Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling MBX 6bak@nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 771 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39339 - Koppeling MBX 6bak@nsr
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 8-10-2006 15:22 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


hij vraagt hoe vast moeten die 4 moeren


en die as is ori hol en daar gaat een glijlager in maar deze is niet hol wat nu?

ow hoe vast.. nou ik draai die bouten altijd gewoon heel erg vast zegmaar. Enn mijn as was ook niet hol, zat gewoon een lagertje omheen ofzow dacht ik....
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Valid 8-10-2006 15:23 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
ik heb die 4 bouten op de veren iig los gekregen door een dop te zetten op die krukasmoer en zo tegen te werken..., dat andere probleem snap ik ff niet


ik ben de koppeling aan het monteren en mijn vraag over die bouten was hoe vast je die moet draaien (ik denk niet zo vast als je kan of wel)...

de andere vraag gaat over dat dingetje bij m'n vinger op de onderste foto. Hier valt de drukstift in, en je ziet ook dat er een buisje naar benede loopt richting de primaire as. Deze buis hoort in de as te vallen omdat de as rond is bij mijn 4 bak (die zater eerst in). Mijn nieuwe bak (die er nu in zit) is de primaire as niet hol, dus dan kan dat dinetje er niet in schuiven.
 
BIET 8-10-2006 15:24 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


ik ben de koppeling aan het monteren en mijn vraag over die bouten was hoe vast je die moet draaien (ik denk niet zo vast als je kan of wel)...

de andere vraag gaat over dat dingetje bij m'n vinger op de onderste foto. Hier valt de drukstift in, en je ziet ook dat er een buisje naar benede loopt richting de primaire as. Deze buis hoort in de as te vallen omdat de as rond is bij mijn 4 bak (die zater eerst in). Mijn nieuwe bak (die er nu in zit) is de primaire as niet hol, dus dan kan dat dinetje er niet in schuiven.

neej want die zijn anders, moet je wat andere deeltjes voor hebben, ff bij de brommerhoer halen
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Valid 8-10-2006 17:14 Print reply

Posts: 658
Nadat ik even in mijn overweldigende verzameling honda meuk heb geneust kwam ik het voglende koppelingssysteem tegen:




Dat plaatje met dat lager is dat wat jullie bedoelen wat ik moet hebben? Die drukstift op foto 2 is nog van m'n andere koppeling en dat lijkt niet te passen (valt half op de buitenring van het lager) maar misschien heb ik ook nog wel een andere drukstift liggen. Hoe moet die er uitzien?
 
S1lv3r 8-10-2006 17:20 Print reply

Posts: 5213
die eerste moet je hebben
 
Valid 8-10-2006 17:22 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
die eerste moet je hebben


en die drukstift is gewoon hetzelfde?

 
S1lv3r 8-10-2006 17:27 Print reply

Posts: 5213
zoeen moet et zijn:

http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=8004.jpg

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 8-10-2006 om 17:27 uur.
 
Moped Macho 8-10-2006 17:32 Print reply

Posts: 2037
't Drukstiftje is hetzelfde. Maar wat daarachter zit is anders (zoals op je laatste post, de 1e foto). Het asje wat in de versnellingasvalt, moet idd dunner zijn, en ik heb geen idee hoe je daar nog aan kunt komen...

Hoe heb jij trouwens die griepmoer losgekregen? Ik heb hem helemaal kapot moeten dremelen...


Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 8-10-2006 om 17:33 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Valid 8-10-2006 19:23 Print reply

Posts: 658
ondertussen heb ik ook het bijbehorende drukstiftje gevonden. Nu nog een keer de vraag hoe vast de 4 bouten die op de veren zitten moeten. Is dit echt zo vast als ik ze kan krijgen zoals biet zegt?
 
Moped Macho 8-10-2006 19:29 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
ondertussen heb ik ook het bijbehorende drukstiftje gevonden. Nu nog een keer de vraag hoe vast de 4 bouten die op de veren zitten moeten. Is dit echt zo vast als ik ze kan krijgen zoals biet zegt?

Joah, gewoon totdat het schroefdraad op is zeg maar. Kun je aub ff een foto maken van dat stiftje?
 
Boerenkool om half 10.
Valid 8-10-2006 19:33 Print reply

Posts: 658


het 'buisje' onder de kop is net zo dik als bij een stift die op m'n oude 4 bak zat, alleen de kop is ongeveer de helft in doorsnede van m'n oude stift.

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 8-10-2006 om 19:34 uur.
 
S1lv3r 8-10-2006 19:34 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
afbeelding


dat grote plate stuk moet dus op dat lager drukken he?, dat je em niet verkeerd erop zet ;p
 
Moped Macho 8-10-2006 19:35 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
afbeelding

het 'buisje' onder de kop is net zo dik als bij een stift die op m'n oude 4 bak zat, alleen de kop is ongeveer de helft in doorsnede van m'n oude stift.

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 8-10-2006 om 19:34 uur.

En welk staafje moet er nu je versnellingsas?
 
Boerenkool om half 10.
S1lv3r 8-10-2006 19:36 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

En welk staafje moet er nu je versnellingsas?


geen

 
Moped Macho 8-10-2006 19:36 Print reply

Posts: 2037
Huh, hoe kan het dan dat dat met een 4-bak wel moet?
 
Boerenkool om half 10.

Dit topic is 1991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved