Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - eurocilindro in goede staat of niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 602 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39346 - eurocilindro in goede staat of niet...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vroembroem 8-10-2006 16:52 Print topicpost
Posts: 617
ik heb een eurocilindro en een kopje nog liggen. dit wil ik als basis gebruiken van een snel blokje. het spul is volges mij getuned, ik heb alleen geen idee of dat netjes is gedaan of niet, hoe kan ik dat zien?

ff wat foto's ook, volges mij is de wand nog in goede staat. ziiten nog hoonsporen in maar een eurocilindro heeft toch een nicasil wand, dus dan kan dat toch niet?



de beschadigingen zijn niet te voelen.



foto van de meest ernstige beschadiging, maar is ook nix van te voelen

Dit bericht is gewijzigd door vroembroem op 8-10-2006 om 16:54 uur.
 

- Han - 8-10-2006 16:56 Print reply

Posts: 9667
volgesmij is die gewoon afgewerkt en niks aan getuned. Oftewel poorten netjes schuin gemaakt en alles vlak in plaats van ruw
 
<10.000 posts
John Huijben 8-10-2006 16:58 Print reply

Posts: 2433
ziet er niet extreem uit....
kun je de de volgende afstanden even opmeten?

afstand onderkant spoelpoorten - top cilinder
afstand bovenkant spoelpoorten - top cilinder
afstand bovenkant uitlaatpoort - top cilinder
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
tsxj oran 8-10-2006 16:58 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
volgesmij is die gewoon afgewerkt en niks aan getuned. Oftewel poorten netjes schuin gemaakt en alles vlak in plaats van ruw

psies lichtelijk afgwerkt maar ziet er niet super mooi uit dus lijkt me niet echt door een prof gedaan
 
oud
vroembroem 8-10-2006 17:12 Print reply
Posts: 617
afstand onderkant spoelpoorten - top cilinder : 51,3mm
afstand bovenkant spoelpoorten - top cilinder : 39,8mm
afstand bovenkant uitlaatpoort - top cilinder : 24mm

maar jullie denken wel dat de wand nog in goede staat is?

Dit bericht is gewijzigd door vroembroem op 8-10-2006 om 17:13 uur.
 
John Huijben 8-10-2006 17:16 Print reply

Posts: 2433
maf...
als ik ff kijk, en ervanuit ga dat de zuiger in o.d.p. gelijk ligt jet je spoelers dan kom ik op n uitlaatpoorttiming van 204,7, n spoelpoorttiming van 127,3 en n blowdown van 39,64.

weet niet hoe dit orgineel zit.. maar opzich al best "bruut".
maargoed is wel mee te rijden daarniet van.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
vroembroem 8-10-2006 17:21 Print reply
Posts: 617
haha ok, getallen zeggen me niet zo veel maar is dus wel duidelijk getuned? is dit nog een beetje betrouwbaar of niet?
 
Ariej 8-10-2006 18:47 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
haha ok, getallen zeggen me niet zo veel maar is dus wel duidelijk getuned? is dit nog een beetje betrouwbaar of niet?


met een goede zuiger is een eurocilindro zeker betrouwbaar

 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
TyphoonTuning 13-10-2006 14:05 Print reply
Posts: 12
bij een warm loper heb je soms ook krassen of vegen die je ziet maar niet voelt, maar iig valt hier nog gewoon mee te rijden lijkt me zo als de wand mooi glad is issie glad rijden maar dus
 
christianos 13-10-2006 14:15 Print reply

Posts: 20445
goh

ding heeft zo te zien nooit gelopen..
 
Uncle BLAM 13-10-2006 15:29 Print reply

Posts: 1025
Die dwars krasjes, tegengestelt aan de zuiger beweging, zijn er voor dat er olie in blijft hangen zodat je zuiger beter gesmeerd wordt
Als je zuiger beter gesmeerd wordt gaat je brommer sneller en heb je juist minder kans op een vastloper

het duurt vaak een paar duizend kilometer voordat de krasjes minder zichtbaar worden, de vraag of ze ooit helemaal gaan verdwijnen, het ziet er naar uit dat degene die deze cilinder getuned heeft iig wist waar 'ie mee bezig was.

Prima cilinder niks meer aan doen
 
een BF teller is sneller
Moped Macho 13-10-2006 15:34 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Die dwars krasjes, tegengestelt aan de zuiger beweging, zijn er voor dat er olie in blijft hangen zodat je zuiger beter gesmeerd wordt
Als je zuiger beter gesmeerd wordt gaat je brommer sneller en heb je juist minder kans op een vastloper

het duurt vaak een paar duizend kilometer voordat de krasjes minder zichtbaar worden, de vraag of ze ooit helemaal gaan verdwijnen, het ziet er naar uit dat degene die deze cilinder getuned heeft iig wist waar 'ie mee bezig was.

Prima cilinder niks meer aan doen

Nja, poortjes vind ik er niet echt super netjes uitzien anders. Zoals bij een pro tj0enaH.

Edit: ik hoor net dat er een scooter afgefikt is op een heuveltje bij ons Straks post ik foto's.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 13-10-2006 om 15:35 uur.
 
Boerenkool om half 10.

Dit topic is 982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved