Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe dom zijn ze nu echt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3949 - hoe dom zijn ze nu echt?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 21-5-2002?19:29 Print topicpost

Posts: 2339
ik heb vanmiddag mn begrenser er goed opgefixt nu werkt die dus, eerst had ik alleen het knopie en bedrading

maargoed dis mn vraag niet mn vraag is hoe dom zijn die wouten nu presies? gaan ze lopen zoeken als je brommer maf loopt? dat doet die van mn nl als ik ga rijden :
in zn 1 gaat die sputteren bovenin maar in zn 2,3,4 klinkt alles goed alleen trekt die ook niet echt als ik nu op de roller moet heb ik denk 0,4 maar mn top is wel netjes 60

en wat er nu presies gebeurt is dat als k hem laat lopen en gas geef klimt die in toeren en bij de 8500 word die gewoon afgekapt dan hoor je hem dus knallen in mn uitlaat ploploplop

kan ik hiermee langs de roller? hoe handelen die wouten? wie heb er ervaring mee? tis toch niet "hmm vreemd geluid int bussie en mee nart bureau"?


 

smurfie 21-5-2002?19:32 Print reply
Posts: 430
hoe heb je hem afgesteld, welke snelheid haal je ermee? want vriend van mij werd met z'n aerox aangehouden en die heeft er zo'n terugloopuitlaat op zitten, hij heeft begrenzer erop en had die afgesteld op precies 50 km/u en dit vertrouwden ze dus niet, dus staat ie nu op bureau voor onderzoek naar begrenzer, je kan hem dus beter afstellen op 60-65, dat valt iets minder op, en dat sputteren het lijkt mij wel opvallen op zich.
 
gilera 125LC werkt!!!
NSR RULEZZ 21-5-2002?21:21 Print reply

Posts: 4934
heb jij ff mazzel dat i alleen gaat sputteren die van mij stopt er gewoon compleet mee volgas in zijn 4: gas nix gas nix gas nix vet iri en een beetje heel erg verdacht :p
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
MBBBBBB 21-5-2002?21:24 Print reply
Posts: 2340
Zeggen dat je net bij de bromboer ben geweest omdat jij hem ook kut vond lopen... hij zei dat het aan de carb lag.. je zou hem volgende week er naar toe brengen....

net doen alsof je dom bent, en er niks van snapt
das het geloofwaaridgste denk ik, want je zal net zien dat je een wout heb die vroeger ook wat met brommers gedaan heb,
 
Sander 21-5-2002?21:25 Print reply
Posts: 22
Dat had me scooter ook, was zeker met zelfgemaakte begrenzer??
Toch iets minder sterke maken dan!
 
NSR RULEZZ 21-5-2002?21:40 Print reply

Posts: 4934
dom doen kan ik goed genoeg
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
BlueThunder 21-5-2002?22:11 Print reply
Posts: 190
de pootlitie is echt wel dom dus.
pas was er nog een controle bij mij in de buurt.
zie je een mt keihard aan komen racen, houwe ze um aan.
je ziet het 80blok goed zitten.
manneke op de rollerbank (begenzer aan aangezet natuurlijk), heel erg pruttelen als ie bijna op toeren komt
hij zei dat ie gewoon valse lucht trok, mocht ie doorrijden
Iedereen zachjes lachen

 
je kunt altijd sneller......
Sneks 21-5-2002?22:41 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?
net doen alsof je dom bent, en er niks van snapt
das het geloofwaaridgste denk ik, want je zal net zien dat je een wout heb die vroeger ook wat met brommers gedaan heb,


idd, dit werkt perfect. (heb ik namelijk ook gedaan) gewoon zeggen dat er iets was met je cilinder en dat je niet lang volgas mag geven van de "dealer" etc. etc.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 21-5-2002?23:34 Print reply

Posts: 13825
dat pruttelen komt omdat niet al het mengsel ontbrandt wordt.. en gewoon zeggen dat je m al raar vondt rijden enzo... "ff langs de dealer zometeen" en dan valt het meestal wel mee...

de eerste keer dat ik op de rollen ging met mn mt pruttelde die ook zo en ik had de begrenzer er net 1 dag opzitten (draadjes hingen er nog los bij) vroeg die vent van et scooterteam "waar zijn die voor??? " ik zo.. "nou die zijn voor mijn knipperlichten" (begrenzer zat namelijk bij mijn achterknipperlichten) en dat geloofde ze nog ook!!
 
Martijn 22-5-2002?10:04 Print reply
Posts: 10000
kan iemand die slim is hierzo niet effies bedenken/achterhalen waarom ie zo sputtert???

bij mijn ts was het eerst zo dat de gasschuif niet helemaal omhoog ging....bij de 8k toeren was het dan gewoon blwlwlwlwlwlwwllwlw en bij de 3k sloeg ie weer aan
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
NSR JunK 22-5-2002?10:38 Print reply

Posts: 2339
hmm dom spelen dus begrenser? "zou u mij uitkenne leggen wat dat is, ik mag van de dealer niet lang vol gas geven anders krijgt mn carb een vastloper"

dat die zo gaat pruttelen komt volgens mij omdat je ontsteking tikkie word ontregelt als je ontsteking verkeerd staat dan doet die toch ook maf knalle in de uitlaat enzo maar die van mij word bij de 8500 afgekapt en dan valt die ff terug en dan bij 8000 bouwt die weer op en pleurt die bij 8500 weer weg ploploplpolppo
 
Blorn 22-5-2002?10:42 Print reply

Posts: 13825
martijn lees jij wel eens replys???

dit komt uit mn vorige post:
Quote:
dat pruttelen komt omdat niet al het mengsel ontbrandt wordt..

duidelijk genoeg??
 
Neonlampje 22-5-2002?12:12 Print reply

Posts: 14825
Wat je dus eigenlijk moet doen is een begrenste scooter-cdi op de kop tikken, deze zo modificeren dat hij op je mt pas... en daar een schakelaar tussen die de 4 draden naar de cdi in 1 keer over kan schakelen...
en het mooie hieraan is, hij begrenst gewoon volledig, sputtert dan amper.. en het is ook nog eens niet schadelijk voor je ontsteking

heuj, dit moet ik gaan proberen!!!
Weet iemand welke brommers begrenst zijn op CDI (en dus niet zoals mt een klein beetje begrenst, maar volledig)??

Wat nog mooier is.... zelf een cdi bouwen waar je dm van een jumper (waar je ook schakelaar voor kan gebruiken) de stand op een ingang van b.v een pic oid, waardoor hij een andere ontstekingscurve aanneemt, die het ontstekingstijdstip langzaam naar de 7000/8000 zo sterk vervroegt dat doortrekken amper meer mogenlijk is....
 
Nick - Administrator 22-5-2002?12:20 Print reply

Posts: 4967
Een Honda Vision is volgens mij helemaal begrenst op CDI.
Dat zei iemand bij mij op school tenminste, weet niet of het dus echt zo is.
Dat ding heeft iig geen Vario-ring.
 
Blorn 22-5-2002?12:25 Print reply

Posts: 13825
een vision heeft wel een vario-ring

rapido en vision zijn etzelfde, alleen kappen zijn anders..

ik heb nog wel een begrenzde cdi liggen van een rapido(kan het wel zomaar, een andere cdi??) dan is het voor mij misschien ook wel de moeite om het te proberen..

lude --> als je het geprobeerd hebt, en het werkt zou je dan ff schemaatje willen fixen??
 
wipe-out 22-5-2002?14:33 Print reply

Posts: 7672
ik heb gehoord dat een Honda X8R-s en X8R-r ofzo ook heel sterk begrensd is op de cdi
 

Dit topic is 2933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved