Dus eigenlijk heel simpel als ik het begrijp:
- jer haalt de pijp kaal
- smeert er olie op
- gaat er mee rijden en jakkert flink aan zodat ie goed heet word
klaar??
eerst ontvetten, insmeren met pisbakkenolie van de aldi, branderop totdat je uitlaat grijs word, af laten koelen, en dan word ie vanzelf zwart tijdens het afkoele.
ik moet op school me werktstukken ook vaak op die manier behandelen.
wat ik nu gedaan heb is de uitlaat insmeren met 15w40 en dan met de snijbrander er op en warm stoken alleen als ik hem dan warm stook op de lasnaad word de lasnaad niet blauw maar een stukje er vandaan word het wel blauw
kan iemand mij vertellen hoe ik de lasnaden wel blauw krijg en de rest niet?
de gasbrander in de uitlaat richten mischien? zodat hij aan de binnenkant warm word?
het is gelukt ik had eerst een te grote pit gebruikt
daarna ff opgeschuurd een kleinere gepakt opnieuw de lasnaden gedaan en toen olie er over heen en met een hele grote pit(niet te warm gezet) de uitlaat nog eens helemaal gedaan en nu mag het resultaat er wel zijn
zal zo ff foto's posten