Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - geen vonk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3967 - geen vonk
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markmt-5 27-5-2002?22:26 Print reply
Posts: 183
misschien pakt je kickstarter niet goed aan?

 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Martijn 28-5-2002?00:14 Print reply
Posts: 10000
het moet iig zo zijn dat als je kickt moet ie even hard vonken als dat je em aanloopt zodat de motor hetzelfde toerental heeft als met kicken...
snappie?
misschien is het je ontstekingsspoel...ik moest em ook aankicken door er een mega ram op te geven...nou slaat ie zelfs aan door de terugslag van mijn compressie enzo...achteruit dus...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
CrossMaster 28-5-2002?09:46 Print reply
Posts: 729
ja er zit een kras op maar hij geeft nog genoeg weerstand. zou het daaraan liggen dat ie niet kickt?
en wat kost een losse ontetkings spoel?
 
de_koen 28-5-2002?16:35 Print reply

Posts: 5595
Het kan volgens mij wel aan het vliegwiel liggen hoor .Maat van mij heeft dat ook eens gehad hij had zijn vliegwiel op een metalen rek gelegd en de rek was magnetisch geworden en de brommer reed niet meer met dat vliegwiel omdat de magneten te slap geworden waren.
@martijn: je ontsteking wekt op hogere toeren toch meer spanning op dan stationair.
 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 28-5-2002?16:43 Print reply

Posts: 14825
Jaa weer een toepassing voor mijn knopje-op-stuur-ignition (KOSI)

Voor de rsi-gastjes onder ons
 
Neonlampje 28-5-2002?16:45 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: kawa-250?

Het kan volgens mij wel aan het vliegwiel liggen hoor .Maat van mij heeft dat ook eens gehad hij had zijn vliegwiel op een metalen rek gelegd en de rek was magnetisch geworden en de brommer reed niet meer met dat vliegwiel omdat de magneten te slap geworden waren.
@martijn: je ontsteking wekt op hogere toeren toch meer spanning op dan stationair.

als je ff paar toeren maakt dan krijg je door statische energie e.d al weer een wat geladere vliegwiel,maar het is opzich mogelijk

edit: hoe hoge omloopsnelheid (veel abruptere fluxverandering) hoe groter de piek die uit de onsteking komt.. dus krijg je een "hardere" vonk

[This message is edited by Neonlampje on 28-5-2002 16:48]
 
de_koen 28-5-2002?16:58 Print reply

Posts: 5595

edit: hoe hoge omloopsnelheid (veel abruptere fluxverandering) hoe groter de piek die uit de onsteking komt.. dus krijg je een "hardere" vonk

ja dit bedoelde ik dus en als je kickt en je onsteking wekt niet genoeg stroom op komt er dus geen of een heel zwakke vonk (die je misschien niet ziet)

Quote:
Originally posted by: Neonlampje

Jaa weer een toepassing voor mijn knopje-op-stuur-ignition (KOSI)

Voor de rsi-gastjes onder ons

leg es uit

[This message is edited by kawa-250 on 28-5-2002 17:04]
 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 28-5-2002?17:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: kawa-250?
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

Jaa weer een toepassing voor mijn knopje-op-stuur-ignition (KOSI)

Voor de rsi-gastjes onder ons

leg es uit

[This message is edited by kawa-250 on 28-5-2002 17:04]


Een dikke accu in je brommer, en daarje bobine op aansluiten met een knopje op je stuur.. elke keer als je wil ignitionen moet je op knopje drukken
En voor de beginners zetten we een ledje op je stuur die aangeeft wanneer je moet ignitionen zegmaar vet sweet, bouw je eigen ignition curve
 
Markmt-5 28-5-2002?17:36 Print reply
Posts: 183
tennisarm, smsduim, muisarm
what next? ignition duim???
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
de_koen 28-5-2002?19:00 Print reply

Posts: 5595
Ik heb eens ongeveer hetzelfde gedaan toen mijn spoel kapot was .Dat was wel met contactpunten.
We hadden dat gedaan met een autobobijn,vliegwiel(je moet wel de bevestiging erop laten zitten) eraf en de spoel vervangen door een batterij.De contactpunten zorgden dan nog voor de onderbreking.Maakte toen veel meer toeren enig probleem is dat je batterij leeg geraakt.

[This message is edited by kawa-250 on 29-5-2002 13:40]
 
Honda 5-Bak te koop
CrossMaster 28-5-2002?21:34 Print reply
Posts: 729
welke spoel is de ontstekings spoel? de kleine?
of de grote kopere?

en iemand zegt mij dat er imn het vliegwiel een verhoging moet zitte voor de ontsteking maar dat is volgens mij alleen als je contactpunten hebt. dus daar ligt het niet aan. ofwel?
 
CrossMaster 29-5-2002?10:24 Print reply
Posts: 729
welke spoel is de ontsekingsspoel? en welke dlicht en signaal spoel?
 
Blukaap 29-5-2002?10:33 Print reply

Posts: 10006
Volg de draadjes, dan ben je al een heel eind.

Geel+wit zijn lichtspoel
En de signaaldraad weet ik zogauw niet (gewoon op een elektrisch schema kijken, daar staat het volgens mij op).

Probeer ook zelf eens wat, want nu moeten wij eigenlijk op een schema kijken terwijl je dat zelf ook kan.
 
Bastila is lief
CrossMaster 29-5-2002?13:12 Print reply
Posts: 729
en klopt het dat er in het vliegwiel een soort verhoging ofzo moet zijn? of is dat alleen als je contactpunten hebt?
 
Blorn 29-5-2002?13:34 Print reply

Posts: 13825
had mn mt geloof ik ook jah... aan de buitenste kant zegmaar.. is gelook ik voor de trigger ofzow
 

Dit topic is 10047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved