Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt carb. te klein?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 494 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39423 - yamaha dt carb. te klein?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janssendt 12-10-2006 18:12 Print topicpost
Posts: 218
hallo,

ik heb een 110cc cilinder op mn yamaha dt80mx gezet (ac)
en ik rij nu met een 20, of 24 mm mikuni carburateur. (kan ik niet goed zien, en het opmeten daarvan gaat lastig ivm met ingewikkeld luchtfilter)
mn brommer start goed, en trekt wel aardig naar de 60/80 km/p u
maar het moet sneller kunnen..
ik heb dan ook een gianelli 80cc uitlaat ervoor gekocht, maar met die uitlaat komt ie moeizaam op toeren, en pas in de allerhoogste toeren trekt mn brommer een beetje op.
ik denk dat dit komt omdat de carburateur te klein is...
is dat juist?


 

Menu2t 12-10-2006 18:13 Print reply

Posts: 2815
heb je alles wel mooi afgesteld?
 
NSR Supersprint special!
janssendt 12-10-2006 19:52 Print reply
Posts: 218
tjah, hij start vrijwel meteen, en als ik volgas geef in zn vrij schiet ie meteen naar de hoogste toeren. klinkt ook wel goed. mist alleen de power van n 110.
en met die gianelli 80cc uitlaat loopt ie dus anders, en zou dat kunnen zijn omdat ik n andere carburateur nodig heb?( grotere>? )

 
honda_freak 12-10-2006 20:07 Print reply

Posts: 7650
twv?

weet niet wat je hiervoor had..

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 12-10-2006 om 20:08 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
janssendt 12-10-2006 20:10 Print reply
Posts: 218
k heb nu een mikuni 20, of heel mischien een 24 mm .

kan ik moelijk zien, en opmeten gaat lastig ivm. lastige luchtfilter constructie!
 
MX Racing 12-10-2006 21:15 Print reply

Posts: 812
opmeten moet je niet bij de luchtfilter doen, maar waar het spruitstuk op zit
 
erwin fs1 12-10-2006 21:19 Print reply

Posts: 897
hoe groot is de diameter van je spruitstuk??
 
vake bej te bange....
janssendt 12-10-2006 21:22 Print reply
Posts: 218
20 mm , dus heb ik een mikuni 20 mm. maar moet ik dus een grotere carb? als ik die snellere uitlaat wil?? want met die snellere uitlaat
loopt ie slechter als met de standaart!
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-10-2006 21:25 Print reply

Posts: 10835
carb moet kunnen als het daadwerkelijk een 20mm is. (zegt opzich niks hoe groot je spruitstuk is)

maar met een andere uitlaat moet je natuurlijk ook opnieuw afstellen (andere sproeier enzo)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
janssendt 12-10-2006 21:34 Print reply
Posts: 218
ik rij nu met sproeier 200 met die standaart uitlaat en 20mm carb.

die snellere uitlaat doet t het best als de gasnaald op t hoogst staat, en ik regel dat er zoveel mogelijk benzine in de cilinder kan.. maar ook met die standaart uitlaat voelt t alsof die carburateur niet genoeg kan leveren in hooge toeren, dus volgens mij moet ik gewoon naar de 28mm ofzo.

 

Dit topic is 607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved