Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mono shok in puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39548 - mono shok in puch
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 19-10-2006 19:37 Print topicpost

Posts: 8211
ik moest voor iemand die sinds gister hier zit vragen welke achterbrug er het best in een puch past of passent te maken is al je monoshok wil.

(ik heb het in het begin forum gezet omdat hij zelf anders niet kan reageren.)

bedankt alvast.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

mtx-motard 19-10-2006 19:42 Print reply

Posts: 14947
kun je niet een vierkante of een standaard met een plaatje ertussen lassen. vanuit daar een gat naar het zadel iets daar onder, en dan een buis lassen vanaf het balhoofd naar de veer


dit heb ik een keer gezien namelijk
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
gangsterjens 19-10-2006 19:57 Print reply

Posts: 1553


zo kan het wel
 
Hoi
-simon- 19-10-2006 20:14 Print reply

Posts: 8211
hij wou er dan een andere achterbrug inzetten.
onder het zadel een gat in het frame maken daar de veer doorheen steken en dan een stang tussen het frame en een stand van uit het midden van de horizontale stang naar beneden en in die hoek de veer maken.
maar hij had gehoort dat een yamaha dt brug goed ging of vaker gedaan wordt.
weet iemand dit en wat er dan allemaal verandert moet worden?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Neluhz 19-10-2006 20:16 Print reply

Posts: 4032
achterbrug van vrijwel iedere crossmotor of crossbrommer is wel op een puch te beunen, omdat een pcu nou eenmaal een smal blok heeft aan de achterkant past bijna iedere achterbrug eromheen.
de vering is wat lastiger, maar je zou de veer richting zadelpen kunnen laten lopen, maar dan heb je waarschijnlijk wel iets verstevinging nodig.
 
BSTS 19-10-2006 20:16 Print reply

Posts: 4241
moet je wel materiaal en de skills voor hebben.
het is volgens mij niet zo heel simpe.

ik neem aan dat je serieus wil crossen met dat ding, dus moet het wel degelijk gecontrueerd zijn.

een gat moet wel groot genoeg zijn.
omdat met veren de hoek van de veer veranderd
 
sprintjah
Uncle BLAM 19-10-2006 20:17 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gangsterjens
afbeelding

zo kan het wel


ziet er goed uit
 
een BF teller is sneller
Neluhz 19-10-2006 20:17 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
hij wou er dan een andere achterbrug inzetten.
onder het zadel een gat in het frame maken daar de veer doorheen steken en dan een stang tussen het frame en een stand van uit het midden van de horizontale stang naar beneden en in die hoek de veer maken.
maar hij had gehoort dat een yamaha dt brug goed ging of vaker gedaan wordt.
weet iemand dit en wat er dan allemaal verandert moet worden?


je bedoelt dus ongeveer als de crosspuch hierboven, maar dan met de veer door het frame heen, in plaats van om het frame heen?
 
-simon- 19-10-2006 20:18 Print reply

Posts: 8211
hij dacht aan dt omdat die al zoon beugel heeft om de veer aan te maken en dan door het frame te steken.

@hondamt7: hij wil het op school gaan maken volgens mij dus die leraren snappen ook wel dat het goed stevig moet zijn en die helpen daar ook wel mee.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Erik 39 19-10-2006 20:23 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gangsterjens
afbeelding

zo kan het wel

Pfoe.. Zeervet
DT zou kunnen.. Zijn niet de mooiste vorken alleen..

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 19-10-2006 om 20:37 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-10-2006 20:39 Print reply

Posts: 7728
je bedoelt zo'n systeem denk ik? dit is met mt brug
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
the ghansman 19-10-2006 20:56 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
afbeelding je bedoelt zo'n systeem denk ik? dit is met mt brug


De eerste foto is ook een puch met omgebouwde HondaMT achterbug, het zelfde type achterbrug als die van de foto hierboven.
 
Altijd druk met heelveel niks
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-10-2006 21:02 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
[...]


De eerste foto is ook een puch met omgebouwde HondaMT achterbug, het zelfde type achterbrug als die van de foto hierboven.


het is wel dezelfde achterbrug ja, maar dit systeem is iets anders als de bovenste foto
@ts, volges mij word mt brug het vaakst toegepast in puch
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mtx-motard 19-10-2006 21:20 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]


het is wel dezelfde achterbrug ja, maar dit systeem is iets anders als de bovenste foto
@ts, volges mij word mt brug het vaakst toegepast in puch



zoals die 2e foto bedoelde ik. als ik jou was zou ik dus voor een mt achterbrug gaan, die originelen kosten geen drol en zijn oersterk.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-10-2006 21:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gangsterjens
afbeelding

zo kan het wel


kan me er iets van herinneren dat bij deze puch na de cross de tank was ingedrukt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 19-10-2006 22:35 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kan me er iets van herinneren dat bij deze puch na de cross de tank was ingedrukt


idd die op da plaatje lijkt mij niet echt verstandig dan komt er bij het springen kei veel kracht op de tank
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 2872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved