Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vespa si tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 692 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39492 - vespa si tuning
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 16-10-2006 19:26 Print topicpost

Posts: 4241
hallo,
ik heb voor mij werk/woon verkeer een gare vespa si.
ik wil voor in de vakanties als ik hem niet nodig ben, een snel blokje erbij hebben.

liever wil ik geen speedengine omdat ik die simpel weg te duur vind.

wie weet welke setup goed presteerd op een vespa si,
en wie heeft ideeen?

ook als je wat onderdelen hebt liggen mag je mij inboxes.

heeft iemand eravring met malossi cilindertje?
hoe presteert dit. en wat voor carburateur maak je er dan achter?

een 13/13 leek mij zelf een beetje aan de kleine kant namelijk.

ik hoor het wel als iemand een wheelie setup idee heeft.

alvast bedankt!
 
sprintjah

crosser10040 16-10-2006 19:31 Print reply

Posts: 515
kan niet veel groter op dan een 13mm, want bij 13mm moet je al aan je inlaat gaan veilen en zoveel materiaal heb je dan niet meer over.
En Pak een standaard filter want die malossie gevallen geven veel ellende bij regen.

Dit bericht is gewijzigd door crosser10040 op 16-10-2006 om 19:31 uur.
 
BSTS 16-10-2006 19:33 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
kan niet veel groter op dan een 13mm, want bij 13mm moet je al aan je inlaat gaan veilen en zoveel materiaal heb je dan niet meer over.
En Pak een standaard filter want die malossie gevallen geven veel ellende bij regen.

Dit bericht is gewijzigd door crosser10040 op 16-10-2006 om 19:31 uur.



haha ik heb een orgineele helemaal uit gefreesd gaf te weinig lucht door.
malossi heb ik al gekocht en ziet er wel stuk beter uit maargoed.



ik kan de inlaat eraf slijpen en membraan op maken.

maar welke cilinder is goed, ? malossi nemen?
 
sprintjah
driver004 16-10-2006 20:04 Print reply

Posts: 3418
mijn maat had proma cc 70 mallosi en 13-13 carb
dat liep mischien net 65 ala 70
vespa is niet zo snel
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
BSTS 16-10-2006 21:31 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
mijn maat had proma cc 70 mallosi en 13-13 carb
dat liep mischien net 65 ala 70
vespa is niet zo snel


hmmz dus als ik snel wil, kom ik al bij speed engine uit?
 
sprintjah
mulder 16-10-2006 21:46 Print reply

Posts: 13701
wil jij de inlaat eraf slijpen en er een membraan in maken?

speedenigne is nauwelijk sneller ga op zoek naar een malossi blok, op mopshop zijn ze nieuw niet duur, dat met een DEPS cilindertje dan knal je pas icm vario

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 16-10-2006 om 21:47 uur.
 
BSTS 16-10-2006 22:02 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
wil jij de inlaat eraf slijpen en er een membraan in maken?

speedenigne is nauwelijk sneller ga op zoek naar een malossi blok, op mopshop zijn ze nieuw niet duur, dat met een DEPS cilindertje dan knal je pas icm vario

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 16-10-2006 om 21:47 uur.



mopshop die duiste site?
kan ik geen vespa si spul vinden
moet ik onder scooters of brommers zoeken dan?
 
sprintjah
Decorhanger 16-10-2006 22:07 Print reply
Posts: 462
Kijk op www.vespa-ciau.tk , een ciau heeft het zelfde blok als een si geleuf ik.
Genoeg info over bv je inlaat uitveilen en uitlaten info.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-10-2006 22:09 Print reply

Posts: 10560
http://www.simonini....0000956e09eae22.html

ik weet niet wat een speedengine kost , dus weet ik ook niet of je dit te duur vind
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Bulletproof 16-10-2006 23:33 Print reply

Posts: 3350
Laatst via een maat van mij z,n maat... gehoord over compleet vespa si polini blokje... alles van polini... dit moest tog al gauw krappe 85/90 halen..
 
asbsolute16 17-10-2006 0:51 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
kan niet veel groter op dan een 13mm, want bij 13mm moet je al aan je inlaat gaan veilen en zoveel materiaal heb je dan niet meer over.
En Pak een standaard filter want die malossie gevallen geven veel ellende bij regen


Die van mij heeft dus ook een malossi filter en loopt vaak te kutten met regen jah... De ene moment rijdt hij, en dan zakt hij ineens in en valt uit. En dan even wachten en hij doet het weer even.

Is dit probleem compleet weg als je een orginele luchtfilter pakt, want ik vind het vrij iritant als ik naar mn werk moet

zou het misschien helpen als ik zo'n plaat koop die je onderaan je sub-frame kan doen ?

Ik zit er zelf ook aan te denken om bovenop mn subframe (dus net onder mn tank) een aluminium plaat te maken die je met 2 schroefjes vast kan maken zodat van bovenaf ook geen regen meer kan binnen komen. Iemand misschien al ervaring mee ?

Dit bericht is gewijzigd door Dark op 17-10-2006 om 0:53 uur.
 
iaccaloco 17-10-2006 1:09 Print reply

Posts: 76
Info nodig?

Kijk op m'n site, en als er nog iets is waar je info oid. over wilt, mail me gerust!



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 17-10-2006 om 1:58 uur.
 
www.vespafreak.nl Echt niet alléén voor VespaFreaks!:)

Dit topic is 1085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved