Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vraagje over Zeta 50 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3961 - Vraagje over Zeta 50 cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toyota 22-5-2002?20:58 Print topicpost
Posts: 14
Ik ben van plan een nieuwe 50 cc cilinder te kopen en ik was eerst van plan een eurokit te kopen maar na een blik in de search ben ik daarop teruggekomen .Natuurlijk zijn er mensen die daar over te spreken zijn maar nu wilde ik het hebben over een Zeta die er toch door de meeste als goed word omschreven .
Nu las ik op onderstaande URL het volgende

[URL[t]]http://www.dsv.nl/~honda/honda-nl-cilinders.html[/t]linkje[/URL]


Dit is de 50 CC Zeta cilinder, deze cilinder 'hapert' meestal in het midden gebied. Het is dus of rustig rijden of racen, misschien dat een bezoekje aan de tuner dit kan verhelpen maar dat heb ik (nog) niet geprobeerd. Verder is dit een redelijk goede cilinder en hij kost ook niet zo veel.


Nu zou ik graag willen weten van jullie of het bovenstaande verhaal klopt en zeker wat betreft het middengebied en of iemand ervaring heeft met een 13 mm keihin in combi met deze cilinder

Alvast bedankt

Eric

edit (zeta-boy): url getagged

[This message is edited by Zeta-boy on 22-5-2002 21:12]

[This message is edited by Nick on 22-5-2002 21:23]
 

wipe-out 22-5-2002?21:13 Print reply

Posts: 7672
bedenk wel dat je erg moeilijk aan zeta's kan komen, want ze worden niet meer gemaakt
 
Steve_ZHC 22-5-2002?21:24 Print reply

Posts: 2716
zeer goede cil, moeilijk af te stellen
 
Nick - Administrator 22-5-2002?21:24 Print reply

Posts: 4967
[URL[t]]topics.asp?fid=1[/t]Main Forum[/URL] ---> [URL[t]]topics.asp?fid=3[/t]Technical Forum[/URL]
 
-Michiel RS- 22-5-2002?23:38 Print reply
Posts: 2803
dat ie hapert in het middengebied lijkt me gewoon vette onzin, want dat hoort gewoon niet, dat heeft degene die dat heeft staan schreeuwen gewoon een te grote sproeier erin gehad/kon niet afstellen.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-5-2002?00:24 Print reply

Posts: 7007
Dat van dat haperen klopt wel!
Ik heb er nu een 50 ZETA en 13mm opliggen en die staat precies goed afgesteld en hij hapert alleen in het middengebied.
Verder zijn het wel leuke dingen maar ik zou er een 16mm Mikuni achter hangen, dan kun je met 4 bak ongeveer 85 met normale tandwielverhouding.

Ik heb zelf twv: 13-52 , 5bak, snelle bocht & dubbele demper, 13mm, 2kleps membraam carbon klepjes op een Honda MT en die loopt ongeveer 75.
Je moet gewoon veel toeren blazen, dan komt hij goed vooruit!

Binnenkort hoef ik wat minder moeilijk te doen want dan heb ik er een 70cc ZETA en 16mm Keihin of 20mm Mikuni opliggen en nieuwe dubbele demper

[This message is edited by Oscar O. on 23-5-2002 00:43]
 
nobody fuck with us!!
Rens 23-5-2002?01:53 Print reply

Posts: 6863
JA zet er een dubbele demper op dat remt lekker af vooral die je zo kan kopen die remmen zelfs een 50cc af..
 
achter de maan is alles beter
Sneks 23-5-2002?08:25 Print reply
Posts: 2499
Dat haperen kan ook liggen aan een te kleine carb.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Steve_ZHC 23-5-2002?11:07 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: bart@blaah?bosma

humm
ik heb een MTeej met 50cc imi, 4bak, 20mm mikuni en die blaast 80 op de teller met 2 man.. Zat zo te denken dat als ik er een 5bak inzet mischien wil ie dan wel tegen de 100, alleen vast niet met 2 man


Nooit, met 1 versnelling extra haal je toch never ever 20 km p/u extra, dat is onmogelijk, hoogstens 8 of zo als je geluk hebt...
En een 20 mikuni :n op een 50 imi?

ZUIPEN!!!!
 
barry 23-5-2002?17:03 Print reply

Posts: 7387
de crossmtx hier heeft een 50FA (getuned) met 24mm carb, en nog verzuipt dat ding onderin de toeren niet, met die 28mm had ie iets meer moeite maar liep ook perfect maar 24mm loopt het beste, maar echt een draaikolk in mijn tank man!

 
He?
Martijn 23-5-2002?23:49 Print reply
Posts: 10000
ik had eerst een vastloper gehad omdat mijn carburateur zo groot was dat ie het hele benzinekraantje naar binnen had geslokt... toen ging dat kraantje helemaal door mijn carburateur en langs mijn membraamkleppen...die direct afbraken..maar ik verwachtte dat het kraantje weer door de uitlaat naar buiten zou komen, maar hij was blijven steken in een van de spoelpoorten...hele bougie naar de tering...echt kut...dus koop geen zeta
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 24-5-2002?13:17 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Dat haperen kan ook liggen aan een te kleine carb.


Dat kan idd ook, ik ga het nog ff proberen met een 16mm en/of 20mm Mikuni.

 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved