Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe je dremel gebruiken...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3938 - hoe je dremel gebruiken...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 20-5-2002?19:02 Print topicpost
Posts: 2469
Jahh okeej het zit zo...

cylinders tunen en de hele reutemeteut, allemaal mooi en aardig, de berekeningen erachter worden nu ook door mijn brein gesnopen. Het verbouwen van uitlaatpoorten inlaten en weetikveelwat is ook echt geen probleem ofso
alleen...

SPOELPOORTEN...

WIE o WIE heeft zich bezig gehouden met het verbouwen van spoelpoorten? (joost..?)
ik kan namelijk wel allemaal mooi gaan zitten uitrekenen hoe breed en hoog ik die dingen wil, maarrr ik ga er niet zomaar met de dremel in frutten volgens mij verkut ik het dan mega

dus... wie heeft er hier spoelpoorten met succes van vorm verandert, en ook alle hoeken goed gehouden, en wil zijn ervaringen met mij delen...?


 
- insane in the brain -

bartjan 20-5-2002?22:02 Print reply
Posts: 109
echte tuners gebruiken boren die onder een hoek van 60graden staan, maar die zijn best wel duur.

de hoogte kun je in elk geval makelijk veranderen door van de bovenkant van de cilinder een stuk af te laten draaien, dan heb je ook meteen het voordeel dat je je uitlaatpoort minder hoeft te verhogen.
en dan doe je er xtra pakkingen tussen, zodat de zuiger niet tegen de kop aan komt
(dan moet je bij de berekeningen wel rekening houden met de hoogte van de pakkingen)


 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
MB50TUNED 21-5-2002?15:52 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: bartjan?

echte tuners gebruiken boren die onder een hoek van 60graden staan, maar die zijn best wel duur.

de hoogte kun je in elk geval makelijk veranderen door van de bovenkant van de cilinder een stuk af te laten draaien, dan heb je ook meteen het voordeel dat je je uitlaatpoort minder hoeft te verhogen.
en dan doe je er xtra pakkingen tussen, zodat de zuiger niet tegen de kop aan komt
(dan moet je bij de berekeningen wel rekening houden met de hoogte van de pakkingen)




Blijf maar van je spoelpoorten af, tenzij je je cilinder afgeschreven hebt.

Poorten sttaan normaal onder een hoek van 90 graden,(bijna altijd) alleen boostpoort 25 tot 35 graden.

Extra voetpakkingen geeft je inlaat een kortere timing. En met teveel voetpakkingen heb je kans ze er tussenuit te blazen, je kan dan beter een spacer gebbruiken(alluminiumplaatje/voetpakking)
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Joost 21-5-2002?19:13 Print reply
Posts: 1108
Als je een goed carbide freesje hebt kom je een heel eind. Dat zijn van die ei-vormige freesje's. Maar inderdaad je poorten staan onder 90 graden en die hoek lukt je nooit met een zo'n freesje. Dus als het niet echt nodig is mot je er af blijfen. Probeer ze eerst wat breder te maken met een slijp steentje dat wil makkelijker.

Bij onze 'race' cilinder hebben we de poorten wel verhoogt. Dit hebben we dus gedaan met zo'n freesje en dat ging best. Het ziet er supper netje's uit, je moet alleen heel voorzichtig te werk gaan. Je haalt nooit de 90 graden hoek maar uit mijn ervaring heb ik gemerkt dat niet echt veel scheelt. De cilinder rijd zeer best dus het is wel mogenlijk. Dremel heeft zo'n 90 graden opzet stuk, alleen die is veelste groot voor een 50cc cilinder (39.75mm). Voor een 80cc zouw het meschien wel kunnen.

Ik ben nog met mijn tand-arts in onderhandeling over z'n haakse lucht-tol. Als hij een nieuwe gaat kopen dan kan ik zijn oude krijgen. Jammer genoeg gaat dat nog heeeel lang duren denk ik.




 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 21-5-2002?19:32 Print reply
Posts: 2499
Ik heb ook spoelpoorten verbreed met de dremel, gaat redelijk lastig. Je moet gewoon veel freesjes proberen, goede verlichting hebben, een draaibare bankschroef.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBBBBBB 21-5-2002?21:29 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Extra voetpakkingen geeft je inlaat een kortere timing. En met teveel voetpakkingen heb je kans ze er tussenuit te blazen, je kan dan beter een spacer gebbruiken(alluminiumplaatje/voetpakking)


Maar als je onder verhoogt, en boven afhaalt, dan hef je alle verschillen toch op, behalve dat de poorten beter open kunnen?
Ik doe op NSR 2 voetpakkingen, en laat er 0,5 mm ag halen denk ik, en dan de kop 1 mm eraf...
 
Blorn 21-5-2002?23:40 Print reply

Posts: 13825
misschien een domme vraag (heb nog nooit wat getuned ), maar kan je die 'bus' waar alle poorten inzitten er niet uitpersen?? want het omgekeerde gebeurd toch bij ome malossi en zn vriend polini etc.. dan gaat alles een stuk makkelijker lijkt mij
 
Saknet 22-5-2002?00:25 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

misschien een domme vraag (heb nog nooit wat getuned ), maar kan je die 'bus' waar alle poorten inzitten er niet uitpersen?? want het omgekeerde gebeurd toch bij ome malossi en zn vriend polini etc.. dan gaat alles een stuk makkelijker lijkt mij

eh
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hier_ben_ik - Administrator 22-5-2002?07:54 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

misschien een domme vraag (heb nog nooit wat getuned ), maar kan je die 'bus' waar alle poorten inzitten er niet uitpersen?? want het omgekeerde gebeurd toch bij ome malossi en zn vriend polini etc.. dan gaat alles een stuk makkelijker lijkt mij


in principe moet dat gaan ja maar ik denk dat het niet mee zal vallen.. ze hebben hem er ook ingeperst en hij zit goed vast... laatst kwam ik wel een plaatje tegen van een cilinderwand maar waar weet ik zo ook niet meer, ik geloof op het forum ergens. Ik zou het niet proberen om die wand eruit te persen want ik denk dat het nog wel eens heel lastig kan worden om hem ook weer precies goed terug te zetten (en vast)
 
Members zijn vervelend :-|
Sneks 22-5-2002?08:09 Print reply
Posts: 2499
nee gaat niet bij de cilinders voor honda's
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 22-5-2002?08:29 Print reply

Posts: 13825
maar het zou in principe dus wel kunnen

en volgens mij was die foto van rudy in het cabby topic

edit: gevonden

was niet van rudy maar een ander persoon

van een kawa kx50 40mm


[This message is edited by Honda NSR freak on 22-5-2002 09:28]
 
Martijn 22-5-2002?10:01 Print reply
Posts: 10000
kun je geen cilinderwand maken van een wc rol??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 22-5-2002?10:45 Print reply

Posts: 13825
zou wel mooi passen bij jou ontstekingspoel van spaghetti
 
Neonlampje 22-5-2002?11:46 Print reply

Posts: 14825
ik vin die spoelinkies in vorm van hartjes liev
 
Martijn 22-5-2002?22:10 Print reply
Posts: 10000
hahah op mn werk ook zo'n idioot...
was zo'n wijfie... (ex fotomodel :P) en wij hebbe daar een vacuum machine...dus dat ding is lekker aan het pompen en doen enzo...opeens... pssssshshshsssss ..... "ahh... wat een lief geluit" (geluit is met t want ze heb geen verstand)

dus ik zo....hmmmmm ok...
nou toen deed ik zo:
kijk dit vind ik een leuk geluid....sloeg ik met iets...mes ofzo weet niet meer...en toen zei ik dat ik deed alsof ik een kindje vermoordde...toen hield ze der bek wel...
jaja...ik kom in de hemel
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
B3AST 23-5-2002?13:14 Print reply
Posts: 2469
whahaa mijn topic is weer eens uitgelopen op WC rollen, spagetie en vage weifen

maarehm, joost hans & de rest: bedankt voor de reply's, ik ga binnenkort wel eens wat voor spek en bonen vrezen in vastgelopen cylinders om te kijken of het lukt
 
- insane in the brain -

Dit topic is 847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved