Neluhz |
12-10-2006 14:45 |
Posts: 4032 |
je verbrand waarschijnlijk olie, lekke krukaskeering waarschijnlijk.
|
|
|
|
MX Racing |
12-10-2006 16:30 |
Posts: 812 |
jup , alles wijst op een lekke krukaskering
|
|
|
|
KaWaReZ |
12-10-2006 16:35 |
Posts: 20582 |
oliepeil gechecked iig?
bougie nakijken oftie zwart is met zooi erop , dan ist 90% kans dattet een krukkeerring is
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Seren |
12-10-2006 17:10 |
Posts: 94 |
Nog wat info;
8 van de 10 keer start hij, maar de andere 2 keer moet ik veel kicken en dan komt er een harde plof uit de uitlaat. Als ik een dag wacht start hij weer.
Ik heb net gekeken naar de kleur van de bougi.
het topje is zwart en het onder gelegen stuk is bruin. Ook ruikt het
anders dan benzine, dus het zal dan wel een lekker keer ring zijn.....
! -moet een dt blok gesplitst worden als je de keerringen wilt vervangen?
! -komt bij het splitsen van het blok de schakelbak ook bloot te staan?,
ik heb geen zin om met al die tandwielen en assen in de weer te gaan.
MVG en bedankt
Dit bericht is gewijzigd door Seren op 12-10-2006 om 17:13 uur.
|
|
|
|
Frysk |
12-10-2006 17:35 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Seren
Hey,
Mijn yamaha dt heeft weinig power en kan niet verder komen dan de 2de versnelling. Bij het starten en het wegrijden komt veel witte rook uit de uitlaat. Zelfs als het gas vol open staat, is er nog steeds witte rook.
Bij aankoop van de brommer reed hij goed. De dt heeft 1,5 jaar stil gestaan, maar de pakkingen en ontsteking zijn kort geleden vervangen en de carb. is schoongemaakt. Aan de setup is niks veranderd.
Setup is;
polini 70cc
mikuni 16mm + powerfilter
proma uitlaat
Afstelling
cp .40
1,2mm voorontsteking
bhs8 bougi
Wat kan het zijn dat de dt opeens geen power meer heeft?
ontsteking te laat/te vroeg, zuiger verkeerd om terug geplaatst, te warme bougi?
ps. soms hoor ik bij het gas geven in zijn vrij een "tak" "tak" geluid uit het motorblok komen... heraalt zich rond de 4 keer.
uhhm
heb je mischien je brommer afgespoten dat er water in je uitlaat zit ?
want witte rook is water
blauwe rook is olie
en zwarte rook is onverbrande diesel (bij jouw niet denk ik )
|
|
giggitybyte |
|
-Bassie- |
12-10-2006 17:47 |
Posts: 6617 |
je hoeft niet veel te doen als je ej keering wil vervangen hoor.
edit rez:
inbox m gewoon, hoef je niet in reply te zetten ^^
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 12-10-2006 om 17:51 uur.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
MTRudolf |
12-10-2006 17:49 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
uhhm
heb je mischien je brommer afgespoten dat er water in je uitlaat zit ?
want witte rook is water
blauwe rook is olie
en zwarte rook is onverbrande diesel (bij jouw niet denk ik )
blauwe rook is toch teveel benzine ofzoiets ??
witte rook is toch blokolie
{sub] of is dit alleen bij un honda mt5 zo
|
|
|
|
Bruuns |
12-10-2006 17:54 |
Posts: 2213 |
blauwe rook is blok olie
witte rook is bij lq lekke koppaking ( damp dus )
take your conclusions.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Name of Steel |
12-10-2006 17:55 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt51989
[...]
blauwe rook is toch teveel benzine ofzoiets ??
witte rook is toch blokolie
{sub] of is dit alleen bij un honda mt5 zo
nee, elke brommer krijgt de zelfde kleur als ie iets verkeerds verbrand...
zie de reply van frysk...
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Seren |
12-10-2006 17:56 |
Posts: 94 |
Pakking zijn nieuw dus ik denk niet dat het aan de koppaking ligt.
Water zit er ook niet in, omdat de brommer binnen stond.
|
|
|
|
homoet exhaust |
12-10-2006 18:01 |
Posts: 399 |
oke...
witte rook is veel olie of koelvloeistof ma aangezien een dt luchtgekoeld is (de ouwe dan) is het dus olie
blauwe rook is ook olie ma dan minder en betere kwaliteit
zwarte rook is roet... (komt ook voor bij benzine als deze te rijk staat)
grijze rook is bij een diesel onverbrande diesel (als ie bv een kapotte gloeiplug heb of kapotte verstuiver dan rookt ie grijs/blauw)
kijk als je het dan goed wil wete...
ma van je dt is je krukaskering dus waarschijnlijk lek
en dan moet je je blok splitsen jah
voor zover ik weet
dus succes
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
erwin fs1 |
12-10-2006 21:27 |
Posts: 897 |
splitsen dag ik toch niet, alleen de koppelingskant open maken, hij zit achter het primair tandwiel...
|
|
vake bej te bange.... |
|
geert-nsr |
12-10-2006 21:32 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Seren
Pakking zijn nieuw dus ik denk niet dat het aan de koppaking ligt.
Water zit er ook niet in, omdat de brommer binnen stond.
ook nieuwe pakkingen kunnen niet goed aansluiten mar is je dt wel lc? denk het niet dus dat zal het al niet zijn..
|
|
|
|
Seren |
13-10-2006 0:08 |
Posts: 94 |
Het is een AC cilinder.
Hey, als er dus olie in de cilinder komt, is dat toch van de versnellingsbak, dan heeft het toch geen zin om de keering bij de krukas/koppeling te vervangen aangezien daar geen olie zit.
Moet er niet een nieuwe laag vloeibare pakking tussen de twee carter pannen?
Dit bericht is gewijzigd door Seren op 13-10-2006 om 0:10 uur.
|
|
|
|
richard3 |
13-10-2006 0:20 |
Posts: 5198 |
krukas staat in verding met koppeling en daar zit wel degelijk olie
we bedoelen dat hij de keerring tussen de krukasholte en de rechter carterkap(meestal) moet vervangen
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 13-10-2006 om 0:21 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|