Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dooie 4

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39482 - dooie 4
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Name of Steel 16-10-2006 19:20 Print reply

Posts: 3532
kutjes.. gele vonk.... wat nu te checken? condensator? bobientje??
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Mopar 16-10-2006 19:21 Print reply

Posts: 4772
Check je compressie maar eens

 
Name of Steel 16-10-2006 19:22 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Check je compressie maar eens




me compressie is behoorlijk hoor
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Mopar 16-10-2006 19:29 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



me compressie is behoorlijk hoor


Gewoon hetzelfde als normaal ?
Compressie van een 4takt is altijd wat hoger als van een 2takt, dus niet daarmee vergelijken. Als je een compressie metertje hebt, dus ff erop zetten en ff 4x achter elkaar hard kicken (contact uit, betrer voor je ontsteking) en aflezen.

Als hij ook niet meer rookt als normaal, zal er met je cilinder en zuiger(veren) ook weinig mis zijn, maar ik prefereer toch altijd ff een compressie test. getallen liegen niet.

Bandjes ook nog hard ?

Tjah, kijk alle timingen gewoon na, van je ontsteking, kleppen timing, en de klep speling tussen de tuimelaartjes.
En ook je bobine doormeten. De condensator is ook gevoelig, dus die ook ff nakijken.

En controleer of er niks aanloopt ofzo.

Dan kan je iig ff vooruit
iig, alle timingen ff checken.
 
Name of Steel 16-10-2006 19:34 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Gewoon hetzelfde als normaal ?
Compressie van een 4takt is altijd wat hoger als van een 2takt, dus niet daarmee vergelijken. Als je een compressie metertje hebt, dus ff erop zetten en ff 4x achter elkaar hard kicken (contact uit, betrer voor je ontsteking) en aflezen.

Als hij ook niet meer rookt als normaal, zal er met je cilinder en zuiger(veren) ook weinig mis zijn, maar ik prefereer toch altijd ff een compressie test. getallen liegen niet.

Bandjes ook nog hard ?

Tjah, kijk alle timingen gewoon na, van je ontsteking, kleppen timing, en de klep speling tussen de tuimelaartjes.
En ook je bobine doormeten. De condensator is ook gevoelig, dus die ook ff nakijken.

En controleer of er niks aanloopt ofzo.

Dan kan je iig ff vooruit
iig, alle timingen ff checken.



compressie is echt goed.... harde bandjes,

Kleptiming is goed, kleppen pas nog gesteld

Condensator en bobie zalk ff tsjecke... ik heb een gele vonk.. dus daar klopt dat iets niet...

 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Mopar 16-10-2006 19:41 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



compressie is echt goed.... harde bandjes,

Kleptiming is goed, kleppen pas nog gesteld

Condensator en bobie zalk ff tsjecke... ik heb een gele vonk.. dus daar klopt dat iets niet...



Joah, dat zal het euvel zijn is grote kans dan...
Gele vonk op een 4takt moet je niet hebben.
begin voor het simpele (aangezien je ermee hebt gecrosst. blubber ?) met ff de aarde punten schoon maken.

Mja, je kan hem ook meteen doormeten. Dan weet je het wel zeker.
Als dat het niet is.. condensator verrot of vieze contact puntjes
 
Name of Steel 16-10-2006 19:47 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Joah, dat zal het euvel zijn is grote kans dan...
Gele vonk op een 4takt moet je niet hebben.
begin voor het simpele (aangezien je ermee hebt gecrosst. blubber ?) met ff de aarde punten schoon maken.

Mja, je kan hem ook meteen doormeten. Dan weet je het wel zeker.
Als dat het niet is.. condensator verrot of vieze contact puntjes



daarvoor had ika l gele vonk hoor
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
mtx-motard 16-10-2006 20:05 Print reply

Posts: 14947
kep nog wel een doos met blauwe ngk bougie vonkjes voor je liggen. er zitten 50.000 in.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
gerwin88 16-10-2006 20:06 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
kep nog wel een doos met blauwe ngk bougie vonkjes voor je liggen. er zitten 50.000 in.


doe dat maar in sales
 
VW rider for live
Name of Steel 16-10-2006 20:06 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
kep nog wel een doos met blauwe ngk bougie vonkjes voor je liggen. er zitten 50.000 in.


ik wil ze van malossi
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Name of Steel 16-10-2006 21:50 Print reply

Posts: 3532
wat moetr ik precies checken bij gele vonk???
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
benellifan 16-10-2006 21:51 Print reply
Posts: 1553
loopt gewoon et hele elec schema door
ik weet dat et niet zo 123 gedaan is bij ss maar das het enige wat je kan doen denk ik
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Name of Steel 16-10-2006 22:36 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
loopt gewoon et hele elec schema door
ik weet dat et niet zo 123 gedaan is bij ss maar das het enige wat je kan doen denk ik



komt al een nieuwe draadboom op!!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------

Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved