Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Frame/achterbrug spuiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39565 - Frame/achterbrug spuiten
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 20-10-2006 18:02 Print reply

Posts: 1737
hammerite is niet benzinebestendig! Ik heb het op mn tank gedaan, er van uitgegaan dat het wel benzinebestendig is. De glans gaat eraf als er benzine op komt. Ik heb er zo'n 5 lagen opzitten en de kleur blijft wel, alleen was het eerst hoogglans, nu is het zijdeglans.
 
Joostvdw 20-10-2006 18:02 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
owjah, trouwens, ik heb nu waterproof 600 thuis ligge, kan ik daarmee beginne of moet ik wachtte tot morrge? heb nog wel schuurmachine met 150 normaal


150 is veel te grof, mss als je echt dikke roest ergens hebt, maar liever niet

je kan het best beginnen met 400 en afwerken met bijv 600 nat. dan is het meer dan glad genoeg

je kan dus ook wel met 600 beginnen, dan gaat het alleen wat langzamer

als je huidige lak nog goed hecht, hoef je je frame niet helemaal kaal te schuren, maar is opschuren met 600 genoeg, zodat de lak goed hecht

succes

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Bjorntjuh 20-10-2006 18:05 Print reply

Posts: 1496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
hammerite is niet benzinebestendig! Ik heb het op mn tank gedaan, er van uitgegaan dat het wel benzinebestendig is. De glans gaat eraf als er benzine op komt. Ik heb er zo'n 5 lagen opzitten en de kleur blijft wel, alleen was het eerst hoogglans, nu is het zijdeglans.


het is ook voor mijn frame
 
het lekkerste onder zon
Fabio 20-10-2006 18:09 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]


het is ook voor mijn frame



Ja, dat begrijp ik, maar ik ben altijd erg slordig met tanken, en op mn frame heb ik ook regelmatig druppels en die zie je lastiger dan op je tank. Op de bus staat ook stootvast, nou dat is het niet! Ik zette m heeeel rustig tegen een paal, nou, ik zag het er zo af vliegen.
 
Bjorntjuh 20-10-2006 18:10 Print reply

Posts: 1496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]



Ja, dat begrijp ik, maar ik ben altijd erg slordig met tanken, en op mn frame heb ik ook regelmatig druppels en die zie je lastiger dan op je tank. Op de bus staat ook stootvast, nou dat is het niet! Ik zette m heeeel rustig tegen een paal, nou, ik zag het er zo af vliegen.


klinkt niet egt lekker:S,

 
het lekkerste onder zon
Joostvdw 20-10-2006 18:13 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]



Ja, dat begrijp ik, maar ik ben altijd erg slordig met tanken, en op mn frame heb ik ook regelmatig druppels en die zie je lastiger dan op je tank. Op de bus staat ook stootvast, nou dat is het niet! Ik zette m heeeel rustig tegen een paal, nou, ik zag het er zo af vliegen.


dan was je ondergrond gewoon niet goed schoon/ontvet

ik heb het op mn velgen van mn vespa zitten, nou, die krijgen wat te verduren hoor (10 inch velgjes, +80km/u) en het zit er nog prima op, rond de randjes gaat het nu roesten, maar dat komt meer door de crap kwaliteit van 20 jaar oud italiaans staal dan iets anders...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Bjorntjuh 20-10-2006 18:15 Print reply

Posts: 1496
werken velgen ook goed met hammerite of is dat weer beter te coaten?
voor frame is dus volgorde:
schuren
ontvetten
grondlaag
verf(meerdere dunne lagen)
en dan laten droge
 
het lekkerste onder zon
Fabio 20-10-2006 18:15 Print reply

Posts: 1737
nouja, niet goed schoon. Zover ik weet was het goed ontvet. De lak heeft er ook een tijdje opgezeten zonder problemen, maar na ong 6 maanden ontstonden er toch beschadigingen
 
EIERBOER 20-10-2006 18:17 Print reply

Posts: 1207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
owjah, trouwens, ik heb nu waterproof 600 thuis ligge, kan ik daarmee beginne of moet ik wachtte tot morrge? heb nog wel schuurmachine met 150 normaal



eerst met 150 schuren en dan afmaken met 600

Dit bericht is gewijzigd door SI-power op 20-10-2006 om 18:18 uur.
 
kalm an!!
Bjorntjuh 20-10-2006 18:22 Print reply

Posts: 1496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SI-power
[...]



eerst met 150 schuren en dan afmaken met 600

Dit bericht is gewijzigd door SI-power op 20-10-2006 om 18:18 uur.


150 nu weer niet te grof:S?
 
het lekkerste onder zon
Moped Macho 20-10-2006 18:24 Print reply

Posts: 2037
Om mee te beginnen niet (vooral voor roest).

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 20-10-2006 om 18:24 uur.
 
Boerenkool om half 10.
EIERBOER 20-10-2006 18:24 Print reply

Posts: 1207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]


150 nu weer niet te grof:S?


jah 150 is miss wel iets te grof ja maar als je niets anders heb ligge... je kunt het ook wel helemaal met 600 schuren maar dan ben je zo erg lang bezig
 
kalm an!!
Bjorntjuh 20-10-2006 18:28 Print reply

Posts: 1496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SI-power
[...]


jah 150 is miss wel iets te grof ja maar als je niets anders heb ligge... je kunt het ook wel helemaal met 600 schuren maar dan ben je zo erg lang bezig


hoe lang is lang(frame en achterbrug)
 
het lekkerste onder zon
EIERBOER 20-10-2006 18:29 Print reply

Posts: 1207
geen flauw idee.. begin maar vast zouk zegge
 
kalm an!!
-simon- 20-10-2006 18:33 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
werken velgen ook goed met hammerite of is dat weer beter te coaten?
voor frame is dus volgorde:
schuren
ontvetten
grondlaag
verf(meerdere dunne lagen)
en dan laten droge


als je je velgen mischien wilt laten coaten als dat beter warom dan niet meteen alles?
is wel wat duurder maar dan is het wel mooi en goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 5356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved