Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Grotere remschijf op mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39531 - Grotere remschijf op mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Anakin 18-10-2006 23:11 Print topicpost

Posts: 112
Heb al naar informatie gezocht, maar niet kunnen vinden.

Ik wil op mn honda mb een grotere remschijf installeren.

Dit is bijvoorbeeld de remschijf van mb-gek [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=VMXXDVPN][/img], en zoiets is echt cool.

Mijn vraag is dus welke remschijven geschikt zijn voor een mb en waar ik op moet letten bij monteren..

Bij voorbaat dank.





Dit bericht is gewijzigd door Mesciah op 18-10-2006 om 23:13 uur.
 
Honda MB rulezz.

mtx-motard 18-10-2006 23:12 Print reply

Posts: 14947

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
psychopatje 18-10-2006 23:13 Print reply

Posts: 5621
ehm een 320 mm fireblade schijf is er zo op te zetten,alleen moet je wel adapter maken voor je klauw
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
-simon- 18-10-2006 23:13 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mesciah
Heb al naar informatie gezocht, maar niet kunnen vinden.

Ik wil op mn honda mb een grotere remschijf installeren.

Dit is bijvoorbeeld de remschijf van url=http://www.mijnalbum.nl/Foto=VMXXDVPN]mb-gek[/url, en zoiets is echt cool.

Mijn vraag is dus welke remschijven geschikt zijn voor een mb en waar ik op moet letten bij monteren..

Bij voorbaat dank.




ik denk dat je altijd eigenlijk wel een steuntje voor de schijf moet maken. en anders wel voor de klauw.
maar vraag het BIET anders die heeft een nsr gehad met een grotere schijf volgens mij is dat ongeveer het zelfde.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Anakin 18-10-2006 23:14 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
ehm een 320 mm fireblade schijf is er zo op te zetten,alleen moet je wel adapter maken voor je klauw



adapter voor je klauw? ik ben nooooob
 
Honda MB rulezz.
-simon- 18-10-2006 23:15 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mesciah
[...]



adapter voor je klauw? ik ben nooooob


een steuntje eigenlijk zodat je klauw ook op de goed plaats komt te staan.
omdat je schijf groter wordt moet je klauw ook meer naar buiten darom dus.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-10-2006 om 23:16 uur.

sorry voor het gebruiken van je topic maar weet iemand mischien ook welke grotere schijven er op een derbi gpr oud model passen?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-10-2006 om 23:18 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-10-2006 23:16 Print reply

Posts: 10835
dat alumium ding met 4 bouten wat je op die foto ziet vlak bij de remklauw. Dat is om de remklauw verder van je voorpoot af te houden omdat hij anders niet om de schijf heen past
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
SCHOENENPOETSERSMURF 18-10-2006 23:21 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dat alumium stale ding met 4 bouten wat je op die foto ziet vlak bij de remklauw. Dat is om de remklauw verder van je voorpoot af te houden omdat hij anders niet om de schijf heen past

in dit geval dan


owja tis heel simpel

je koopt haalt een fireblade schijf van een honda motor en zet die op je velg
je gebruikt alleen maar 3 van de 6 gaten, maar is verder plug and play

dan stop je je klauw op de schijf op de manier waarvan jij denkt dat ie het lekkerst zal zitten
dan is het nieet meer dan meten wat het dikte verschil is en wat de afstanden zijn tussen de ophanging op de poot en op de klauw

dat allemaal uitmeten en rekenen en desnoods een mal maken van hout/ kunstof ( iets wat makkelijk te bewerken is )

dan ga je naar een metaalbewerkings bedrijf en laat je de adapter maken, aangezien ik aan neem dat je niet machine heb om af te draaien omdat de dikte precies werk is


 
BIET 18-10-2006 23:37 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ik denk dat je altijd eigenlijk wel een steuntje voor de schijf moet maken. en anders wel voor de klauw.
maar vraag het BIET anders die heeft een nsr gehad met een grotere schijf volgens mij is dat ongeveer het zelfde.

had ik iid, maarja tis appeltje ei eigenlijk, zijn aantal schijfen die direct op de velg passen, en dan moet je een adaptertje (laten) draaien, en daar doe je je ori klauw op en dan doetie het al, tis kwestie van meten bij dat adaptertje.. tis niet moeilijk iig.

edit:
nu ik terug lees zeg ik inprincipe best wel veel hetzelfde

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 18-10-2006 om 23:39 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mblover 19-10-2006 1:55 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

in dit geval dan


owja tis heel simpel

je koopt haalt een fireblade schijf van een honda motor en zet die op je velg
je gebruikt alleen maar 3 van de 6 gaten, maar is verder plug and play

dan stop je je klauw op de schijf op de manier waarvan jij denkt dat ie het lekkerst zal zitten
dan is het nieet meer dan meten wat het dikte verschil is en wat de afstanden zijn tussen de ophanging op de poot en op de klauw

dat allemaal uitmeten en rekenen en desnoods een mal maken van hout/ kunstof ( iets wat makkelijk te bewerken is )

dan ga je naar een metaalbewerkings bedrijf en laat je de adapter maken, aangezien ik aan neem dat je niet machine heb om af te draaien omdat de dikte precies werk is




Simpel adaptertje kan je zelf wel maken?
Zag er laatst een op het forum.
Was gewoon aan 1 kant een stukkie uit een blokje halen, en aan de andere kant een stukkie uit het blokje halen (gewoon met zaag mogenlijk) en wat overblijft is je adapter. ff gaatjes erin fixen en klaar.

cnc'en is idd wel een stukje beter en netter.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 19-10-2006 om 2:02 uur.
 
Anakin 19-10-2006 2:08 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Simpel adaptertje kan je zelf wel maken?
Zag er laatst een op het forum.
Was gewoon aan 1 kant een stukkie uit een blokje halen, en aan de andere kant een stukkie uit het blokje halen (gewoon met zaag mogenlijk) en wat overblijft is je adapter. ff gaatjes erin fixen en klaar.

cnc'en is idd wel een stukje beter en netter.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 19-10-2006 om 2:02 uur.


Zelf maken? Ik moet toegeven dat een aangebrande pannekoek nog meer technisch vernuft heeft dan ik. Het enige waar ik verstand van heb ik wat ik mooi vind, en dat wil ik graag gaan toepassen op mn mb.
Een adaptertje uit een blokje maken is voor mij iets heel onbekends.
Wat voor materiaal? Waar moeten die gaatjes? Ik heb nog nooit die rem uit elkaar gehaald..
 
Honda MB rulezz.
fs180 19-10-2006 2:16 Print reply

Posts: 1346
zet dr gewoon andere klauw op
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Anakin 19-10-2006 2:27 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
zet dr gewoon andere klauw op


Vertel je mij dan wat voor klauw? ...
 
Honda MB rulezz.
mtx-motard 19-10-2006 8:48 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mesciah
[...]


Zelf maken? Ik moet toegeven dat een aangebrande pannekoek nog meer technisch vernuft heeft dan ik. Het enige waar ik verstand van heb ik wat ik mooi vind, en dat wil ik graag gaan toepassen op mn mb.
Een adaptertje uit een blokje maken is voor mij iets heel onbekends.
Wat voor materiaal? Waar moeten die gaatjes? Ik heb nog nooit die rem uit elkaar gehaald..



aluminium of metaal. je pakt een blokje die maak je zo dat je die kunt vastbouten zegmaar aan je voorvork (waar nu alleen je rem aan vast zit) en aan de andere kant van het blokje maak je 2 gaten voor de bevestiging remklauw, de remklauw zelf hoeft niet uit elkaar.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
RM-sm 19-10-2006 8:50 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mesciah
[...]


Vertel je mij dan wat voor klauw? ...


gewoon die klauw die hij al heeft en ff een adapter maken zodat je klauw op de goeie plek komt te staan.

en zo fireblade schijf past der als goed is zo op..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mesciah
[...]


Zelf maken? Ik moet toegeven dat een aangebrande pannekoek nog meer technisch vernuft heeft dan ik. Het enige waar ik verstand van heb ik wat ik mooi vind, en dat wil ik graag gaan toepassen op mn mb.
Een adaptertje uit een blokje maken is voor mij iets heel onbekends.
Wat voor materiaal? Waar moeten die gaatjes? Ik heb nog nooit die rem uit elkaar gehaald..


laten maken..?

Dit bericht is gewijzigd door RM-rr op 19-10-2006 om 9:05 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
SCHOENENPOETSERSMURF 19-10-2006 9:38 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Simpel adaptertje kan je zelf wel maken?
Zag er laatst een op het forum.
Was gewoon aan 1 kant een stukkie uit een blokje halen, en aan de andere kant een stukkie uit het blokje halen (gewoon met zaag mogenlijk) en wat overblijft is je adapter. ff gaatjes erin fixen en klaar.

cnc'en is idd wel een stukje beter en netter.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 19-10-2006 om 2:02 uur.

het is niet alleen de afstand overbruggen dat die klauw meer naar buiten komt he

je moet ook nog een diepte verschil opvangen wat op de mm precies komt, zon firblade schijf icm een mb klauw past namelijk maar net...

weet niet hoe jij een blokje met een zaag wilt gaan afvlakken ?
 

Dit topic is 2000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved