buldogo2 |
24-10-2006 12:57 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johannsr
hallo, ik heb een mbx80 cilinder en die moest gehoond worden omdat mijn zuigerveer kapot gegaan was. hij had altijd veel compressie behalve nadat die zuigerveer eruit gegaan was.
ik had een 50.25mm zuiger en ik liet hem honen naar 50.50mm
nou is mijn cilinder gehoond en het bedrijf die hem gehoond heeft, belde zonet op dat mijn cilinder ovaal is. en dat hij nog groter geghoond moest worden.
nou vraag ik me af hoe een cilinder bij normaal gebruik ovaal kan worden. ik denk eerder dat zei hem niet goed gehoond hebben.
Dit bericht is gewijzigd door johannsr op 24-10-2006 om 12:55 uur.
Dit komt omdat de zuiger maar een kant op kan kantelen, dus langs de ene as meer slijtage als de andere as, waardoor de cilinder ovaal zou kunnen worden. Ze zouden het dus best goed kunnen hebben
|
|
Born to ride |
|
johannsr |
24-10-2006 12:59 |
Posts: 210 |
maar hoe kan het dan dat hij altijd goede compressie heeft gehad en nu in een keer 2 maten groter moet
Dit bericht is gewijzigd door johannsr op 24-10-2006 om 12:59 uur.
|
|
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan |
|
Almer |
24-10-2006 13:07 |
Posts: 3325 |
Omdat een ovalen cilinder misschien maar een paar hondersten ovaal zijn, en dit wel gecompenseert wordt door je zuigerveer. Bovendien slijt het opelkaar in, maar zodra jij gaat hohnen en een nieuwe zuiger derin zet, moet het weer opelkaar inslijten, en het slijt nie tgoed in als de cilinder ovaal is, dan werkt de zuiger op 1 zijnde meer waardoor de kans groot is dattie vastloopt.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Frysk |
24-10-2006 13:24 |
Posts: 34928 |
almer.. geloof me mijn cr80 cilinder was ovaal maar dat merkte je best goed dus heb ik hem gehöned en is nu weer goed
|
|
giggitybyte |
|
PRO TUNING |
24-10-2006 14:09 |
Posts: 4000 |
Als een cilinder ovaal is krijg je hem met alleen honen bijna niet weer mooi rond.
Cilinders altijd eerst boren en dan pas honen
|
|
|
|
buldogo2 |
24-10-2006 14:10 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Als een cilinder ovaal is krijg je hem met alleen honen bijna niet weer mooi rond.
Cilinders altijd eerst boren en dan pas honen
Daar ben ik het voledig mee eens.
|
|
Born to ride |
|
De Schout |
24-10-2006 15:10 |
Posts: 5327 |
neuh ikke niet:P het is idd wel het makkelijkste maar niet noodzakelijk met een Y naald word die perfect rond, wat voor oval krom gat je ook hebt. lukt zelfs met een gewone P naald als je in het begin met weinig druk hoont.
lijkt me dan ook heel sterk dat de cil 2 overmaten groter moet om rond te krijgen.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 24-10-2006 om 15:10 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Harold |
24-10-2006 19:01 |
Posts: 1052 |
Dat hoonding wat ik heb (driepoot) veert mee, dus lijkt me dat het dan gewoon ovaal blijft. Toch
|
|
|
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
24-10-2006 19:02 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Dat hoonding wat ik heb (driepoot) veert mee, dus lijkt me dat het dan gewoon ovaal blijft. Toch
die poten komen toch allemaal even wijd te staan ofnie ?
of kunnnen ze onafhankelijk naar buiten toe?
|
|
|
|
BSTS |
26-10-2006 22:25 |
Posts: 4241 |
honen met hoonsteen maakt een cilinder idd niet rond.
het is alleen voor de lichte plekken weg halen.
|
|
sprintjah |
|
De Schout |
26-10-2006 22:54 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Dat hoonding wat ik heb (driepoot) veert mee, dus lijkt me dat het dan gewoon ovaal blijft. Toch
dat hoonding wat jij hebt is dan ook prul:P no offence intended.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
timoty-dt |
26-10-2006 22:55 |
Posts: 1802 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
honen met hoonsteen maakt een cilinder idd niet rond.
het is alleen voor de lichte plekken weg halen.
t zou wel kunnen maar dat is echt veel werk met zon ding. Helaas is de onze toevallig vorige week kapot gegaan:( tijdens het poetsen van me puch cil, dus ff nieuwe aanschaffe
|
|
kut voetbal |
|
RickvanDuin |
26-10-2006 22:55 |
Posts: 464 |
de cilinders van de meeste auto's zijn iets ovaal omdat bij meer hitte de zuiger uitzet en dan dus goed in de cilinder past maar om te zorgen dat de krukas minder slijt maken ze de cilinder of de zuiger iets ovaal zodat de zuiger niet alle kanten opkan en niet gaat klapperen (dus het heeft een functie. maar ik weet niet of ze bij brommer blokken al zo ver zijn of daar aandacht aan besteden want hij is natuurlijk zo warm.
|
|
|
|
BlackIce4 |
27-10-2006 0:25 |
Posts: 3654 |
ik had een ovale cilinder op mn mt... die liep 20 toen
|
|
|
|
De Schout |
27-10-2006 1:04 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
de cilinders van de meeste auto's zijn iets ovaal omdat bij meer hitte de zuiger uitzet en dan dus goed in de cilinder past maar om te zorgen dat de krukas minder slijt maken ze de cilinder of de zuiger iets ovaal zodat de zuiger niet alle kanten opkan en niet gaat klapperen (dus het heeft een functie. maar ik weet niet of ze bij brommer blokken al zo ver zijn of daar aandacht aan besteden want hij is natuurlijk zo warm.
cilinders zijn 'altijd' rond. zuigers zijn idd wel ovaal.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|