Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling slipt yamaha dt.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39672 - Koppeling slipt yamaha dt.....
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT.. 27-10-2006 13:06 Print topicpost
Posts: 80
Heej

Als ik op mijn dt rijdt dan rijdt hij bij lage toeren goed en als de powerband komt schieten de toeren omhoog en de snelheid heel langzaam. Dit is tocht het slippen van de koppeling?
Er moeten zowiezo nieuwe platen in, ga ik binnekort kopen maar zijn er ook sterkere koppeling veren voor een dt 50?
De lengter moet 34mm zijn, Hoelang zijn degene van een dt 80 dan,of iemand andere ervaringen?

Ik kan nu niet harder als 50 rijd verder wel als een zonnetje!!
 

Jarco 27-10-2006 13:09 Print reply

Posts: 4520
rest van de setup? nog snelle 50?
anders als de rest ori is kan je ook gewoon originele platen houden hoor.

 
-Tom- 27-10-2006 13:14 Print reply

Posts: 4151
nieuwe platen kopen idd, en de lengte van je veren opmeten. Desnoods een ringetje eronder leggen. Het schijnt dat DT80 veren ook passen, ik heb 't gevraagdin een eigen topic (slippende koppeling fs1), die zouden sterker zijn. Verder moet je je armpje goed afstellen.
 
FTS Member
DT.. 27-10-2006 16:27 Print reply
Posts: 80
Mijn setup is:

snelle 50 org cilinder met getunde poorten. 11/48 vertanding.
16mm en iets andere uitlaat.
Hij trekt ook goed ook op lage toeren maar de powerband is gewoon te sterk, de lengte van de veertjes zijn waarschijnlijk op en de gevoerde platen ook, maar zijn dt 80 veren langer?
Want dan namelijk ook sterker........
Verder staat alles goed afgesteld. Blok is net gereviseerd, hij reed daarvoor wel goed zonder slippen dus daarom vind ik het raar.
maar jah zondag is er een beurs in rozendaal dus ik ga daar maar ff langs.

zijn nieuwe dt 50 veren en platen genoeg of moet het sterker zijn?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-10-2006 16:30 Print reply

Posts: 10835
ik zou er een 3plaats van maken als ik jou was.

dat van die veren weet ik niet, maar mij lijken 80 veren wel sterker ja
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Almer 27-10-2006 16:40 Print reply

Posts: 3325
'k Denk dat je probleem met nieuwe platen en een goede afstelling al aardig minder is Wat voor olie heb je der btw in?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
DT.. 27-10-2006 17:06 Print reply
Posts: 80
gewoon 10 w 40,

maar een 3 plaat koppeling past die er wel in, heb er een van een dt 80 lc liggen. Past wel maar komt die niet te ver naar buiten?

maar ik hou toch liever mijn dt 50 koppelingetje.
 
Teunis 27-10-2006 17:39 Print reply

Posts: 1073
ik had op me 50cc snel eerst ook last van een licht slippende koppeling dit heb ik opgelost door er een drieplaats in te hangen , dit past en het slippen is opgelost
 
Harold 27-10-2006 23:10 Print reply

Posts: 1052
Veertjes van n 80cc zijn niet langer of sterker, het zit m gewoon in de 2 platen meer dat die minder snel slipt. Een 80cc blok koppelt daarom ook niet zwaarder dan een 50cc blok.

Ringetjes onder de veren moet je niet doen, dit is in de meeste gevallen te strak voor het wormwieltje(kan i niet aan en als je een slecht heveltje hebt is i zo krom).

Een 80cc koppeling past gewoon zowel de 3 plaats als de 4 plaats. bij de 4 plaats zijn er nog 2 verschillende soorten: eentje heeft en drukstiftje die de buitenste plaat van binnen naar buiten drukt en bij het 2e soort zit dat stiftje vast aan de buitenste plaat met een moertje aan de buiten kant van die plaat. Deze laatste komt wel tegen je koppelingsdeksel aan en de anderen niet. Dit valt nog te verhelpen door een stukje van het moertje af te slijpen (het scheelt maar heel weinig)

En je kunt natuurlijk altijd testen door je deksel los er goed tegen aan te drukken en iemand de koppeling in te laten trekken... als je het deksel niet voelt bewegen zit het goed
 
Kees de Jong 27-10-2006 23:19 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Veertjes van n 80cc zijn niet langer of sterker, het zit m gewoon in de 2 platen meer dat die minder snel slipt. Een 80cc blok koppelt daarom ook niet zwaarder dan een 50cc blok.

Ringetjes onder de veren moet je niet doen, dit is in de meeste gevallen te strak voor het wormwieltje(kan i niet aan en als je een slecht heveltje hebt is i zo krom).

Een 80cc koppeling past gewoon zowel de 3 plaats als de 4 plaats. bij de 4 plaats zijn er nog 2 verschillende soorten: eentje heeft en drukstiftje die de buitenste plaat van binnen naar buiten drukt en bij het 2e soort zit dat stiftje vast aan de buitenste plaat met een moertje aan de buiten kant van die plaat. Deze laatste komt wel tegen je koppelingsdeksel aan en de anderen niet. Dit valt nog te verhelpen door een stukje van het moertje af te slijpen (het scheelt maar heel weinig)

En je kunt natuurlijk altijd testen door je deksel los er goed tegen aan te drukken en iemand de koppeling in te laten trekken... als je het deksel niet voelt bewegen zit het goed


Ik heb 80 en 50 veertjes, beiden ongebruikt en origineel Yamaha, in mijn handen gehad en deze hadden wel degelijk een andere veerconstante.

Ringen achter de veren is zo'n slechte oplossing nog niet mits je een goede hevel hebt. Deze kan je zelf ook maken of de originele verstevigen doormiddel van een lasje op het goede punt.

Uiteraard is een 3/4-plaats koppeling de beste oplossing maar ook de duurste.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-10-2006 om 23:21 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Harold 27-10-2006 23:31 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Ik heb 80 en 50 veertjes, beiden ongebruikt en origineel Yamaha, in mijn handen gehad en deze hadden wel degelijk een andere veerconstante.

Ringen achter de veren is zo'n slechte oplossing nog niet mits je een goede hevel hebt. Deze kan je zelf ook maken of de originele verstevigen doormiddel van een lasje op het goede punt.

Uiteraard is een 3/4-plaats koppeling de beste oplossing maar ook de duurste.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-10-2006 om 23:21 uur.


Ik btw ook en bij mij waren ze t zelfde( kan gebeuren ) heb ook nog n vierplaats koppeling en daar zitten roze veertjes in... die zijn wel iets strakker.

Dat verstevigen werkt idd wel, heb ik ook wel is gedaan, maar is wel noodzaak bij die slappe heveltjes icm ringetjes achter de veertjes

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-10-2006 23:49 Print reply

Posts: 10835
met ringen achter je veren gaat de koppeling al gauw heel zwaar en dat is idd niet goed voor het wormwieltje wat ik toch al geen geweldige constructie vind.

Doe er dan maar nieuwe platen in, is ook zo duur niet.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
DT.. 29-10-2006 0:26 Print reply
Posts: 80
Kunnen de dt 50 platen in de dt 80lc koppeling dan of moet ik dan die dt 80 platen hebben? Deze koppeling is wel
met zo'n stelmoertje.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-10-2006 0:34 Print reply

Posts: 10835
je hebt nu toch gewoon 50 koppeling?

dan moeten er ook platen van een 50 in uiteraard
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Harold 29-10-2006 14:06 Print reply

Posts: 1052
Er zit volgensmij geen verschil in de platen van een 80 en 50, ze passen in beide.

Als je die 80 koppeling met zo'n stelboutje er in wilt zetten moet je dus ff uitkijken met je deksel. bij mij heb ik het stel moertje een stukje kleiner geslepen en zo gesteld dat het het minst uitsteekt... werkte perfect.
 
Tsxdude AKU MicheL 29-10-2006 19:29 Print reply

Posts: 10676
Komt wel vaker voor bij opgevoerde dt`tjes, omdat ze maar 2 platen hebben.

Nieuwe platen erin en ringetjes onder de veren doen, of dt80koppeling erop zetten.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved