Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi problems afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39506 - Derbi problems afstelling
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 17-10-2006 17:11 Print topicpost

Posts: 2814
Ik heb een derbi, die heb ik niet rijdend gekocht..
Zit een sproeier 66 in en een std uitlaat erop (volgensmij is die wel ontgrenst want er zit namelijk nergens een dunne bocht of een prop) er zitten geen gaten in het luchtfilter en dat rubber met die 3 gaten zit er ook nog op.

ik kreeg hem dus voor het eerst aan de praat. rijd opzich wel aardig maar had een veel te witte bougie en kan de choke niet los zitten(wat een kutchoke zit erop trouwens je kan er amper bij, maar ik neem aan dat die eraf is als je het knopje naar beneden doet) als je de choke er wel af doet maaktie heel veel toeren 4k. dus ik denk die uitlaat is ontgrenst dus ik haal een spr 78(die moet gemiddeld in een ontgrenste) maar met deze sproeier heb ik hetzelfde probleem dus zonder choke hoge toeren en bougie wittig na stukje rijden met choke knopje omhoog.

nu heb ik ook nog een uitlaat liggen met dunne bocht. die heb ik ook geprobeerd icm de 66 maar die was ook te wit.

wat kan nu het probleem zijn? ik kan nergens een scheur vinden bij luchtslang oid
 
trots BMW e30 325i eigenaar

lucius 17-10-2006 17:17 Print reply

Posts: 262
Kwestie van valse lucht. Dus voetpakking checke, en pakkingen tussen carb en cilinder ff vervangen. Wat voor type derbi heb je? Mijn 2003 versie met verwisselbare voorbocht (spaghetti ding en ontgrensde) Reed perfect met sproeier 68.
 
rastafari 17-10-2006 17:31 Print reply

Posts: 253
de rubber tussen de carbu en de cilinder heeft soms ook neigingen om te scheuren, mss is daar een klein scheurtje in waar hij valse lucht trekt? (ik heb dit ook voorgehad)
 
TUNING IS LIKE MONEY, SOME FRITTER IT AL AWAY, SOME INVEST WISELY!
lucius 17-10-2006 17:36 Print reply

Posts: 262
Idd heb ik ook gehad, dat er allemaal haarscheurtjes in zaten. Probeer anders een keer als ie stationair dan zit het daar ergens.
 
-Wheelie-Johie- 17-10-2006 18:04 Print reply

Posts: 2814
heb er al een spuitbus op los gelaten maar gebeurt niks

 
trots BMW e30 325i eigenaar
lucius 17-10-2006 18:09 Print reply

Posts: 262
als je een beetje tegen dat rubbertje duwt zie je dan geen kleine scheurtjes ontstaan?
 
-Wheelie-Johie- 17-10-2006 20:21 Print reply

Posts: 2814
je bedoelt het spruitstukrubber? daar kan ik niets zien en het kan haast niet gaar zijn want hij heeft nog geen 4000 km gereden en het is een senda uit 2005. maar ik zal alles nog eens nakijken want het moet toch ergens aan liggen.


 
trots BMW e30 325i eigenaar
lucius 17-10-2006 20:55 Print reply

Posts: 262
Luchtfilter slang goed vast?
Carb goed in het spuitstuk rubber en goed vastgemaakt met slangenklem oid?
spruitstukrubber goed vast aan spruitstuk?
Zit er een olienippel op het spruitstuk? Zoja zorgen dat ie daar geen lucht aan kan.
Pakkingen tussen spruitstuk-membraam-cilinder nog goed?
Voetpakking in orde?

Als dit allemaal goed is weet ik het ook niet meer. Choke zit idd lastig, vooral als je aan het rijden bent. Als het pinnetje omhoog wijst staat de choke erop. Veel succes ermee iig.
 
-Wheelie-Johie- 17-10-2006 21:33 Print reply

Posts: 2814
het enigste wat ik kan bedenken is dat de fout zit bij de aansluiting van het luchtfilterrubber aan het filterhuis. hoe zal ik dit vastmaken? afkitten oid?

en hoe krijg je de filterbox het makkelijkst uit je brommer?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 19-10-2006 15:32 Print reply

Posts: 2814
inmiddels:

filter schoongemaakt en ingespoten
benzinekraan schoongemaakt
carb schoongemaakt
gecontroleerd op lekke pakkingen/keerringen
luchtfilterrubber gecontroleerd

maar de afstelling blijft te arm met een ori uitlaat ontgrenst, 14mm dellorto standaard carb en een sproeier 78(dellorto groot)

raar? of gewoon grotere sproeier erin
nog andere oplossingen?
(er kan haast niks kapot zijn de brommer heb nog geen 4000km gelopen)
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 19-10-2006 16:53 Print reply

Posts: 2814
help
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Saknet 19-10-2006 17:02 Print reply

Posts: 10355
nou heb ik geen ervaring met derbi maar zon 50 ori wil ontgrenst best trekken en dan vind ik voor een 14mm 78 d'o nog niet echt erg groot ofzo
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Wheelie-Johie- 19-10-2006 19:12 Print reply

Posts: 2814
nou iedereen heeft er een 70 - 78 in.
maar ik zal toch eens een 82 en 86 aanschaffen en nogmaals proberen, iets anders weet ik ook niet
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 20-10-2006 23:04 Print reply

Posts: 2814
als ik mijn vacuumslang en benzineslang eraf trek bij de benzinekraan loopt de benzine er gewoon uit. die werkt dus niet meer? kan het daaraan liggen?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
SuperMoto Rider 20-10-2006 23:44 Print reply

Posts: 745
je moet er eerst de vacuum slag aftrekken en dan de benzine pas die loopt dan ff maar dan houd ie op
 
-Wheelie-Johie- 21-10-2006 14:30 Print reply

Posts: 2814
bij mij houdtie dus niet op de benzine loopt constant. maar dat zou niet uit moeten maken. ik heb er inmiddels een 88 inzitten. maar die is nog veel te klein. bougie is echt sneeuwwit na stukje volgas zonder choke erop. maar het domme is hij rijd helemaal niet zo slecht. ik merk ook weinig verschil tussen de sproeiers. wat mij nu opeens op het idee brengt dat de vlotter miss niet goed doorloopt. dus dat hij bij volgas zoon klein beetje doorlaat dat het precies doorloopt en dan werkt je vlotter als het ware als sproeier. lijkt me bijna onmogelijk maar goed je moet toch wat bedenken
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 3580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved