Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #39494 - 65cc cilinder yamaha DT(en nog een ...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2929 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Teunis |
16-10-2006 20:30 |
Posts: 1073 |
1) zou 't niet weten
2) ophoogblokje voor achter neem ik aan, dan moet ie tussen je frame en je vering gewoon simpelweg er tussen schroefen, ik als je er fatsoenlijk bij wilt komen dat de zadel eraf moet
|
|
|
|
Hells Hobbit |
16-10-2006 20:32 |
Posts: 1793 |
1 kan haast je kop niet zijn, ik denk eerder je zuigerveren...
2 ophoog blokje hoor je aan je veer te schroeven, (foto op aanvraag)
3 de choke is inderdaad geen afsluiting van de lucht toevoer, (beperking van de lucht) maar een extra sproeier die erbij wordt geschakeld (vermeerdering van de brandstof)
|
|
|
|
hasj volle gasj |
16-10-2006 20:46 |
Posts: 735 |
als het een gietijzere cilinder is dan tikken je zuigerveren heel vaak in je spoelpoorten (voral bij snelle cilinders)
|
|
|
|
van bussel |
16-10-2006 20:52 |
Posts: 695 |
het is zeker geen gietijzeren cil, want hij is tenopzichte van me 50cc cilinder superlicht.
@fseend waarom kan het me kop niet zijn, het is een 65cc cil en een 50cc kop.
en heb je een foto van jou blokje?
|
|
|
|
cmtheman |
16-10-2006 21:09 |
Posts: 2710 |
is zuigerveren, bijna altijd met getik, anders gaat hjij rammelen
dus check de veren, en je carb doet dus brandstof vermeerderen, en je ophoogblokje is voor achter kan je hem tussen de bout van je vbeer zetten, en als het voor is, dan op je poot schrioeven ipv de afsluitdop
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
van bussel |
16-10-2006 21:47 |
Posts: 695 |
hoe kan ik zien dat de zuigerveren verrot zijn dan?
|
|
|
|
janssendt |
17-10-2006 10:38 |
Posts: 218 |
1 getik in je cilinder krijg je wanneer je zuiger te klein is... (weet je zeker dat je de goede maat zuiger heb?)
2 je cilinder kop is nooooit te klein, bij dt kan een 50cc kop op 50, 60, 65, en 70 cc. dus dat is uitgesloten!
kan wel zijn dat je een bougie met lange schacht heb gebruikt...maar dan heb je zo een gat in je zuiger... controleer je zuiger effe op beschadigingen op het oppervlak.
3 je moet die verhoog bus op je veer schroefen achter. eerst proberen of je je veer uitelkaar krijgt, ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik die veer met geen mogelijkheidt uitelkaar kreeg.
|
|
|
|
khaz |
17-10-2006 10:47 |
Posts: 1450 |
je achterveer kan je gewoon uit elkaar schroeven, dan kun je de moer kant vervangen met je ophooggeval
en weer terug zetten
|
|
HPI |w00t |
|
Scozzisa |
17-10-2006 14:08 |
Posts: 2077 |
- choke
handmatige vermeerdering van je brandstof == indirecte afknijping van lucht
- tikken in cil
zuiger goed? zuigerveren goed?
aan de kop ligt het idd niet, zo heb ik een 60cc hd kop op een 70 cil
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 17-10-2006 om 14:09 uur.
|
|
|
|
Kees de Jong |
17-10-2006 14:18 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
als het een gietijzere cilinder is dan tikken je zuigerveren heel vaak in je spoelpoorten (voral bij snelle cilinders)
Uhh, nee?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Erik 39 |
17-10-2006 14:52 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
hoe kan ik zien dat de zuigerveren verrot zijn dan?
Cilinder er af halen..
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
van bussel |
17-10-2006 15:48 |
Posts: 695 |
bedankt voor de antwoorden,
ik ga vanmiddag de cil er af halen en nieuwe zuiger veren kopen
het gaat trouwens om een 70cc, heb ik na gemeten.
|
|
|
|
van bussel |
18-10-2006 14:00 |
Posts: 695 |
effe een vraagje moet je de zuiger veren ook in rijden, zoja hoeveel en hoe
|
|
|
|
BSTS |
18-10-2006 14:06 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
effe een vraagje moet je de zuiger veren ook in rijden, zoja hoeveel en hoe
gewoon effe rustig rijden int begin.
niet bepaald 200 km inrijden ofzo.
gewoon goed warm draaien en rustig rijden.
|
|
sprintjah |
|
van bussel |
18-10-2006 14:07 |
Posts: 695 |
oke....dan rij ik wel een keer rustig van deventer naar apeldoorn en terug :P
|
|
|
|
Dit topic is 2929 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|