Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - accu laten bijladen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #39687 - accu laten bijladen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX - crosser 28-10-2006 15:48 Print topicpost

Posts: 66
Heej,,

Als ik mijn kabel van de verlichting (die uit de ontsteking komt) op de + van de accu zet word de accu dan bijgeladen ?
 

crosser10040 28-10-2006 17:46 Print reply

Posts: 515
als je spoel sterk zat is en je een kabel van je min naar je frame trekt volgens mij wel
 
brommercrazy 28-10-2006 18:04 Print reply

Posts: 2594
nee dat gaat niet werken, ontsteking levert wisselspanning, accu moet bijgeladen worden op gelijkspanning, eventueel spanningsregelaar ertussen

 
Stoney3K 28-10-2006 22:59 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
nee dat gaat niet werken, ontsteking levert wisselspanning, accu moet bijgeladen worden op gelijkspanning, eventueel spanningsregelaar ertussen




Ligt aan je brom, met 12VDC kun je makkelijk een accu laden. Met wisselstroom is het niet moeilijk: In principe is een diode of een gelijkrichter al genoeg om je accu te kunnen vullen. Een condensator om af te vlakken is in principe niet nodig omdat een accu zich zelf al gedraagt als een condensator

Maar ga er vanuit dat als je bv. knipperlichten of een startmotor hebt dat je al ergens voorzien bent van 12V gelijkspanning. Maar dan heb je meestal ook al ergens een accu hangen
 
Name of Steel 28-10-2006 23:04 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
nee dat gaat niet werken, ontsteking levert wisselspanning, accu moet bijgeladen worden op gelijkspanning, eventueel spanningsregelaar ertussen



dat klopt... zodra ie stationair loopt wekt ie maar heel weinig stroom op.. geef je gas, dan word de stroomopbrengst al een stuk hoger!!

heb je wel es, dan heb jeje lichten aan.. en als je gas geeft gaan ze feller branden...


 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Stoney3K 28-10-2006 23:06 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]


dat klopt... zodra ie stationair loopt wekt ie maar heel weinig stroom op.. geef je gas, dan word de stroomopbrengst al een stuk hoger!!

heb je wel es, dan heb jeje lichten aan.. en als je gas geeft gaan ze feller branden...




Is alleen maar logisch sinds het vermogen dat je in je blok ontwikkelt (Waarvan een deel naar de lichtspoel gaat) meer wordt naarmate je gas geeft. Stationair is het praktisch niks en net genoeg om te blijven lopen, rij je een km of 40/50 dan trek je al gauw 60W uit je lichtspoel. Meer dan genoeg om wat vanaf aan te sluiten via een accu.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-10-2006 23:15 Print reply

Posts: 10835
dan nog moet je een gelijkrichter hebben. Of zelf 1 bouwen met een paar diodes natuurlijk
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Stoney3K 29-10-2006 17:46 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dan nog moet je een gelijkrichter hebben. Of zelf 1 bouwen met een paar diodes natuurlijk


Over het algemeen maar één diode of een halve brug (2 diodes) sinds je massa aan allebei de kanten je frame betreft. Als je een volle brug zou gebruiken dan sluit je toch de onderste poot kort.

Gelijkrichtertjes voor 6V of 12V (even afhankelijk van type brommer) zijn trouwens gewoon bij de dealer te krijgen.
 
ploe 31-10-2006 18:46 Print reply

Posts: 635
ff een srag fixen zo gebeurt

en altijd de juiste spanning

rood geel

wit groen

rood gaat naar je accu
groen is massa
wit.... hier gaat de gele draad op die uit je brommer komt (verlichting)
en het pootje wat je over hebt (geel )
is een afgevlakte wisselstroom eventueel voor je verlichting
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 1021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved