Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #39565 - Frame/achterbrug spuiten
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 5356 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Fabio |
20-10-2006 18:02 |
Posts: 1737 |
hammerite is niet benzinebestendig! Ik heb het op mn tank gedaan, er van uitgegaan dat het wel benzinebestendig is. De glans gaat eraf als er benzine op komt. Ik heb er zo'n 5 lagen opzitten en de kleur blijft wel, alleen was het eerst hoogglans, nu is het zijdeglans.
|
|
|
|
Joostvdw |
20-10-2006 18:02 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
owjah, trouwens, ik heb nu waterproof 600 thuis ligge, kan ik daarmee beginne of moet ik wachtte tot morrge? heb nog wel schuurmachine met 150 normaal
150 is veel te grof, mss als je echt dikke roest ergens hebt, maar liever niet
je kan het best beginnen met 400 en afwerken met bijv 600 nat. dan is het meer dan glad genoeg
je kan dus ook wel met 600 beginnen, dan gaat het alleen wat langzamer
als je huidige lak nog goed hecht, hoef je je frame niet helemaal kaal te schuren, maar is opschuren met 600 genoeg, zodat de lak goed hecht
succes
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Bjorntjuh |
20-10-2006 18:05 |
Posts: 1496 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
hammerite is niet benzinebestendig! Ik heb het op mn tank gedaan, er van uitgegaan dat het wel benzinebestendig is. De glans gaat eraf als er benzine op komt. Ik heb er zo'n 5 lagen opzitten en de kleur blijft wel, alleen was het eerst hoogglans, nu is het zijdeglans.
het is ook voor mijn frame
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Fabio |
20-10-2006 18:09 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]
het is ook voor mijn frame
Ja, dat begrijp ik, maar ik ben altijd erg slordig met tanken, en op mn frame heb ik ook regelmatig druppels en die zie je lastiger dan op je tank. Op de bus staat ook stootvast, nou dat is het niet! Ik zette m heeeel rustig tegen een paal, nou, ik zag het er zo af vliegen.
|
|
|
|
Bjorntjuh |
20-10-2006 18:10 |
Posts: 1496 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]
Ja, dat begrijp ik, maar ik ben altijd erg slordig met tanken, en op mn frame heb ik ook regelmatig druppels en die zie je lastiger dan op je tank. Op de bus staat ook stootvast, nou dat is het niet! Ik zette m heeeel rustig tegen een paal, nou, ik zag het er zo af vliegen.
klinkt niet egt lekker:S,
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Joostvdw |
20-10-2006 18:13 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]
Ja, dat begrijp ik, maar ik ben altijd erg slordig met tanken, en op mn frame heb ik ook regelmatig druppels en die zie je lastiger dan op je tank. Op de bus staat ook stootvast, nou dat is het niet! Ik zette m heeeel rustig tegen een paal, nou, ik zag het er zo af vliegen.
dan was je ondergrond gewoon niet goed schoon/ontvet
ik heb het op mn velgen van mn vespa zitten, nou, die krijgen wat te verduren hoor (10 inch velgjes, +80km/u) en het zit er nog prima op, rond de randjes gaat het nu roesten, maar dat komt meer door de crap kwaliteit van 20 jaar oud italiaans staal dan iets anders...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Bjorntjuh |
20-10-2006 18:15 |
Posts: 1496 |
werken velgen ook goed met hammerite of is dat weer beter te coaten?
voor frame is dus volgorde:
schuren
ontvetten
grondlaag
verf(meerdere dunne lagen)
en dan laten droge
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Fabio |
20-10-2006 18:15 |
Posts: 1737 |
nouja, niet goed schoon. Zover ik weet was het goed ontvet. De lak heeft er ook een tijdje opgezeten zonder problemen, maar na ong 6 maanden ontstonden er toch beschadigingen
|
|
|
|
EIERBOER |
20-10-2006 18:17 |
Posts: 1207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
owjah, trouwens, ik heb nu waterproof 600 thuis ligge, kan ik daarmee beginne of moet ik wachtte tot morrge? heb nog wel schuurmachine met 150 normaal
eerst met 150 schuren en dan afmaken met 600
Dit bericht is gewijzigd door SI-power op 20-10-2006 om 18:18 uur.
|
|
kalm an!! |
|
Bjorntjuh |
20-10-2006 18:22 |
Posts: 1496 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SI-power
[...]
eerst met 150 schuren en dan afmaken met 600
Dit bericht is gewijzigd door SI-power op 20-10-2006 om 18:18 uur.
150 nu weer niet te grof:S?
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Moped Macho |
20-10-2006 18:24 |
Posts: 2037 |
Om mee te beginnen niet (vooral voor roest).
Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 20-10-2006 om 18:24 uur.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
EIERBOER |
20-10-2006 18:24 |
Posts: 1207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]
150 nu weer niet te grof:S?
jah 150 is miss wel iets te grof ja maar als je niets anders heb ligge... je kunt het ook wel helemaal met 600 schuren maar dan ben je zo erg lang bezig
|
|
kalm an!! |
|
Bjorntjuh |
20-10-2006 18:28 |
Posts: 1496 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SI-power
[...]
jah 150 is miss wel iets te grof ja maar als je niets anders heb ligge... je kunt het ook wel helemaal met 600 schuren maar dan ben je zo erg lang bezig
hoe lang is lang(frame en achterbrug)
|
|
het lekkerste onder zon |
|
EIERBOER |
20-10-2006 18:29 |
Posts: 1207 |
geen flauw idee.. begin maar vast zouk zegge
|
|
kalm an!! |
|
-simon- |
20-10-2006 18:33 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
werken velgen ook goed met hammerite of is dat weer beter te coaten?
voor frame is dus volgorde:
schuren
ontvetten
grondlaag
verf(meerdere dunne lagen)
en dan laten droge
als je je velgen mischien wilt laten coaten als dat beter warom dan niet meteen alles?
is wel wat duurder maar dan is het wel mooi en goed.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dit topic is 5356 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|