Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39639 - Blok vast
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 25-10-2006 17:50 Print topicpost

Posts: 510
Kep net een DT gekcoht voor heel weinig maar die had 1 jaar buiten gestaan we hebben alles eraf gehaald en toen kwamen we erachter dat alles was zat bij krukass hebben we blok olie bij krukas gegoten en toen naar heel veel draaien met sleutel op vliegwel was tie weer mooi los heeft die blok olie gevolgen omdat moeilijk weggaat
 

Raffel 25-10-2006 17:52 Print reply

Posts: 1226
alsikjounoueenszegdatzonderleestekenspostennetzoirritantisalszonderspatiesposten,
dangebruikjezemisschienwelensnappenwejeook

krukas(lagers) vervangen en niet zo half werk doen
 
- Han - 25-10-2006 17:52 Print reply

Posts: 9667
lagers rot wss, blok ff openhalen en nieuwe in doen
 
<10.000 posts
gerwin88 25-10-2006 17:54 Print reply

Posts: 5197
helemaal reviceren als je hem goed wil hebben
of ander onderblok
 
VW rider for live
BramRoemaat 25-10-2006 17:57 Print reply

Posts: 510
Hij doet het nu weer. En geen speling op krukass maar hij had 1 jaar stilgestaan is tie vastgeroest, hebben wij er olie in gedaan blok olie, en toen draaide die weer. Maar is het erg dat er blok olie op de krukas zit??
 
chineesboer 25-10-2006 17:59 Print reply

Posts: 3676
nee, die roest wel, blok uit elkaar en reviseren
 
Mopar 25-10-2006 18:00 Print reply

Posts: 4772
Als de cilinder niet helemaal verroest is zal hij heus nog wel kunnen draaien.

Waar wil je hem voor gebruiken ?

Als het toch voor de beun is.. probeer hem gewoon te starten..
Hij zal niet op vol vermogen kunnen komen, en de levensduur zal beperkt zijn, en een kleine kans dat de lagers eruit zullen lopen, en je cilinder zullen vergallen.
Start hem, laat hem rustig warm worden, laat hem helemaal afkoelen, en controleer dan de speling op de krukas door je vliegwiel op en neer te bewegen, als het echt goed voelbaar/zichtbaar is, zou ik de lagertjes ff vervangen.

Als het toch voor de fun is en er niet veel of ver mee wilt rijden, gewoon proberen te starten...

Het blok was wss toch goedkoop...
 
HayeSM 25-10-2006 18:00 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brammie
Hij doet het nu weer. En geen speling op krukass maar hij had 1 jaar stilgestaan is tie vastgeroest, hebben wij er olie in gedaan blok olie, en toen draaide die weer. Maar is het erg dat er blok olie op de krukas zit??



als hij het weer doet is het toch niet erg?


(hij verbrand het toch wel)

en na een paar kilomter denek ik toch dat hij aan revisie toe is.. vervang nu maar in 1x de lagers.. ben je eraf.. kost je miss 40 euro
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
BramRoemaat 25-10-2006 18:01 Print reply

Posts: 510
Roest zit er haast niet tussen mischien een klein stukje, kan die cker nog wel op lopen want mischien 1 cm roest zat op bovenkant krukas en toch maar voor 100 euries en is toch voor de cross


 
Mopar 25-10-2006 18:02 Print reply

Posts: 4772
Ligt er gewoon aan waarvoor hij hem wil gebruiken...
Maar hem gewoon goed schoon zoals je al zei, en controleer de speling op je krukas, de rest boeit niet.
 
Mopar 25-10-2006 18:03 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brammie
Roest zit er haast niet tussen mischien een klein stukje, kan die cker nog wel op lopen want mischien 1 cm roest zat op bovenkant krukas en toch maar voor 100 euries en is toch voor de cross




Dat bedoel ik, gewoon lekker mee crossen zolang hij het nog doet.
Onderdelen zijn toch cheap-ass, dus gewoon raggen met dat ding

 

Dit topic is 496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved