Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slippende koppeling FS1/DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39525 - Slippende koppeling FS1/DT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 18-10-2006 18:44 Print topicpost

Posts: 4151
Dag menschen,
ik heb een probleempje. Mijn fs1 koppeling slipt vet erg, en ik ben nu bezig met het zoeken naar een oplossing. Een fs1 koppeling is in principe hetzelfde als een DT koppeling, ook hetzelfde systeem met dat armpje en het wormpje.
Wat ik tot nu toe gedaan heb is het volgende:
-Extra stalen plaat erbij gezet (volgorde is nu: stalen plaat, gevoerde plaat, stalen plaat, gevoerde plaat en dan die deksel die je erop schroeft waar die veertjes zitten)
-Ringetjes achter de veren

Bij mijn vorige fs1 blok hielp dit goed, en slipte de koppeling niet meer (toen had ik er niet eens ringetjes tussen zitten). Ik vermoed dat die veren die ik heb slap zijn. Ik heb dus in principe wel nog 4 goede veren, maar die zitten in een plug en play blok wat ik nog heb liggen, en die wil ik in elkaar laten en compleet laten.
Weet er iemand of er een soort van "re-inforced" / malossi / extra sterke veertjes te koop zijn voor een FS1/DT? De originele lengte is 34mm. Of zou ik er ook gewoon langere veren in kunnen stoppen, met dezelfde diameter?
 
FTS Member

oenoehoofd 18-10-2006 18:49 Print reply

Posts: 17851
probeer 2 of 3 ringetjes.. als hij dan nog slipt mischien een goed idee om je platen te vervangen dan
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
-Tom- 18-10-2006 18:57 Print reply

Posts: 4151
er zitten splinternieuwe platen in (denk nu zo'n 600 km oud)
 
FTS Member
Fabio 18-10-2006 19:02 Print reply

Posts: 1737
had je die platen ook goed doordrengt met olie voordat je m starte?
 
Erik 39 18-10-2006 19:03 Print reply

Posts: 15088
ik kan op 50cc.nl niets vinden.. Zou anders even langs de bromboer gaan..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Kees de Jong 18-10-2006 19:06 Print reply

Posts: 1881
80 cc veertjes.

Edit: Zijn een stukje paars gespoten als je orginele hebt, even ter informatie.

Edit 2: Wat je nog meer kan proberen is inderdaad een tweede ijzeren plaat en/of ringetjes.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 18-10-2006 om 19:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 18-10-2006 om 19:09 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
-Tom- 18-10-2006 19:56 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
had je die platen ook goed doordrengt met olie voordat je m starte?

ze hebben ongeveer een nachtje in het blok gezeten met olie voordat ik 'm startte. Ik had dit eerst ook niet gedaan (bij het blok wat niet slipt) dus ik denk niet dat dat wat uit moet maken.
@k33s, 80cc veren, dus van een yamaha dt80? Zijn die sterker/langer?
 
FTS Member
oenoehoofd 18-10-2006 20:07 Print reply

Posts: 17851
sterker ja, zetter er meer druk op, oftewel meer ringetjes, 1 of 2 meer zou waarschijnlijk ook wel helpen
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
erwin fs1 18-10-2006 20:35 Print reply

Posts: 897
bij meer ringetjes word de veerweg ook korter, dit merk je weer aan je koppeling lijkt mij zo. kun je geen veren gebruiken uit een andere brommer/motor??
 
vake bej te bange....
Teunis 18-10-2006 20:46 Print reply

Posts: 1073
neem aan dat je koppeling ori en setup ook, dus dan zou je koppeling niet mogen slippen mits jij wormwieltje en koppelingshandel niet goed hebt staant

anders moet je denken aan:
- koppelingsplaten vervangen
- ander veren; geen ringen verkort je de veerweg dus ook je koppeling.
je kan gewoon vier andere veren pakken van een brommer zolang het maar past en dan weet je vanzelf of ze zwaarder zijn
- zwaardere koppeling je heb nu 2-plaats zo te lezen, zet er dan bijv een 3/4-plaats in
 
erwin fs1 18-10-2006 20:56 Print reply

Posts: 897
zijn setup is verre van ori

voor fs1 bestaan geen 4 plaats koppelingen vooor zover ik weet
 
vake bej te bange....
Teunis 18-10-2006 20:58 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
zijn setup is verre van ori

voor fs1 bestaan geen 4 plaats koppelingen vooor zover ik weet


asl je setup zo zwaar is kna je koppelings ook gaan slippen omdat ie het vermogen niet overkan brengen op de wielen dus dan zou ik een drieplaats nemen
 
erwin fs1 18-10-2006 20:59 Print reply

Posts: 897
die bestaan ook niet volgens mij.....

edit: drukveren kun je niet gewoon een keer een paar nieuwe veren proberen?

Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 18-10-2006 om 21:02 uur.
 
vake bej te bange....
Teunis 18-10-2006 21:02 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
die bestaan ook niet volgens mij.....

edit: drukveren kun je niet gewoon een keer een paar nieuwe veren proberen?

Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 18-10-2006 om 21:02 uur.


zijn dit niet ori veren die ie al heeft

weet niet hoever dt blok en fs1 overeen komen anders moet van dt eentje inzetten

wat evt ook kan dacht ik je koppeling laten uitvrezen zodat er een extra plaat in kan

of echt zwaardere veren zien te vinden

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 18-10-2006 om 21:05 uur.
 
Kees de Jong 18-10-2006 23:06 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

ze hebben ongeveer een nachtje in het blok gezeten met olie voordat ik 'm startte. Ik had dit eerst ook niet gedaan (bij het blok wat niet slipt) dus ik denk niet dat dat wat uit moet maken.
@k33s, 80cc veren, dus van een yamaha dt80? Zijn die sterker/langer?


Die zijn sterker ja, ik heb ze zelf ook. Zo te bestellen op 50cc.nl.

20501 KOPPELINGDRUKVEER YAMAHA DT80LC 2.41
 
7 seconden, of 21 gram
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-10-2006 23:13 Print reply

Posts: 10835
is het ook dezefde maat als dt? anders kan je er misschien een 3plaats van maken.
Maar als je andere veren pakt dan gaat het om de veercoƫfficiƫnt/veerweg. Daar bestaan meters voor om die te meten aangezien die bij de 4 veren eigenlijk gelijk moet zijn. (of iig om en om)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 5211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved