkoop houden?

80cc laten tunen
24mm immi mikuni
uitlaat ken je dan wel zo houden.

dan word het ook al een stuk beter

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-10-2006 om 13:51 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-10-2006 13:51 Print reply

Posts: 7728
lichter vertanden scheelt wel wat ja, maar maak het niet te licht
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-10-2006 13:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


oke, maar zou het dan bv veel schelen als ik er achter een groter tandwiel op leg, of merk je zoiets dan bijna niet?


ik weet niet wat je nu hebt , maar je hebt ook een punt dat je tandwiel verhouding te ligt wordt en dat je langzamer trekt , je zit dan wel minder snel vast in blubber ed maar als je te licht vertand kun je net zo snel schakelen als met de goeie vertanding en maar licht je top lager , dus heb je minder hard opgetrokken zegmaar .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
MX Racing 29-10-2006 13:56 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ik weet niet wat je nu hebt , maar je hebt ook een punt dat je tandwiel verhouding te ligt wordt en dat je langzamer trekt , je zit dan wel minder snel vast in blubber ed maar als je te licht vertand kun je net zo snel schakelen als met de goeie vertanding en maar licht je top lager , dus heb je minder hard opgetrokken zegmaar .


tandwielverhouding is 13-46
dus dat lijkt mij niet te licht ofwel??

en ik heb hier nog een 26mm liggen, die heb ik er ook opgeled, alleen het spruitstuk wat daarbij zit is een beetje krom dus hij krijgt dar valse lucht bij en dan doet hij het helemaal niet goed.

Als ik een goed spruistuk daarvoor heb, zal 26mm dan beter trekken of zal het overkill zijn??
 
BSTS 29-10-2006 20:21 Print reply

Posts: 4241
tandwiel verhouding lichter maken is niet de manier in mijn ogen.
als je de vertanding korter maak, doormiddel van groter tandwiel achter, of kleiner voor.
dan verkocht je de lengte van je versnellings.
hierdoor krijg je wel het gevoel dat je snel op trekt,.
maar als je versnellings kort worden, zal je mischien wel helemaal niet sneller op je gang zijn.

de goeie tandwiel verhouding blijft het beste, dat wil zeggen gewoon de verhouding waarmee je de top goed haalt.,
en waarmee je goed weg kunt komen.

als dit allemaal het geval is, en je wilt nog sneller op trekken, dan zou ik het persoonlijk in de cilinder uitlaat en/of carburateur zoeken.


 
sprintjah

Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved