Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - geen vonk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3967 - geen vonk
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 10009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrossMaster 23-5-2002?10:49 Print topicpost
Posts: 729
ik heb mijn brommert in elkaar gezet. alles is aangeslote maar hij vonkt niet
en het ligt niet aande bougie want die doet het wel in een andere brommer dus.
waar ligt dit aan? spoel? cdi?
 

Baasbas 23-5-2002?11:12 Print reply
Posts: 2176
je bobine even door (laten) meten

of dat dopje op je bougie maakt geen contact met dat draadje wat eruit komt...je weet wel..
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
volgas 23-5-2002?11:32 Print reply
Posts: 170
misschien je contact omdraaien??

het kan ook wezen dat je bobine stuk is of er een stekkertje los zit dat had ik ook maar idd ff meten is weten

 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
CrossMaster 23-5-2002?11:36 Print reply
Posts: 729
wat moet ik dan meten? ohm? en hoeveel moet dat zijn?
 
Steve_ZHC 23-5-2002?11:52 Print reply

Posts: 2716
meet je bougiedop ook ff, die moet tussen de 4,6 ohm en de 5 zijn.
 
CrossMaster 23-5-2002?12:25 Print reply
Posts: 729
bougie dop meten? op waar moet je dan tusse meten?

kan het ook aan de ontsteking liggen?
 
Markmt-5 23-5-2002?12:28 Print reply
Posts: 183
primaire wikkeling : 0.2-0.3 ohm
secundaire wikkeling: 3.4-4.2 Kohm

Primaire wikkeling= 2 contactjes op je bobine
secundaire wikkeling= bougie dop en het contactje waar je aarde op zit
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
CrossMaster 23-5-2002?13:40 Print reply
Posts: 729
op de kopere spoel op de grondplaat zitte krassen in (isolatie is eraf volgens mij).
kan dat ook daardoor zijn?

 
mtx-sh 23-5-2002?14:22 Print reply
Posts: 180
ja, die krasesen hebben de issolatie beschadigd (is een doorzichtige hars laag) en nu gelijdt je spoel in een stuk door en heeft hij heel waarschijnlijk weinig tot geen weerstand.
:(

maar mischien heb je mazzel en is hij nog wel goed, eerst doormeten voordat je een nieuwe koopt.
 
suzuki tsx
CrossMaster 23-5-2002?14:27 Print reply
Posts: 729
hoeveel ohm moet er op die spoel zitten?
en wat kost een nieuwe?
 
Hier_ben_ik - Administrator 23-5-2002?14:49 Print reply

Posts: 8499
mm nieuwe zou ik niet kopen, gewoon 2derhandse...
zijn niet zo duur..........


en anders wil ik je ook nog wel een doosje vonkjes paassen, zijn ook 2derhandse, zelf opgevangen met een zeef achter de uitlaat
 
Members zijn vervelend :-|
Markmt-5 23-5-2002?14:52 Print reply
Posts: 183
Quote:
Originally posted by: Trunks?

hoeveel ohm moet er op die spoel zitten?
en wat kost een nieuwe?


LICHT SPOEL.
geel & groen: 0,1 - 1,0 Ohm
wit & groen: 0,3 - 1,5 Ohm


ONTSTEKINGS SPOEL.
zwart/rood & groen: 50 - 300 Ohm


SIGNAAL SPOEL.
blauw/geel & groen: 10 - 100 Ohm

komt van [url=http://www.dsv.nl/~honda]www.dsv.nl/~honda[/url]
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Zeta-boy 23-5-2002?16:13 Print reply

Posts: 2066
moved main->technical
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
CrossMaster 23-5-2002?17:28 Print reply
Posts: 729
Quote:
Originally posted by: Markmt-5?

Quote:
Originally posted by: Trunks?

hoeveel ohm moet er op die spoel zitten?
en wat kost een nieuwe?


LICHT SPOEL.
geel & groen: 0,1 - 1,0 Ohm
wit & groen: 0,3 - 1,5 Ohm


ONTSTEKINGS SPOEL.
zwart/rood & groen: 50 - 300 Ohm


SIGNAAL SPOEL.
blauw/geel & groen: 10 - 100 Ohm

komt van www.dsv.nl/~honda

ontsteking = 106 ohm
signaal = 27 ohm
bougiedop = 4.2 K Ohm
is dat goed?

[This message is edited by Trunks on 23-5-2002 19:08]
 
CrossMaster 23-5-2002?19:43 Print reply
Posts: 729
niemand?
ik word gek van dat gekut :p
 
Nick - Administrator 23-5-2002?19:56 Print reply

Posts: 4967
Ik denk dat je het veel te moeilijk zoekt.
Loop ff alles na.
Krijg je een optater als je je bougiekabel vasthoudt (contact aan natuurlijk! ) en je kickt? Zo nee zit het dus bij/voor je bobine.
Krijgt je bobine stroom? Zo nee: het zit bij/voor je CDI. Is je CDI goed verbonden, werkt triggerdraad etc,
zo ga je gewoon verder.
Ik vermoed dat het bij je bobine ergens zit, of je CDI/vliegwieldraadjes (draden uit je blok) is/zijn helemaal verkeerd aangsloten.
Maar meestal als je geen vonk krijg is je bougie kapot (ok bij jou dus niet zoals je zelf zegt), of zit er iets bij je bougiekabel fout.
Kijk ook of je bougiekabel nog _goed_ is, dus dat er geen vonken lekker kunnen overspringen naar je cilinderkop, want dan bereiken ze je bougie niet.
 

Dit topic is 10009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved