Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Even luisteren (wav) afstelling nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 788 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39570 - Even luisteren (wav) afstelling nsr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 20-10-2006 20:00 Print topicpost

Posts: 692
Ha,

Sinds de MK is de afstelling nog steeds niet lekker. Houd soms wat in, hangt in hoge toeren. En stottert of prutteld als je gas geeft in zijn vrij.

Luister goed bij 27 seconden. dan hoor je het het best. Waar duid dit op?

http://michielvanwal...et.nl/Recording2.wav

Danku!
 

pb erwtje 20-10-2006 20:03 Print reply
Posts: 646
misschien de gasnaald,in de gasschuif wat veranderen?
beetje lager zetten?

Dit bericht is gewijzigd door pb erwtje op 20-10-2006 om 20:03 uur.
 
Moped Macho 20-10-2006 20:20 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Ha,

Sinds de MK is de afstelling nog steeds niet lekker. Houd soms wat in, hangt in hoge toeren. En stottert of prutteld als je gas geeft in zijn vrij.

Luister goed bij 27 seconden. dan hoor je het het best. Waar duid dit op?

http://michielvanwal...et.nl/Recording2.wav

Danku!

Is ie op het geluidsfragment wel lekker warm?
 
Boerenkool om half 10.
vanwalsum 20-10-2006 20:26 Print reply

Posts: 692
Jep. Hij is compleet warmgereden hier.

Maar waar lijkt dit op. Is het stotteren of verzuipen? of iets anders.
 
christianos 20-10-2006 20:27 Print reply

Posts: 20445
kapotte bougie?
 
Moped Macho 20-10-2006 20:28 Print reply

Posts: 2037
Hoe rijdt het blokje verder, hoe ziet bougie eruit enzo?

Als dat goed is, zou ik ff met de gasnaald gaan pielen. En luchtschroef ff 2 slagen uitdraaien.
 
Boerenkool om half 10.
mblover 20-10-2006 20:45 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
kapotte bougie?


of verkeerde hittegraad misschien?

Probeer eens een iets grotere sproeier, gewoon de eerste maat die hierboven zit. Kijk eens wat hij dan doet.
Als hij hoog in toeren beetje blijft hangen is het vaak net wat te arm dacht ik.
 
Almer 20-10-2006 20:49 Print reply

Posts: 3325
Wat ik hoor is dat hij erg langzaam terugzakt in toeren. Dit kan komen door een te arme afstelling of door valse lucht (wat ook te arm mengsel betekent).... Gasnaald is meer voor onderin toeren, waar hij ook best 'hoog' loopt, dus ik zou zeggen dat ie daar wat te weinig krijgt. Gasnaald een beetje omhoog zetten dus. Ik hoor ook een apart gerinkel in het fragment... Kunnen je zuigerveren zijn...

Wat een optie kan zijn, is dat je keerringen (of 1) kapot zijn... Hij lekt verder ook niet bij de uitlaat oid? Ik zou zeggen, als je eerst een ori uitlaat had, zet die der weer op als dat kan en kijk wattie dan doet... Een MK is een snellere uitlaat, dus zou ie ook meer benzine moeten hebben... Denk hier dus even aan...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 20-10-2006 20:50 Print reply

Posts: 20445
ja of gewoon een kapotte pakking.. dat hopor ik ook.. typisch valse lucht dit..

die kapotte bougie zou het gestotter kunnenw ezen
 
vanwalsum 20-10-2006 21:39 Print reply

Posts: 692
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Wat ik hoor is dat hij erg langzaam terugzakt in toeren. Dit kan komen door een te arme afstelling of door valse lucht (wat ook te arm mengsel betekent).... Gasnaald is meer voor onderin toeren, waar hij ook best 'hoog' loopt, dus ik zou zeggen dat ie daar wat te weinig krijgt. Gasnaald een beetje omhoog zetten dus. Ik hoor ook een apart gerinkel in het fragment... Kunnen je zuigerveren zijn...

Wat een optie kan zijn, is dat je keerringen (of 1) kapot zijn... Hij lekt verder ook niet bij de uitlaat oid? Ik zou zeggen, als je eerst een ori uitlaat had, zet die der weer op als dat kan en kijk wattie dan doet... Een MK is een snellere uitlaat, dus zou ie ook meer benzine moeten hebben... Denk hier dus even aan...


Heb valse lucht gechecked. Ff wat benzine op het blok verneveld en een deobus leeggespoten. Nergens geen veranderingen. Heb ook flink in en rond de carb en cilinder gespoten. Ook kickstarten flink nat gemaakt.

Dat getinkel is van de uitlaat. Die MK is zo dun, het lijkt net een wijglas als je ertegenaan tink. Dus dat is verklaard. Heb net ergens een sproeiertje 105 opgescharreld. overkill? erin zat 90. Dat stotteren deed hij ook wat met de ori uitlaat.

Bougie is nieuw, en deed hij ook met de vorige.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 20-10-2006 om 21:39 uur.
 
Mr Pain 20-10-2006 22:28 Print reply
Posts: 4966
ik hoor wat geruis of het moet later beter worden, of ik begin echt doof te worden

blijven hangen in toeren is vaak een te kleine sproeier.

stotteren onderin is vaak teveel benzine.

wat ik denk: grotere hoofdsproeier en de gasnaald laten zakken, clipje omhoog doen dus, zodat ie minder krijgt onderin
 
mblover 20-10-2006 23:31 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Wat ik hoor is dat hij erg langzaam terugzakt in toeren. Dit kan komen door een te arme afstelling of door valse lucht (wat ook te arm mengsel betekent).... Gasnaald is meer voor onderin toeren, waar hij ook best 'hoog' loopt, dus ik zou zeggen dat ie daar wat te weinig krijgt. Gasnaald een beetje omhoog zetten dus. Ik hoor ook een apart gerinkel in het fragment... Kunnen je zuigerveren zijn...

Wat een optie kan zijn, is dat je keerringen (of 1) kapot zijn... Hij lekt verder ook niet bij de uitlaat oid? Ik zou zeggen, als je eerst een ori uitlaat had, zet die der weer op als dat kan en kijk wattie dan doet... Een MK is een snellere uitlaat, dus zou ie ook meer benzine moeten hebben... Denk hier dus even aan...


Je maakt een denkfout volgens mij.

Gasnaald is niet bij lage toeren.
Maar als je je gashandvat maar half open hebt.
als je dus vanuit lage toeren in hoge versnelling volgas geeft maakt je gasnaald geen bal uit.
Ga je half gas rijden en stottert hij dan, dan kan het idd de gasnaald zijn.

Voor carb afstelling maakt toerental niet veel uit, stand van je gasschuif is belangrijker. Bij half gas moet je gasnaald goed staan, bij volgas heeft je gasnaald niet zo heel veel invloeg volgens mij.

correct me if i'm compleet verkeerd, maar volgens mij maak jij hier een denkfout.

probeer die sproeier 105 eens en kijk eens wat hij doet?

valse lucht zou hij wss ook hoog stationair draaien, maar dat heb je niet in die opname, en bovendien heb je al deobus leeg gespoten, valse lucht kan je dus doorstrepen lijkt me.
 
BIET 20-10-2006 23:34 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]


Heb valse lucht gechecked. Ff wat benzine op het blok verneveld en een deobus leeggespoten. Nergens geen veranderingen. Heb ook flink in en rond de carb en cilinder gespoten. Ook kickstarten flink nat gemaakt.

Dat getinkel is van de uitlaat. Die MK is zo dun, het lijkt net een wijglas als je ertegenaan tink. Dus dat is verklaard. Heb net ergens een sproeiertje 105 opgescharreld. overkill? erin zat 90. Dat stotteren deed hij ook wat met de ori uitlaat.

Bougie is nieuw, en deed hij ook met de vorige.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 20-10-2006 om 21:39 uur.

keihin 105?.. dat had ik met 70 malossi, 20 mikuni en MK.. iets niet goed dus...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
vanwalsum 20-10-2006 23:59 Print reply

Posts: 692
morgen 95 ff kopen. Dan horen jullie het.
 
mblover 21-10-2006 0:02 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
morgen 95 ff kopen. Dan horen jullie het.


probeer gewoon 105? die heb je toch liggen...
hoe ziet je bougie eruit?
 
Zorker 21-10-2006 13:01 Print reply
Posts: 106
Kan het niet iets met de ontsteking te maken hebben?

Ik had destijds de mijne kapot en toen had ik ook dit effect.
 

Dit topic is 2002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved