Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX valse lucht?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39508 - TSX valse lucht?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki-tsx- 17-10-2006 19:48 Print topicpost
Posts: 75
SETUP:

-originele luchtfilter
- 16 mm cab
- 50 cc snel 6 poorten
- originele uitlaat

Hij loopt heel slecht ik krijg hem wel aan gevonkt.. vonk ziet er goed uit heb ik gekeken. Maar je kan er niet op rijden daar heeft hij niet genoeg vermogen voor. Als ik hem stationair laat lopen dan blijft hij mooi lopen als ik dan even een KLEIN MOMENT vol gas geef dan blijft hij oplopen met toeren ( net of ik volgas in blijf houden..)

dit heb ik al geprobeerd:
- ontsteking nu al op drie plaatsten gezet
1e keer op het rechtse streepje
2e keer helemaal in het midden tussen de streepjes
3e keer zover als kan naar rechts
- afstellen
er zat sproeiertje 86 in. Ik haalde bougie eruit hij was zwart en vettig, sproeiertje 75 was hij droog en klein beetje aan witten kant. Sproeiertje 80 liep hij ook niet goed op maar daarbij heb ik niet naar bougie gekeken.
- stationairschroef heb ik mee gekloot maar dit haalde niets uit
- luchtschroef moet gewoon 1 ronde uitdraaien.. ? (is mij verteld)

-Ik heb deo gespoten op de plaatsen;
+tussen carb en cilinder
+ clinder en kop
+ cilinder en blok

Hier heb ik niets opvallends gemerkt.

Ik heb nu mijn carb toch even recht geveilt omdat ik kon zien dat hij gebogen was. Tussen carb en cilinder heb ik nu alleen vloeibare pakking gedaan. Dit kan naar mijn mening geen valse lucht meer zuigen.

Tussen het blok en cilinder heb ik op randjes nog vloeibare pakking gedaan waar het kon. Hier kan het ook niet aan liggen.

Tussen cilnder en kop lekte het al een keer kon ik goed horen. Ik had er toen vloeibare pakking tussen gedaan en toen hoorde ik niets meer, dus ik neem aan dat het daar ook goed is ook al zitten daar nog steeds mijn twijfels.

Het probleem was. als hij stationair liep en heel even 1 sec gas geef dan blijft het toerental maar oplopen en oplopen. Hij heeft ook heel weinig vermogen ik kan er net niet op rijden.

Kan het ook nog ergens anders aan liggen dan valse lucht. ( ik kijk nog een keer mijn cilinder goed na misschien dat hij ergens kapot is ofzo ) Ben nu al echt een tijd mee bezig en enige suggesties of tips laat horen.

En ik heb nog een vraagje, wat (voor pakkingen) hebben jullie tussen cilinder en kop zitten - op het moment zit er bij nu zo'n plaatje en vloeibare pakking maar als ik m'n kop er af haal zie je dat het nat / vettig is de pakking (het pllaatje) dus hij lekt wat.. hoe kan ik dit oplossen?

 

Honda Fons 17-10-2006 20:00 Print reply
Posts: 30
als het zwart/nat/vettig is tussen je cilinder en kop denk ik idd dat ie daar lekt.
Ik denk niet dat het probleem is dat hij daar valse lucht trekt, maar meer dat ie compressie verliest
 
Moped Macho 17-10-2006 20:02 Print reply

Posts: 2037
Is je linkerkrukaskeerring niet naar de griep?
 
Boerenkool om half 10.
Maxx 18-10-2006 8:00 Print reply

Posts: 1367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-

Tussen carb en cilinder heb ik nu alleen vloeibare pakking gedaan. Dit kan naar mijn mening geen valse lucht meer zuigen.

Tussen het blok en cilinder heb ik op randjes nog vloeibare pakking gedaan waar het kon. Hier kan het ook niet aan liggen.

Tussen cilnder en kop lekte het al een keer kon ik goed horen. Ik had er toen vloeibare pakking tussen gedaan en toen hoorde ik niets meer, dus ik neem aan dat het daar ook goed is ook al zitten daar nog steeds mijn twijfels.




heb je aleen vloeibarepakking gedaan tussen carb en cilinder?
want tussen carb en cilinder hoort: pakking, isolator, pakking.
de benzine tast vloeibarepakking aan dus dat gaat niet werken.

gewoon een nieuwe koppakking tussen kop en cilinder doen.
succes ermee
 
Suzuki TS80X for live
Suzuki-tsx- 18-10-2006 18:29 Print reply
Posts: 75
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Is je linkerkrukaskeerring niet naar de griep?


Nee dit is een gereviseerd blok en nu heb ik er alles opnieuw opgezet en kreeg ik dit probleem dus.

(ik heb vandaag cilinder eraf gehaald ik weet zeker dat hij nergens lekt.)

De cilnder ziet er heel goed uit goede druk enz. dus aan cilinder ligt het niet aan.

Zou mijn carb ergens kapot zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-tsx- op 18-10-2006 om 18:31 uur.
 
Maxx 18-10-2006 18:32 Print reply

Posts: 1367
wat heb je allemaal tussen je cilinder en carb gedaan?
 
Suzuki TS80X for live
Suzuki-tsx- 19-10-2006 11:48 Print reply
Posts: 75
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
wat heb je allemaal tussen je cilinder en carb gedaan?


Carb moet glad geveilt. Toen klein beetje vloeibare pakking er tussen. en daarna toen hij erop zat op de randjes goede laag vloeibare pakking, Als je het ziet dan weet je dat er geen enkel luchtje daar nog tussen kan
 
Blijhoofd 19-10-2006 11:52 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
[...]


Carb moet glad geveilt. Toen klein beetje vloeibare pakking er tussen. en daarna toen hij erop zat op de randjes goede laag vloeibare pakking, Als je het ziet dan weet je dat er geen enkel luchtje daar nog tussen kan


Lees het bericht hierboven er mag geen vloeibare pakking tussen !

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-10-2006 12:09 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
[...]


Carb moet glad geveilt. Toen klein beetje vloeibare pakking er tussen. en daarna toen hij erop zat op de randjes goede laag vloeibare pakking, Als je het ziet dan weet je dat er geen enkel luchtje daar nog tussen kan



stond er niet op je vloeibare pakking dat die benzine niet leuk vindt?
 

Dit topic is 578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved