Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39558 - yamaha dt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yamaha DT 80 20-10-2006 9:41 Print topicpost
Posts: 2
Ik heb een yamaha dt(r) en hier heb ik
nu nog een 16 mm cabr.mikuni onder zitten
er zit een sproeier van 115 in.
Het moet een 70 of 80 cc wezen, kunnen ze het niet over
eens worden

Alleen hij trekt heel apart op, net of hij zelf nog schakeld zonder dat ik schakel.
eeerst heel langszaam en ineens als die een beetje vaart heeft crosst die weg. ( in de vrij heeft die er geen last van als ik gas geef)
Ik zelf vind het een beetje vaag.

Wat kan ik hier aan veranderen (grote cabr. of sproeier)

Bvd
jeroen
 

bikkeltje 20-10-2006 10:07 Print reply

Posts: 2380
zoiets noem je de powerband.
 
chrisda 20-10-2006 10:40 Print reply
Posts: 387
zoals bikkeltje al gezegd heeft, DA POWERband, hartstikke normaal en heof je dus ook niks aan te veranderen
 
janssendt 20-10-2006 11:26 Print reply
Posts: 218
als die ineens naar hooge toeren gaat, kan het ook makkelijk zijn dat je koppelingsplaten versleten zijn.

ik heb hier oook nog een dtje staan, en die had precies hetzelfde, en dat waren 100% de koppelings platen.
zijn goedkoop, en eenvoudig te vervangen
 
Bruuns 20-10-2006 11:44 Print reply

Posts: 2213
dan zou hij niet ineens'weg crossen'

heb je veel ervaring met brommers? als je nie veel ervaring heb, lijkt me dat dat je antwoord is.

zoek maar is op het begrip powerband in de faq's
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
janssendt 20-10-2006 11:52 Print reply
Posts: 218
als je koppelings platen versleten zijn...dan kan het zijn dat je er pas in de wat hogere toeren er langzaam doorheen trekt..ofwel...dat versneld je optrekvermogen...wat ook gebeurt als je optrekt en je koppeling een beetje inhoudt.

maar het geeft wel enorm veel slijtage.

het kan ook wel de powerband zijn.. daar heeft mijn dt 100 ook last van, laagtoerig is het niks, maar hoegtoerig is het een beest.
maar de poster van dit topic ervaart het als iets wat niet helemaal goed zit. dus kan het best zijn dat je plaaten verslete zijn.

 
Yamaha DT 80 20-10-2006 20:16 Print reply
Posts: 2
Ik zal de koppelingsplaten is bekijken.
wat is een kernmerk aan versleten koppelingsplaten, en waaar kan ik dat zien op de koppelingsplaten?

Jeroen
 
christianos 20-10-2006 20:20 Print reply

Posts: 20445
je ziet het aan de platen en voel of ze nog een beteje ruw zijn.. dit geld zowiezo voor de ijzeren tussenplaten die ertussen zitten..

vervang gewoon de hap... het is bets wel goedkoop om te doen en dan hoef je er nooit meer naar om te kijken
 
BmB_TSX 20-10-2006 20:21 Print reply
Posts: 46
btw op je cilinder staat het aantal cm3, denk dat je der dan wel uit kan komen hoeveel cc die heeft
 
Mopar 20-10-2006 20:23 Print reply

Posts: 4772
Als je makkelijk wilt weten of je een 50/70cc blok hebt..
Kijk naar de moertjes op je cilinderkop, als dat met sleuteltje 10 los kan is het een 50/70ccblok.

Als het met 13 los moet is het een 80/110ccblok.

Als je zeker wilt weten hoeveel CC je hebt moet je even de diameter van je cilinder meten.

Maar de bovenste manier is het makkelijkste controleren wat voor een blok je hebt.
 
Mopar 20-10-2006 20:25 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BmB_TSX
btw op je cilinder staat het aantal cm3, denk dat je der dan wel uit kan komen hoeveel cc die heeft


9/10 staat dit er niet juist op, op mijn 80 cilinder dat onder me 80blok zat stond ook 49cc, terwijl het werkenlijk 72cc was.

het oude spul is vaak imitatie..

 
BmB_TSX 20-10-2006 20:26 Print reply
Posts: 46
is dat stnd cilinder dan of was die getuned?
 

Dit topic is 508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved