Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Geen power, niet verder dan 2de versnelling! DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39417 - Geen power, niet verder dan 2de ver...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT.. 15-10-2006 15:31 Print reply
Posts: 80
Het is een lekke rechter krukas keering die houdt de olie tegen dat in de carterdeksel staat voor je koppeing en tandwielen.

Ik heb het ook een keer gehad, en er kwam witte rook uit toen.
Toen ik de recter carter deksel eraf haalde was de keering er gewoon naast geplopt.

Hoe te verhelpen,
Je tapt de olie af, daarna haal je de carterdeksel eraf en dan moetje je koppeling en krukas moer demonteren. deze zitten met 45 newton vast. een hoop kracht dus, deze moet je ook weer zo vast terug zetten. daarna kan je bij de keering daar doe je een nieuwe in en klaar is kees.

Voor dat je dit gaat doen kanje het checken door je cil. eraf te halen en iets in het carter te steken onder je krukas als er dan olie in zit is het foute boel.
en je uitlaat op zijn kop houden, komt soms ook olie uit als het heel erg is. H ij is nu gewoon olie aan het oppompen:p

succes ermee, als er vragen zijn hoor ik het wel
 
kosak 16-10-2006 21:22 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
Het is een lekke rechter krukas keering die houdt de olie tegen dat in de carterdeksel staat voor je koppeing en tandwielen.

Ik heb het ook een keer gehad, en er kwam witte rook uit toen.
Toen ik de recter carter deksel eraf haalde was de keering er gewoon naast geplopt.

Hoe te verhelpen,
Je tapt de olie af, daarna haal je de carterdeksel eraf en dan moetje je koppeling en krukas moer demonteren. deze zitten met 45 newton vast. een hoop kracht dus, deze moet je ook weer zo vast terug zetten. daarna kan je bij de keering daar doe je een nieuwe in en klaar is kees.

Voor dat je dit gaat doen kanje het checken door je cil. eraf te halen en iets in het carter te steken onder je krukas als er dan olie in zit is het foute boel.
en je uitlaat op zijn kop houden, komt soms ook olie uit als het heel erg is. H ij is nu gewoon olie aan het oppompen:p

succes ermee, als er vragen zijn hoor ik het wel


is dit links of rechts draad?

 
DT.. 17-10-2006 12:45 Print reply
Posts: 80
Dit is rechte draad, alles is rechts, maar zoals ik al zei hij zit met 45 newton vast dus je moet er wel ff je gewicht op zetten als je hem los wilt draaien. Ook weer met 45 newton vastzetten (momentsleutel) anders looptie eraf.

succes........
 
kosak 17-10-2006 12:49 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
Dit is rechte draad, alles is rechts, maar zoals ik al zei hij zit met 45 newton vast dus je moet er wel ff je gewicht op zetten als je hem los wilt draaien. Ook weer met 45 newton vastzetten (momentsleutel) anders looptie eraf.

succes........


thnx
 
Seren 17-10-2006 17:38 Print reply
Posts: 94
Ik ben er (hoogstwaarschijnlijk) achter wat het probleem is. Ik heb nog een keer goed gekeken naar de kleur van de rook en die is wit/blauw.
Ook kwam er rook tussen de cilinder en kop vandaan.

Ik heb de cilinder gedemonteerd en er zat een vette donkere laag op de zuiger en tussen de pakkingen.

In het carter zat een heel klein beetje olie ( ben met keuken rol in de carter gegaan).

De keerringen zaten nog goed, dus ik denk dat de vloeibare pakking tussen het blok lekt.




 
DT.. 21-10-2006 18:34 Print reply
Posts: 80
Keeringen kunnen nog goed zitten maar wel lekken!!
Of het is idd vloeibare pakking maar die kans is kleiner.
Je moet eigenlijk nu gewoon dingen vervangen en opsporen wat het is.
 

Dit topic is 2359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved