Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ervaringen met imi-70cc NSR cilinders???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 443 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3960 - ervaringen met imi-70cc NSR cilinde...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joep 22-5-2002?20:18 Print topicpost
Posts: 76
Heeft iemand een Kaio-70 of Charmoo-70, of weet iemand hoe dit rijd.
aangezien het nogal goedkoop is vraag ik me af of het wel snel loopt, en afwerken kan ik natuurlijk ook zelf wel.

P.s. hoeveel toeren maken deze cilinders onaangepast????
 

Zeta-boy 22-5-2002?20:53 Print reply

Posts: 2066
moved main->technical
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Pingu 22-5-2002?21:15 Print reply
Posts: 1842

ik heb een charmo met 20 mik multi-air filter powerbox vert. 16-41 en verbouwde tecno. loopt zeer goed. heb nou geen teller, maar trekt een mal. met 16mm en bos eruit, en net iets slomer op top. ik trok een keer tot zen 3 gelijk op met jaimie (had ik proma en 20 en charmo, rest std.) toen had jaimie btw ook nog een proma (en 110 autisa met 28 en twin air). maar hij is zeer aan te raden vind ik als je goedkoop wil doen. ik heb er 115 mee gehaald met 17 voor, misschien was toen 120 mogelijk (zat kut auto voor me) maar wel op teller he
maar iig een vette cil met veel power onderin (ik kan moeiteloos 20 in ze 4 en daarna redelijk doortrekke)
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Sneks 22-5-2002?21:23 Print reply
Posts: 2499
Kaio is gietijzer met nikasil wand, charmo is volledig gietijzer.

Kaio=eurokit=airsal met deze cilinder heb ik wel ervaringen, standaard zijn ze zuigerslopend (stuk of drie zuigers mee gesloopt) ze moeten echt afgewerkt worden. Lopen wel aardig, 100 op teller is goed te doen, ik heb er 1 bijgewerkt die 9,3 pk levert icm. proma en 24mm.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
joep 23-5-2002?10:52 Print reply
Posts: 76
Aangezien een kaio E72,50 kost (VDH) en een charmoo E90,- (50cc.nl), en dat een kaio een nikasil wand heeft denk ik dat ik voor die Kaio ga.
Maar wat houdt dat afwerken precies in???

[This message is edited by Joep NSR on 23-5-2002 10:54]
 
Steve_ZHC 23-5-2002?11:03 Print reply

Posts: 2716
waarschijnlijk alle (scherpe) randjes (van de poorten en het zuigerhemd) afronden, zeg maar wat je normaal hebt na het inrijden zodat je je er niet aan kan snijden zeg maar.
 
Sneks 23-5-2002?11:42 Print reply
Posts: 2499
gaat er bij jou bij het inrijden een dremel door je cilinder heen?, die scherpe randjes blijven, ook na het inrijden
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pingu 23-5-2002?18:27 Print reply
Posts: 1842
mijn charmo is standaard....... maar ik weet niet, zo een nikasil laag is natuurlijk wel vet, maar over de charmo ben ik goed te spreken. zulke snelheden voor een imi is best vet vind ik
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
joep 23-5-2002?19:05 Print reply
Posts: 76
Omdat ik inrijden echt verschrikkelijk vind, en het het me ook nooit is gelukt om het goed te doen, kan ik beter die kaio pakken (nikasil hoef je niet zo lang in te rijden als gietijzer) en hij is ook nog eens 20 euro goedkoper.
en dat afwerken houdt dus in dat je braamen moet verwijderen????

[This message is edited by Joep NSR on 23-5-2002 19:08]
 
Pingu 23-5-2002?21:19 Print reply
Posts: 1842
bramen zullen er wel niet inzitten maar gewoon beetje scherpe randjes etc. weghale
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Martijn 23-5-2002?23:55 Print reply
Posts: 10000
en onder de 2e koelrib van boven moet je 4 gaten boren van 8mm die helemaal van links naar rechts gaan door de cilinder heen, zodat de cilinder en zuiger een betere koeling hebben.
betere koeling betekent hogere snelheid (hebbik van skoeterforum)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 24-5-2002?00:23 Print reply
Posts: 2803
heuj goed plan man!! ga ik eens proberen !! dat die gasten dat weten he van dat skoetterforum, echt slim zijn die! :n

Ik ga meteen overal gaten in boren, ook in je hoofd, want anders kan het zaagsel er niet uit
 
Blorn 24-5-2002?08:42 Print reply

Posts: 13825
ga jij die koelribben maar zoeken op een nsr cilinder
 
frankarnhe 24-5-2002?10:20 Print reply
Posts: 1213
Quote:
Originally posted by: Pingu?
over de charmo ben ik goed te spreken.


wacht maar tot je dan een echt goede cilinder hebt. Veel meer kracht, das juist het mooie, snelheid ook wel natuurlijk
 
Blorn 24-5-2002?10:22 Print reply

Posts: 13825
ben het met frank eens...

mnr malossi --> bedankt

 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 24-5-2002?13:11 Print reply

Posts: 7007
Ja zo'n imi heeft gewoon echt veel minder kracht en je kunt er ook niet zo heel veel toeren mee blazen.
Ik heb het zelf uitgeprobeerd op een NSR (helaas niet van mij), eerst een 70 imi en dan een 70 Malossi maar zo'n imi is nix vergeleken met een Malossi!
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved