Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 10w-40 goede schakelbakolie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3955 - 10w-40 goede schakelbakolie?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 23-5-2002?10:27 Print reply

Posts: 2716
ik heb dezelfde olie als skabla, deze olie is vrij dun en voorkomt plakkende koppelingsplaten en vergemakkelijkt de koude start.
ook blijft het beter plakken op de onderdelen in het blok en je verliest niet onnodig power.
Vrij naar wat er achterop staat...

Ik heb er trouwens 7 euro 95 voor betaald, 8 euro voor de fles en 5 cent voor 4 rechthoekige Putoline stickers en 2 van die embleempjes, 2 grote 2 kleine Jopa stickers, 2 Tsubaki stickers en 1 Prox sticker
Nu heb ik dat al op mijn mega grote super mooie keiglanzende Paris Dakar tank geplakt, en op mijn geweldige, deukloze, zeer glanzende, met Hammerite vers gespoten kontje

Zo, moest gewoon ff opscheppen
 
Rudy 23-5-2002?17:08 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

Als je het zker weten goed wil hebben gewoon 10w40 en dan maakt het niet uit wat voor merk.
Alleen wat geven die getalletjes aan? ( Heeft iemand al eens verteld denk ik ).
Want 15w40 kan je hier ook heeeel erg cheap :n bij de coperatie krijgen......
En misschien ook een vraagje dan, DOT 4 als remolie.... je hoort er DOT 3 in te gooien, en op een DOT 4 flesje staat dat het speciaal is voor hydraulische remmen... Maar kan DOT 4 ook in een brommer?



Ik rij zelf ook met castrol (superbike ofzo) gooi ik erin omdat:
1:mijn vader het toch inhuis heeft voor zijn eigen motor (mooi goedkoop voor mij)
2: bij crossers (vooral de wat oudere) heb je redelijk last dat hij weg wil rijden met koppeling in en klakken als je hem in de 1 zet (vooral als het koud is) daar heb je met die superbike olie wat minder last van. Maar ze is erg duur.

dat dot verhaal heeft te maken met het kookpunt van je remvloeistof. Dot 4 kan je er zo ingooien (dot 3 zie je niet veel meer en dot 4 is volgens mij weinig duurder)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 23-5-2002?17:18 Print reply
Posts: 2499
alleen moet je bij remolie oppassen dat je geen verschillende dot nummers mengt, dan kan het echt fout gaan.

die nummers (10W30) op de olie staan trouwens voor de viscosietijd (dikheid). In je brommer hoort origineel 10W30.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
thomasmb5 23-5-2002?19:28 Print reply
Posts: 48
10w40 is echt goeie olie hoor ik gebruik het als mengsmerings olie en als blok olie en men mbtje loopt er perfect mee echt heel goeie olie hoor !!!!!! honda mb5 rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzz en zeker met een polini en 18 teur en een tecno !
 
NSR RULEZZ 23-5-2002?20:05 Print reply

Posts: 4934
huh ik heb gewoon olie van cor hampelstra in een of andere witte fles voor 4euro ofzow als i vastloopt koopt ik wel een nieuw blok
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blorn 23-5-2002?23:41 Print reply

Posts: 13825
Quote:
die nummers (10W30) op de olie staan trouwens voor de viscosietijd (dikheid). In je brommer hoort origineel 10W30


op mn koppelingsdeksel zit een sticker van honda waarop staat 20w50
 
Martijn 24-5-2002?00:31 Print reply
Posts: 10000
op mijn koppelingsdeksel staat een sticker van een dinosaurus...die zat er ook al op toen ik em kocht
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
dutchviggen 24-5-2002?15:30 Print reply
Posts: 241
k heb wells gehoord dat als je met een auto zonder olie de sahara door kan...zou de topman van elf olie gezegd hebbe.

daar hou k me altijd maar aan vast als k twijfel over m?n olie (peil) op zich wel positief he.....onderdrukt angst.

 
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL]
Blorn 24-5-2002?15:33 Print reply

Posts: 13825
de top van GM zal de vent van Elf wel flink wat eypo's hebben toegeschoven om dat te zeggen.. want daarna kan je dat ding gewoon weg gooien hoor... :a
 
barry 24-5-2002?18:12 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

ik heb dezelfde olie als skabla, deze olie is vrij dun en voorkomt plakkende koppelingsplaten en vergemakkelijkt de koude start.
ook blijft het beter plakken op de onderdelen in het blok en je verliest niet onnodig power.
Vrij naar wat er achterop staat...

blablabla





dat spul flikkeren ze ook in crossmotoren dus het zal vast wel goed spul zijn
 
He?
Siepie Wokkel 24-5-2002?18:35 Print reply
Posts: 3888
nu we het over olie hebben, ik heb zonet mijn carterdeksel geplijst, en toen nieuwe olie erin geflikkert... 10w40, maar toen was die op en hebbik er nog wat 15w40 bijgeflikkert, boeit dit?
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Sneks 24-5-2002?18:57 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

op mn koppelingsdeksel zit een sticker van honda waarop staat 20w50


Huh bij mij zit er een sticker op waarop staat 10W30
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 24-5-2002?23:18 Print reply

Posts: 13825
wazig.... misschien andere bouwjaren ofzow?
 
Blukaap 24-5-2002?23:23 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: Crossking Tha Man?

nu we het over olie hebben, ik heb zonet mijn carterdeksel geplijst, en toen nieuwe olie erin geflikkert... 10w40, maar toen was die op en hebbik er nog wat 15w40 bijgeflikkert, boeit dit?


Neuh, zolang het maar niet mineraal en half/volsynthetisch door elkaar is.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved