Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ketting/Tandwiel kraakt en loopt stroef

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39410 - Ketting/Tandwiel kraakt en loopt st...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

n00b_Marc 12-10-2006 19:56 Print reply
Posts: 119
Het is in ieder geval niet de rem. Ik hem hem versteld en hij blijft zwaar draaien. Ik moet nu een stuk verder de rem intrappen ....

Ik ga zo even de ketting eraf halen. Kijken of hij dan nog stroef draait. Dan kan ik kijken welke kant ik moet hebben ... ketting/tandwiel of as.

Hij begint wel steeds meer te 'tikken' ... net alsof de ketting ergens tegenaan komt ...

maar goed, ff de ketting eraf en dan verder kijken.
 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-10-2006 20:02 Print reply

Posts: 10835
denk dat het toch de rem is.

anders kijk je ff of hij het zonder remstang ook doet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
n00b_Marc 12-10-2006 20:25 Print reply
Posts: 119
Ketting eraf .. en draaien als een zonnetje.
Ligt dus aan de ketting/tandwielen.
Ze zijn ERG vies, dus ik wil de tandwielen en de ketting eerst heel goed schoonmaken. Maar nu weet ik niet of ik de kap eraf kan halen, want daar achter zit het kleine voor tandwiel.
Foto zie rode cirkel.
De blauwe cirkels zijn de 4 schroeven die ik eraf moet halen, maar kan dat zomaar? Wat zit erachter? VOlgens mij zit dat vast aan het blok .....



Of is er een andere manier of dat kleine tandwiel eraf/schoon te krijgen?
 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Davidjuhh 12-10-2006 20:31 Print reply

Posts: 367
Gewoon los draaien
eerst kickstarter eraf voor die laatste schroef

Edit:
Of allemaal een stukje losdraaien, als er dan olie uit begint te lopen, snel weer vast draaien

Dit bericht is gewijzigd door Davidjuhh op 12-10-2006 om 20:32 uur.
 
n00b_Marc 12-10-2006 20:39 Print reply
Posts: 119
Dat is de versnelling overigens, niet de kickstarter .. die zit aan de andere kant.

Maar los draaien en kijken wat er gebeurd durf ik niet echt .... anders heb ik straks iets waar ik niks meer mee kan.
 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Davidjuhh 12-10-2006 21:04 Print reply

Posts: 367
Ik bedoel schakelpookje
Echt waar je moet het gewoon losdraaien, is niets ergs, je haalt heus niet je uitgaande as van je voortandwiel er uit En aangezien het ook niet je kickstarter is, ben ik er vrijwel 100% zeker van dat je het los kan halen.
Gewoon de bovenste 2 schroeven los, 1 van de onderste (en als er olie in dat stuk van je blok zit dan loopt het er dan al uit) als je dat ziet draai je em gewoon weer dicht, echt geen probleem.
Maar ik gok dat daar je vliegwiel zit en dus je ontsteking, nou dan kun je gewoon die kap losschroeven
 
Eat My Dust 12-10-2006 21:07 Print reply

Posts: 2562
daar achter zit gewoon je vliegwiel en onsteking en je voortandwiel
kun j er gewoon af schroeven en je tandwiel vervangen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
geert-nsr 12-10-2006 21:18 Print reply

Posts: 6438
gwoon opendraaie zit geen olie oid achter.
je onsteking zit achter die kap dus ook je vliegwiel.. en je voor tantwiel.
 
zundappchef 12-10-2006 21:22 Print reply

Posts: 4082
lijsje:
- slag in achtertandwiel of voortandwiel
- wiel schuin gespanne
- ketting te strak
- rem niet meer afgesteld
- voor of achter tandwiel versleten
- ketting versleten
- mischien niet gesmeert
 
1000 v twin rotax biatch
n00b_Marc 12-10-2006 21:31 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
lijsje:
- slag in achtertandwiel of voortandwiel
- wiel schuin gespanne
- ketting te strak
- rem niet meer afgesteld
- voor of achter tandwiel versleten
- ketting versleten
- mischien niet gesmeert


Wiel was niet schuin gespannen.
Ook als de ketting veel te veel speling heeft liep hij erg stroef.
Later heb ik de rem afgesteld en ook dat hielp niet

Versleten tandwielen denk ik niet, zitten nog wel echte punten aan zeg maar. Krom kan natuurlijk wel.
Ik heb de ketting nog nooit gesmeert, en ik heb er nu bijna 1500 km mee gereden. De tandwielen zijn wel vuil, zit ook echt een vies randje aan. Ik ben ze nu aan het schoonmaken, morgen even wat olie oid halen om de ketting in te laten weken ...
Dan alles er weer op ... kijken hoe het gaat ... als het dan nog slecht gaat dan de tandwielen vervangen met de ketting.

Maar ik ga eerst schoonmaken.

Bedankt allemaal .. zal wel blijven posten over de voortgang.

 
It's better to burn out, then to fade away !!!
n00b_Marc 14-10-2006 20:11 Print reply
Posts: 119
Iedereen heel erg bedankt voor alle sugesties en oplossingen.

Nu de ketting helemaal schoon is gemaakt, en een nacht in de kettingcleaner heeft gelegen, helemaal weer schoon gepoets ... tandwielen helemaal schoon gemaakt ..
Alles er weer op .. en hij rijd weer als een zonnetje ....

Me happy.

Thx
 
It's better to burn out, then to fade away !!!

Dit topic is 3505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved