Het viel me op dat het spruitstukje dat ik had besteld (voor op een 26/28mm carb) maar een doorgang had van 24mm en dat dit toch echt een spruitstukje is voor op een 26/28mm carb.
Het is toch de bedoeling dat je spruitstuk even groot is als je carb? Anders is je flow toch slecht?
Of hoeft de oppervlakte van je spruit maar een bepaald aantal % van je carb te zijn?
Weet iemand trouwen hoe groot de doorgang van een rubber malossi spruitstukje voor op 26/28 carb mm is?
mvg,
Rico
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
als je spruitstuk maar 24 mm is heb je het zelfde effect als je er een 24 mm carb achter doet.. je diameter van je spruitstuk moet dus even groot zijn als dat van je carb.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
als je spruitstuk maar 24 mm is heb je het zelfde effect als je er een 24 mm carb achter doet.. je diameter van je spruitstuk moet dus even groot zijn als dat van je carb.
dat die 28mm nu even veel zin heeft als een 24mm icm dit spruitstuk is onzin, hij werkt wel tegen.
ik heb ook een rubberen malossi spruitstuk met 26 mm dellortho.
dat sluit heel mooi aan.
theoretisch zou je mengels moeten versnellen, als er vernouwing is.
alleen ik weet wel dat een te klein spruitstuk niks beter is.
word er echter minder van.
het mooiste is idd, een inlaat traject met over de gehele lengte gewoon de zelfde binnendiameter.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik heb ook een rubberen malossi spruitstuk met 26 mm dellortho.
dat sluit heel mooi aan.
theoretisch zou je mengels moeten versnellen, als er vernouwing is.
alleen ik weet wel dat een te klein spruitstuk niks beter is.
word er echter minder van.
het mooiste is idd, een inlaat traject met over de gehele lengte gewoon de zelfde binnendiameter.
behalve je luchtinlaat, die wordt geoptimaliseerd als je hem conisch maakt ( dus om cru te zetten, een cola fles met de dop-kant aan de carb bevestigen).