Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen met mbx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1325 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39440 - problemen met mbx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx_driver 13-10-2006 17:43 Print topicpost
Posts: 103
jep
wat is het probleem als er af en toe steekvlammen uit mijn uitlaat komen als ik in neutraal gas geef(steekvlammen afwisselend met pffffft klanken precies lucht onder druk)
grts
 

god of darkness 13-10-2006 17:47 Print reply
Posts: 222
ontsteking staat te laat ?
boutjes van grondplaat losgetrilt en daardoor grondplaat verdraait?
 
Moped Macho 13-10-2006 17:55 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
ontsteking staat te laat ?
boutjes van grondplaat losgetrilt en daardoor grondplaat verdraait?

Ontsteking vroeger zetten. Dus de grondplaat van de draairichting van je vliegwiel afdraaien.
 
Boerenkool om half 10.
mbx_driver 13-10-2006 17:58 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Ontsteking vroeger zetten. Dus de grondplaat van de draairichting van je vliegwiel afdraaien.


hmmz zou het kunnen omdat ik nog niet zolang een malossi m2 heb gestoken dat de ontsteking te laat staat?
-kan het ook aan de uitlaat zelf liggen ? het is namelijk nog de originele uitlaat
 
Moped Macho 13-10-2006 17:59 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx_driver
[...]


hmmz zou het kunnen omdat ik nog niet zolang een malossi m2 heb gestoken dat de ontsteking te laat staat?
-kan het ook aan de uitlaat zelf liggen ? het is namelijk nog de originele uitlaat

Bij een snellere cilinder, moet je de ontsteking vroeger zetten (lees: op z'n vroegst).
Ik hoop dat je hem daarna wel opnieuw hebt afgesteld trouwens.

En tja, ori uitlaat is ook niet echt optimaal, dus misschien is het verstandig om ook een ander uitlaatje te halen

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 13-10-2006 om 18:00 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Kawasaa 13-10-2006 18:33 Print reply

Posts: 778
Bougie kan ook gewoon kapot zijn
 
falco 13-10-2006 22:07 Print reply

Posts: 3724
kzou eerst ff proberen de ontsteking een beetje te timen, of heb je een cdi? lijkt me niet op een mbx of wel :S
kan idd ook goed aan de bougi liggen

Dit bericht is gewijzigd door falco op 13-10-2006 om 22:08 uur.
 
SCHOENENPOETSERSMURF 13-10-2006 22:10 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
kzou eerst ff proberen de ontsteking een beetje te timen, of heb je een cdi? lijkt me niet op een mbx of wel :S
kan idd ook goed aan de bougi liggen

Dit bericht is gewijzigd door falco op 13-10-2006 om 22:08 uur.

tuurlijk heeft een mbx een cdi....



maar at
zet eerst die grondplaat eens rechtsom en stel hem af

 
mbx_driver 14-10-2006 8:35 Print reply
Posts: 103
ik las in de faq over ontstekingvervroegen dat ik de gaten van de grondplaat 2 mm moet naar links uitvijlen is het dat wat ik moet doen?
 
gerwin88 14-10-2006 8:40 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx_driver
ik las in de faq over ontstekingvervroegen dat ik de gaten van de grondplaat 2 mm moet naar links uitvijlen is het dat wat ik moet doen?


heb al geprobeerd om hem in zn vroegste punt te zetten dan??
zou ik eerst even doen voordat je bezig gaat met je grondplaat.
 
VW rider for live
mbx_driver 14-10-2006 13:19 Print reply
Posts: 103
kheb voorlopig nog niets aan ontsteking veranderd want hij heeft zeker al 2 weken goed gereden. maar nu start hij zelf niet meer, ik haald mijn uitlaat eraf en toen ik nog een paar keer stampte kwam er gewoon brandstof uit mij uitlaatpoort:s is dat normaal? of aan wat licht dat dan weer?
 

Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved