Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - prop verwijderen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1408 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39389 - prop verwijderen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markieej 11-10-2006 15:31 Print topicpost
Posts: 55
ik heb een yamaha tzr50 met een technigas uitlaatje. deze uitlaat is echt een piekuitlaat (tenminste, zoals die nu is). hij begint pas echt goed te trekken bij de 8k. ik haal als hij in zn 6 ook dus 8k haalt, ongeveer 75. maar dat is dus het probleem, meestal haalt hij de 8k (8000 toeren dus) niet en heeft daardoor net iets te weinig kracht waardoor hij alleen maar langzamer gaat. ik heb de eerste prop bij de mond bij de cilinder in de uitlaat verwijderd. ik kwam erachter dat er nog een prop zit bij het verloopstukje bij de demper. is het wat om deze ook te verwijderen? en denken jullie dat hij hem dan beter zal trekken? (dus dat de piek qua trekken omlaag zal gaan). uiteraard zal mijn snelheid hoger worden, maar dat moet dan maar. of hebben jullie misschien een beter oplossing? als een klein beetje opboren of iets dergelijks?
ik hoop op goede antwoorden,
met vriendelijke groet,
mark
 

Jarco 11-10-2006 15:46 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markieej
ik heb een yamaha tzr50 met een technigas uitlaatje. deze uitlaat is echt een piekuitlaat (tenminste, zoals die nu is). hij begint pas echt goed te trekken bij de 8k. ik haal als hij in zn 6 ook dus 8k haalt, ongeveer 75. maar dat is dus het probleem, meestal haalt hij de 8k (8000 toeren dus) niet en heeft daardoor net iets te weinig kracht waardoor hij alleen maar langzamer gaat. ik heb de eerste prop bij de mond bij de cilinder in de uitlaat verwijderd. ik kwam erachter dat er nog een prop zit bij het verloopstukje bij de demper. is het wat om deze ook te verwijderen? en denken jullie dat hij hem dan beter zal trekken? (dus dat de piek qua trekken omlaag zal gaan). uiteraard zal mijn snelheid hoger worden, maar dat moet dan maar. of hebben jullie misschien een beter oplossing? als een klein beetje opboren of iets dergelijks?
ik hoop op goede antwoorden,
met vriendelijke groet,
mark

kan je ook leestekens gebruiken?
Als je em niet verder wilt ontgrenzenkan je voor een kleiner tandwiel erop doen, trekt ie wel wat harder maar je top is niet meer zo hoog .

 
markieej 11-10-2006 16:14 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]

kan je ook leestekens gebruiken?
Als je em niet verder wilt ontgrenzenkan je voor een kleiner tandwiel erop doen, trekt ie wel wat harder maar je top is niet meer zo hoog .




ik heb te weinig kracht onderin en wil dit dus iets verhogen. ander tandwiel kan wel, maar dan denk ik dat hij boven in zijn toeren veelste veel toeren gaat maken en teveel vrijspel krijgt. maar ik zit dus alleen van: is het handig om de prop (buisje) te verwijderen?
zal dan de prestaties beter worden? want het probleem is dus dat het vastgelast zit (dat is geen probleem want kun je zo loszagen), alleen het terugzetten is een groot probleem. want k ken niemand die dat even kan lassen.
toch bedankt voor je reply.
met vriendelijke groet,
mark
 
Royal Club 11-10-2006 16:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markieej
[...]



ik heb te weinig kracht onderin en wil dit dus iets verhogen. ander tandwiel kan wel, maar dan denk ik dat hij boven in zijn toeren veelste veel toeren gaat maken en teveel vrijspel krijgt. maar ik zit dus alleen van: is het handig om de prop (buisje) te verwijderen?
zal dan de prestaties beter worden? want het probleem is dus dat het vastgelast zit (dat is geen probleem want kun je zo loszagen), alleen het terugzetten is een groot probleem. want k ken niemand die dat even kan lassen.
toch bedankt voor je reply.
met vriendelijke groet,
mark


tulek verbeterd je prestaties (wel ff opnieuw afstellen) en terug lassen kan je evt bij broemhoer laten doen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
markieej 11-10-2006 16:26 Print reply
Posts: 55
kijk, dat is een beter antwoord. alleen dat het de prestaties qua snelheid verbeterd weet ik maar als te goed:P. alleen verbeterd het ook de trekkracht onderin? zodat ik niet bij stoplichten te lang hoef te wachten dat hij weer op snelheid is? (want ik ben op de weg nu echt een lastpost:P hij rijdt veelste langzaam weg) zal dat dan ook verbeteren?
met vriendelijke groet,
mark
 
Royal Club 11-10-2006 16:28 Print reply

Posts: 60390
hmm, beter vertand je em lichter

mvg
keiji



afsluiting hoeft neit hea
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jarco 11-10-2006 16:30 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hmm, beter vertand je em lichter

mvg
keiji



afsluiting hoeft neit hea



uh je moet gewoon met meer toeren je koppeling op laten komen lijkt me...
 
erwin fs1 11-10-2006 17:06 Print reply

Posts: 897
je kan ook een tandje groter achter doen. mischien zitten er nog andere bergrenzers op
 
vake bej te bange....
TZR50Rullezz 11-10-2006 17:08 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]



uh je moet gewoon met meer toeren je koppeling op laten komen lijkt me...




als je er geen verstand van heb moet je niet antwoorden...

maare ff ontopic verder..als je die ''prop'' verwijdert zullen de prestaties zekers beter zijn je trekt harder maar je rijdt ook nog eens harder .

nu weet ik niet of je aan een max snelheid wilt zitten?

want dan kan je eventueel een ring in je uitlaat zetten dan wordt tie als het ware ook begrenst en krijgtie minder kracht in 1 keer dus heeft zo wel voordelen..

is dus niet zo dat als je normaal ontgrensd je 1.8kw heb en je douwt er een ringetje in die je er btw zo weer uit kan halen dat je dan 0.7 kw heb .

als je een ringetje in je uitlaat doet zorg er wel voor dat je het gaatje van de binnenring even iets groter maakt anders trektie niet en rijdtie niet harder dan 20km/h

was bij mij dan

maar kijk maar even wat je doet
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
markieej 12-10-2006 13:06 Print reply
Posts: 55
he dat is een best leuke tip:P hoef ik het ook niet opnieuw vast te laten lassen als het me tegenvalt:P haha. maar hoe heb jij dan dat ringetje vastgekregen? want de enige plekken waar dat kan volgens mij is bij de 3 poten van de demper. maar toch bedankt
 

Dit topic is 2408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved