Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Bezine verbruik???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #396 - Bezine verbruik???
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timwass 16-5-2001?17:25 Print topicpost
Posts: 2
Ik heb net een nieuwe MT gekocht, want me oude mt was gejat :p
(iedereen wilt natuurlijk wel zo'n wrede brommer hebben)
Maar alles is nog origineel van die nieuwe MT en ik wil hem nu voor wat grotere afstanden gaan gebruiken dus bezine verbruik moet niet al te hoog zijn. (vooral nu die kut bezine prijzen zo hoog zijn)
En ik wil hem een stukie harder laten rijden (80-100).
(Want als me bezine dan op is onderweg kan ik hem laten uitrollen tot het einde )
Ik zat zelf te denken aan een 70cc met 20mm mikuni carburateur.
Op me oude mt zat een 50cc zeta met 16mm cab. en daar ree ik zo'n 180km mee op 1 tank.
Dus neemt het bezine gebruik erg toe, of valt dat mee met 70cc, 20mm
voor de gasten hier met 70cc, 20mm laat ff weten wat je bezine verbuik is. thx!!!


Dit was me ouwe brommertje (snik)

 

-Michiel RS- 16-5-2001?18:06 Print reply
Posts: 2803
ik heb een keer precies zo'n zelfde mt zien staan op marktplaats.nl
ook een zwart/witte.
en dat van 180 km op 1 tank is heel zuinig!
ik denk dat je met een 70cc met 20mm toch al snel rond de 100 a 80km met 1 tank gaat
 
Junkie XR 16-5-2001?18:08 Print reply

Posts: 5753
Ik rij met mijn (zware) MTX-SH 90km op 1 tank (6 liter) met een 70cc eurocilindro en een 20mm mikuni met een 200 sproeier. Ik denk dat je minimaal op een verbruik komt 1:18. Ik heb nu een 18mm keihin liggen en die zijn een stuk zuiniger. Ik hoop hiermee weer 1:20 te kunnen gaan rijden.
 
timwass 17-5-2001?05:13 Print reply
Posts: 2
Ja ik weet niet of het precies 180 was het kan minder zijn geweest het was maar een gokje van me, het kan ook 160-150 zijn geweest ik weet het (nog) niet precies.
Maar is het mischien mogelijk om een 16mm carburateur met een 70cc te gebruiken, of krijg ik dan een vastloper???
(En hij zal dan wel niet echt super optrekken denk ik)
En dat mijn MT op het marktplein heeft gestaan kan mischien wel ik had eerst een eigen site waar die op stond maar die heb ik weg gehaalt na een tijdje omdat ik niet meer dan 2bezoeker per dag kreeg.
Daar zullen ze hem wel van gejat hebben.
Maar hij zag er wel wreed uit he?
op het laatst had ik er een motocross stuur opgezet, handkappen , powerfilter (waarmee die echt geen scootergeluid maakte), en en 5e versnelling (echt een kut karwij was dat) daarna trok tie het niet eens. :p
 
Al!eN 17-5-2001?05:22 Print reply
Posts: 94
als ik met mijn 125cc volgas ging rijden liep hij 1/5 en dan moest ik om de 15 km tanken

maar mijn 70cc met 20mm / 28mm liepen meestal 1/12 ofzo en dat is eigelijk nog steeds niet al te best tebetalen dus heb ik hem nu maar eens ff helemaal orgieneel gemaakt maar ik weet nog niet hoe zuinig dat is
 
Woeter 17-5-2001?06:23 Print reply

Posts: 2832
He Alien, dus jij wou beweren dat er maar 3 liter in je tank gaat!?!?

We gaan niet overdrijven he, bij mij gaat er 8 liter in, dus lijkt me echt niet dat er bij een mb maar 3 liter in kan...
 
Rens 17-5-2001?07:36 Print reply

Posts: 6863
ik heb een 16mm keihin en 70cc zeta en ik rijd makkelijk 1:25
 
achter de maan is alles beter
gran turismo 18-5-2001?08:02 Print reply
Posts: 735
Hey rens dus je kan gewoon met 16mm en 70cc rijden zonder dat ie vastloopt? of moet je er dan extra olie bijgooien of zo?
en welke maat sproeier heb jij?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Pertijn 18-5-2001?18:49 Print reply
Posts: 846
verschil 16/24 was bij mij in ieder geval errug groot..
Hoeveel verbruiktie? geen id! veel in ieder geval!
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
gran turismo 2-6-01?11:18 Print reply
Posts: 735
Weet iemand waar ik zo'n spitfire bougie kan kopen dat schijnt heel vet te lopen met minder benzine verbruik en betere prestaties, maar of het waar is? ik heb het ook maar een keertje gehoord van iemand anders.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Siepie Wokkel 2-6-01?11:25 Print reply
Posts: 3888
der is toch ook zon bougie met garantie ofzo, die kost toch 30 piek ofzo, of is dat die splitfire
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
gran turismo 2-6-01?11:28 Print reply
Posts: 735
Ik zou het niet weten, weet iemand anders hier nog wat meer van???
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Pseicho 2-6-01?11:35 Print reply
Posts: 90
Mijn originele MTX-SH rijdt ook superzuinig...volgens mij minstens 200 km op 1 tank
Is helemaal origineel...behalve de uitlaat...dat is een proma...en er zit een 5-bak in...hij rijdt iets van 70
Maar als ik er een 6-bak in zet en een ietsje zwaardere vertanding dan haalt ie de 80 zeker...nou trekt ie de 5 supersnel...


 
gran turismo 2-6-01?11:40 Print reply
Posts: 735
Als alles origineel is en je zet er een 6e versnelling op met zwaardere vertanding?!?!
Dat trekt ie nooit!!!
Mijn mt toen ik hem kocht ging mt 4 versnelling 70, alles was toen origineel behalve de uitlaat.
Maar als ik dan vette tegen wind had kwam ik echt niet verder dan de 3e versnelling.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Pseicho 2-6-01?11:45 Print reply
Posts: 90
Er zit nou vertanding 12-45 op ofzo...en hij trekt de 5 echt supergoed.. met wind tegen moet je natuurlijk wel gaan liggen en precies in de powerband blijven.. maar het lukt wel hoor
6e versnelling is even zwaar als de 5 die ik nu heb...alleen dan heb je nog een extra versnelling tussen de 4 en 5 (bij een 5 bak)
Een 6 bak zorgt er dus alleen maar voor dat je het beter trekt...maar ik denk dat ie het nou met m'n 5 bak ook wel trekt


 
Dan the man 2-6-01?12:34 Print reply
Posts: 152
Ik moest met m'n 125 MT met 32mm carb 1x in de 2 dagen tanken, ik kon naar huis, naar school, naar huis, naar school en dan moest ik weer tanken en kon ik weer hetzelfde. Gooide er 15 piek benzine in (5 liter ongeveer) + 10 piek elke 2 tankbeurten aan olie. Dure hobby!
Helemaal als je bedenkt dat ik nou een hele week met m'n originele NSR (alleen een Proma) dit kan doen voor hetzelfde geld, plus dat ik ook nog wel eens ergens anders naartoe ga.
Origineel = goedkoop
Zwaar opgefokt = 10x zo duur, maar wel 1000x zo vet!
 
Weer terug op de Honda!

Dit topic is 4823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved