Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos rijdt steeds langzamer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39619 - Tomos rijdt steeds langzamer?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

atjelie 24-10-2006 14:42 Print topicpost
Posts: 45
hallo, ik heb een tomos standard snor hij reed 45km/h. alleen de laatste tijd rijd hij 35km/h. en schakelt hij moeilijk over naar de 2. ik heb volgens mij tandwiel 24 of 28 een staandaard directe uitlaat dus niet een kronkeltje onder (heb wel een technigas maar door veel politie niet eronder gezet). ik heb van de week me uitlaat van binnen schoongemaakt, spiritus doorheen, daarna met hogedrukreiniger erin zitten spuiten en dan weer spiritus doorheen, kwam beetje prut eruit. caberateur nagekeken was nog schoon, luchtfilter nagekeken nog schoon (heb toch even schoongemaakt), ketting aangespand. dit allemaal had helemaal geen resultaat, hij ging alleen iets sneller doorschakelen maar is nog langzaam. wat kan ik doen om hem weer normaal te laten rijden?

PS: kan het aan de bougie liggen?
 

DoDo-tomos 24-10-2006 14:53 Print reply

Posts: 1842
heb je de uitlaat nou uitgebrand dus die spiritus in de fik gestoken of alleen erdoorheen gespoeld?
anders ff uitbranden die uitlaat aangesien er een btje prut uitkwam


 
of vraag het niek de wildt
gus 24-10-2006 14:54 Print reply

Posts: 445
staat de ontsteking op tijd?
 
gerwin88 24-10-2006 14:59 Print reply

Posts: 5197
heeft die nog wel goede compressie?
 
VW rider for live
Erik 39 24-10-2006 15:01 Print reply

Posts: 15088
doorspoelen helpt niet echt.. gewoon in de fik steken
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
atjelie 24-10-2006 15:12 Print reply
Posts: 45
in fik ging niet heb ongeveer 20 keer geprobeerd, hebben jullie aanraders om een standaard uitlaat te uitbranden? hoe bedoel je met de onsteking op tijd? en met goede compressie?
ik weet niet wat compressie is maar ik kan nog iets zeggen als ik naar school rij moet een klein heuveltje op is een heuveltje van 30m. maar als ik daar begin aan te rijden in me eerste versnelling dan zit hij nog net op het punt op te schakelen maar wilt het niet doen.

ik heb niet veel verstand van brommers vandaar.

Dit bericht is gewijzigd door atjelie op 24-10-2006 om 15:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door atjelie op 24-10-2006 om 15:27 uur.
 
DoDo-tomos 24-10-2006 16:51 Print reply

Posts: 1842
gooi dan gewoon benzine in de uitlaat en steek em dan aan.
en stottert je tos als die op ze top rijd want anders heb je last van valse lucht.
moet je ff je hand voor je inlaat houden en een btje lucht doorlaten als die dan btr doortrekt heb je last van valse lucht.
 
of vraag het niek de wildt
atjelie 24-10-2006 17:07 Print reply
Posts: 45
zal dat ff dan gaan proberen. bedankt voor de reactie. jullie horen nog wel van me.
 
Almer 24-10-2006 17:18 Print reply

Posts: 3325
Ik denk dat je uitlaat dicht zit, bekend verschijnsel
Gewoon uitbranden, of een andere uitlaat, maar dan ben je meer kwijt!
Ik verwacht dat et dan weer goed is. Je kan ook een iets kleinere sproeier derin zetten zodat je dit probleem niet meteen weer hebt
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
geert-nsr 24-10-2006 17:32 Print reply

Posts: 6438
benzine in de uitlaat . en aansteken
verder zou ik ook even bougi vervangen als het probleem zich nog blijft voordoen..
Maar ik denk toch dat je uitlaat dicht zit..
 
Almer 24-10-2006 17:33 Print reply

Posts: 3325
En hou je hoofd niet voor de opening als je em aansteekt Doe het ook buiten en denk overal om
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
atjelie 24-10-2006 22:59 Print reply
Posts: 45
ik had het vorige keer geprobeerd met spiritus maar die ging niet aan. nu ga ik het wel proberen met benzine alleen gaat hij wel aan? komt hij geen zuurstof te kort, in de uitlaat dan hé. en hoeveel benzine moet ik minimaal nemen? welke kant is handiger om het te aansteken, waar je hem bevestigd aan de cilinder of andere kant?


 
mulder 24-10-2006 23:06 Print reply

Posts: 13701
benzine in gieten en dan aansteken (voorzichtig) en dan met de compressor van de andere kant van de uitlaat spuiten, als je geen compressor hebt kan je ook een stofzuiger gebruiken, zuig je ook alle losse roet eruit.
 
atjelie 24-10-2006 23:11 Print reply
Posts: 45
moet je het met de compressor doen wanneer je de benzine aansteekt of nadat die uitgebrand is?
 
jeppor 25-10-2006 17:17 Print reply

Posts: 486
als je em aan hebt gestoken gwoon een paar keer herhalen
 
Almer 25-10-2006 17:34 Print reply

Posts: 3325
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 6925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved