Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - orgi 50cc honen of imitatie kopen? Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39667 - orgi 50cc honen of imitatie kopen? ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 27-10-2006 5:27 Print topicpost
Posts: 94
Hey

Ik heb een orgi DT cilinder waar z'n 30.000 km mee is gereden. Ook zit er een hele lichte kras in.

Ik zit te denken aan de volgende opties.

-Honen + nieuwe zuiger
-Imitatie van 50cc.nl

Hoe zit het met de timing en de kwalliteit van de imitatie
t.o.v. een orgi cilinder?

MVG


 

Moped Macho 27-10-2006 8:07 Print reply

Posts: 2037
De originele lijkt me beter, dus die zou ik honen, met nieuw zuigertje en hij loopt weer als nieuw
 
Boerenkool om half 10.
Prawish 27-10-2006 8:40 Print reply

Posts: 2778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
De originele lijkt me beter, dus die zou ik honen, met nieuw zuigertje en hij loopt weer als nieuw

idem
 
Krijg toch allemaal de...
gerwin88 27-10-2006 9:50 Print reply

Posts: 5197
als je er niet uitkomt moet je dirk_timmer (van dit forum) ff inboxen, heeft waarschijnlijk ook nog wel goede cilindertjes voor je.
 
VW rider for live
Name of Steel 27-10-2006 9:59 Print reply

Posts: 3532
Als het een hele lichte kras is, zou ik em laten honen... is de kras echt zo voelbaar dat je nagel erin kan blijven steken.. dan zou ik gaan zoeken naar een andere cilinder, omdat je dan door de nicasil laag heen gaat honen.. en die lagen zijn nogal prijzig zegmaar
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
timoty-dt 27-10-2006 10:03 Print reply

Posts: 1802
ik zou hem honen, die imi kitjes doen het nooit zo goed als een std
 
kut voetbal
koekie - Administrator 27-10-2006 10:05 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
ik zou hem honen, die imi kitjes doen het nooit zo goed als een std



dat verschilt per type brommer!
weet niet hoe het bij dt zit, maar in sommige gevallen rijden de imi's beter als origineel
 
Haaks de hoek om!
Moped Macho 27-10-2006 10:09 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
Als het een hele lichte kras is, zou ik em laten honen... is de kras echt zo voelbaar dat je nagel erin kan blijven steken.. dan zou ik gaan zoeken naar een andere cilinder, omdat je dan door de nicasil laag heen gaat honen.. en die lagen zijn nogal prijzig zegmaar

Nicasil moet je toch helemaal niet honen?
 
Boerenkool om half 10.
Name of Steel 27-10-2006 10:11 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Nicasil moet je toch helemaal niet honen?



wrom niet, laatst ook nog een cilindertje met nicasil laten honen....

doet et nu ook weer perfect hoor,.,
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
timoty-dt 27-10-2006 10:15 Print reply

Posts: 1802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



dat verschilt per type brommer!
weet niet hoe het bij dt zit, maar in sommige gevallen rijden de imi's beter als origineel



nah imikitjes doen het op DT echt niet goed hoor. Die zuigers zijn binnen no time op en je kunt met geluk de 2500 km halen
 
kut voetbal
Kees de Jong 27-10-2006 12:26 Print reply

Posts: 1881
De orginele cilinder van een DT is van gietijzer, deze is verschikkelijk slijtvast en ook verschikkelijk traag. Als je niet harder hoeft kan je deze het beste gewoon houden. Als je wel harder wilt kan je deze ook nog (laten) tunen.
 
7 seconden, of 21 gram
Neluhz 27-10-2006 13:02 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
Als het een hele lichte kras is, zou ik em laten honen... is de kras echt zo voelbaar dat je nagel erin kan blijven steken.. dan zou ik gaan zoeken naar een andere cilinder, omdat je dan door de nicasil laag heen gaat honen.. en die lagen zijn nogal prijzig zegmaar


dt cilinder heeft geen nikasil wand
 
Moped Macho 27-10-2006 13:36 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



wrom niet, laatst ook nog een cilindertje met nicasil laten honen....

doet et nu ook weer perfect hoor,.,
Hmm, kdacht dat je nicasil niet kon honen, omdat je dan heel de wand aan gort hielp

 
Boerenkool om half 10.
THOMASJEUHHH 27-10-2006 14:57 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]
Hmm, kdacht dat je nicasil niet kon honen, omdat je dan heel de wand aan gort hielp



nicasil is een dikke want erin gedampt wat ze doen is ''poetsen'' heel iets dr af. en een ori cilinder met nicasil dat is wel cool
 
bwoaahhppp,,..
Seren 27-10-2006 15:16 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
De orginele cilinder van een DT is van gietijzer, deze is verschikkelijk slijtvast en ook verschikkelijk traag. Als je niet harder hoeft kan je deze het beste gewoon houden. Als je wel harder wilt kan je deze ook nog (laten) tunen.



Ik wil de cilinder ook laten tunen. Weet iemand een bedrijf die DT cilinders tuned of is er iemand op het forum die het doet?


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-10-2006 16:25 Print reply

Posts: 10835
gaat het eigenlijk om oud of nieuw type dt?

oude heeft iig gewoon gietijzere wand, nieuwe weet ik niet.

imi is bij een oude dt wsl wel sneller, maar gaat (veel)korter mee
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 2089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved