Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 65cc cilinder yamaha DT(en nog een vraag)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39494 - 65cc cilinder yamaha DT(en nog een ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

van bussel 16-10-2006 20:25 Print topicpost

Posts: 695
hallo,
ik heb een paar vraagjes

1. ik heb een 65cc cilinder van zeta voor me yamaha DT50 MX uit 1982, deze loopt perfect maar er komt een getik uit de cilinder. Ik denk dat het door de cilinerkop komt, omdat deze maar 50cc is.
Wat denken jullie moet ik een andere kop kopen, zoja waar kan ik die kopen?

2. ik heb een ophoog blokje gekocht voor me brom maar ik heb geen flauw idee hoe deze bevestigd moet worden, weten jullie hoe dat werkt. het blokje heeft een cilinder vorm van ong. 3cm hoog in het midden zit een gat van boven naar beneden met daarin M6 schroefdraad.(foto op aanvraag)

EDIT
3. hoe werkt een choke van een mikuni carb, want deze sluit de lucht toevoer niet af. maar wat doet ie dan wel?


MVG Van Bussel

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-10-2006 om 20:27 uur.
 

Teunis 16-10-2006 20:30 Print reply

Posts: 1073
1) zou 't niet weten

2) ophoogblokje voor achter neem ik aan, dan moet ie tussen je frame en je vering gewoon simpelweg er tussen schroefen, ik als je er fatsoenlijk bij wilt komen dat de zadel eraf moet
 
Hells Hobbit 16-10-2006 20:32 Print reply

Posts: 1793
1 kan haast je kop niet zijn, ik denk eerder je zuigerveren...

2 ophoog blokje hoor je aan je veer te schroeven, (foto op aanvraag)

3 de choke is inderdaad geen afsluiting van de lucht toevoer, (beperking van de lucht) maar een extra sproeier die erbij wordt geschakeld (vermeerdering van de brandstof)
 
hasj volle gasj 16-10-2006 20:46 Print reply

Posts: 735
als het een gietijzere cilinder is dan tikken je zuigerveren heel vaak in je spoelpoorten (voral bij snelle cilinders)

 
van bussel 16-10-2006 20:52 Print reply

Posts: 695
het is zeker geen gietijzeren cil, want hij is tenopzichte van me 50cc cilinder superlicht.

@fseend waarom kan het me kop niet zijn, het is een 65cc cil en een 50cc kop.
en heb je een foto van jou blokje?
 
cmtheman 16-10-2006 21:09 Print reply

Posts: 2710
is zuigerveren, bijna altijd met getik, anders gaat hjij rammelen
dus check de veren, en je carb doet dus brandstof vermeerderen, en je ophoogblokje is voor achter kan je hem tussen de bout van je vbeer zetten, en als het voor is, dan op je poot schrioeven ipv de afsluitdop
 
ZAC #802, KNMV #82
van bussel 16-10-2006 21:47 Print reply

Posts: 695
hoe kan ik zien dat de zuigerveren verrot zijn dan?
 
janssendt 17-10-2006 10:38 Print reply
Posts: 218
1 getik in je cilinder krijg je wanneer je zuiger te klein is... (weet je zeker dat je de goede maat zuiger heb?)

2 je cilinder kop is nooooit te klein, bij dt kan een 50cc kop op 50, 60, 65, en 70 cc. dus dat is uitgesloten!

kan wel zijn dat je een bougie met lange schacht heb gebruikt...maar dan heb je zo een gat in je zuiger... controleer je zuiger effe op beschadigingen op het oppervlak.

3 je moet die verhoog bus op je veer schroefen achter. eerst proberen of je je veer uitelkaar krijgt, ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik die veer met geen mogelijkheidt uitelkaar kreeg.


 
khaz 17-10-2006 10:47 Print reply

Posts: 1450
je achterveer kan je gewoon uit elkaar schroeven, dan kun je de moer kant vervangen met je ophooggeval
en weer terug zetten
 
HPI |w00t
Scozzisa 17-10-2006 14:08 Print reply

Posts: 2077
- choke

handmatige vermeerdering van je brandstof == indirecte afknijping van lucht

- tikken in cil

zuiger goed? zuigerveren goed?
aan de kop ligt het idd niet, zo heb ik een 60cc hd kop op een 70 cil

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 17-10-2006 om 14:09 uur.
 
Kees de Jong 17-10-2006 14:18 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
als het een gietijzere cilinder is dan tikken je zuigerveren heel vaak in je spoelpoorten (voral bij snelle cilinders)



Uhh, nee?
 
7 seconden, of 21 gram
Erik 39 17-10-2006 14:52 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
hoe kan ik zien dat de zuigerveren verrot zijn dan?

Cilinder er af halen..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
van bussel 17-10-2006 15:48 Print reply

Posts: 695
bedankt voor de antwoorden,
ik ga vanmiddag de cil er af halen en nieuwe zuiger veren kopen
het gaat trouwens om een 70cc, heb ik na gemeten.
 
van bussel 18-10-2006 14:00 Print reply

Posts: 695
effe een vraagje moet je de zuiger veren ook in rijden, zoja hoeveel en hoe
 
BSTS 18-10-2006 14:06 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
effe een vraagje moet je de zuiger veren ook in rijden, zoja hoeveel en hoe



gewoon effe rustig rijden int begin.
niet bepaald 200 km inrijden ofzo.

gewoon goed warm draaien en rustig rijden.

 
sprintjah
van bussel 18-10-2006 14:07 Print reply

Posts: 695
oke....dan rij ik wel een keer rustig van deventer naar apeldoorn en terug :P
 

Dit topic is 2929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved