Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR rattel in blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39307 - Honda NSR rattel in blok
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2_Speed 5-10-2006 17:14 Print topicpost

Posts: 298
jooo,

mn nsr doet sinds vandaag raar, hij schakeld moeilijker en als ik rij dan hoor ik geknars uit mn blok komen. En heel vreemd in de 4e versnelling in de powerband van 60-80 begint de koppeling te slippen. En ook alleen maar in die versnelling. Hij schakeld moeilijk terug als ik hem 1 versnelling terug doe dan moek de koppeling keer los laten en weer inknijpen om hem nog keer terug te schakelen.

wat raden jullie me aan?
 

richard3 5-10-2006 17:19 Print reply

Posts: 5198
check es hoeveel blok olie er nog in zit

 
op naar de grote brommers
Name of Steel 5-10-2006 17:27 Print reply

Posts: 3532
olie vervangen toevallig?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
2_Speed 5-10-2006 17:31 Print reply

Posts: 298
dr zit olie op, net vervangen zon 1000 km geleden
 
mblover 5-10-2006 17:32 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2_Speed
dr zit olie op, net vervangen zon 1000 km geleden


je hebt er genoeg in gedaan maar niet teveel?
 
2_Speed 5-10-2006 17:33 Print reply

Posts: 298
dat weet ik dus niet hoeveel gaat er normaal gesproken in?

btw: hij rookte ook altijd, misschien kering eruit waardoor toch het blok droog is komen te staan ofzo? Ik haal vanavond misschien nog kickstarterskap eraf .
 
mtx_owned 5-10-2006 17:34 Print reply

Posts: 2183
misschien krukaskeerring gaar net als bij mij?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Menu2t 5-10-2006 17:36 Print reply

Posts: 2815
900ml gaat der normaal in,
en olie zou wel de betse verklaring zijn ja

icm met gare koppelingsplaten?

Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 5-10-2006 om 17:36 uur.
 
NSR Supersprint special!
mtx_owned 5-10-2006 17:37 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
900ml gaat der normaal in,
en olie zou wel de betse verklaring zijn ja

icm met gare koppelingsplaten?

Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 5-10-2006 om 17:36 uur.


900 ml is teveel

draai net voor je kickstart de olie controleplug los. moet je hem erg schuin houden, zit er veel te weinig olie in.
as je bij moet vullen, laat de plug los, vul bij totdat de olie net uit de plug komt(brommer rechtop), lekker laten uitdruppen, dan plug erin

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 5-10-2006 om 17:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 5-10-2006 om 17:41 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mblover 5-10-2006 17:38 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2_Speed
dat weet ik dus niet hoeveel gaat er normaal gesproken in?

btw: hij rookte ook altijd, misschien kering eruit waardoor toch het blok droog is komen te staan ofzo? Ik haal vanavond misschien nog kickstarterskap eraf .


Moet 900ml in. Kan je controleren door links onder je kickstarter even dat boutje los te draaien en je brommer recht te houden. De olie moet tot aan dat gat staan.

Wat versta je onder roken? Klein beetje rook als ie koud is?
Of komt er echt een dikke walm uit? Is dat wit of zwart?

edit:
Mtx-owned, ja je hebt gelijk.
900ml is alleen als je blok los hebt gehad. Als je gewoon aftapbout eruit hebt gehaald moet er 800ml in aangezien er nog wat achter blijft in het blok.

edit2:
Dat de koppeling slipt kan ook door verkeerde olie komen. Wat voor een olie heb je erin gelazert?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 5-10-2006 om 17:40 uur.
 
mtx_owned 5-10-2006 17:40 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Moet 900ml in. Kan je controleren door links onder je kickstarter even dat boutje los te draaien en je brommer recht te houden. De olie moet tot aan dat gat staan.

Wat versta je onder roken? Klein beetje rook als ie koud is?
Of komt er echt een dikke walm uit? Is dat wit of zwart?

edit:
Mtx-owned, ja je hebt gelijk.
900ml is alleen als je blok los hebt gehad. Als je gewoon aftapbout eruit hebt gehaald moet er 800ml in aangezien er nog wat achter blijft in het blok.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 5-10-2006 om 17:39 uur.


klopt, overal staat het anders beschreven, maar toen ik het zelf bij moest vullen ging ik daar ook vanuit. Bleek dus veeel te veel olie te zijn. je moet gewoon de goede hoeveelheid bepalen met de controleplug
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mblover 5-10-2006 17:43 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


klopt, overal staat het anders beschreven, maar toen ik het zelf bij moest vullen ging ik daar ook vanuit. Bleek dus veeel te veel olie te zijn. je moet gewoon de goede hoeveelheid bepalen met de controleplug


controleplug gebruiken is niet verkeerd idd.
Verder zal hij van 15ml te veel of te weinig ook niet kapot gaan hoor, maar tis zeker niet slecht om het even te controleren idd.
 
mtx_owned 5-10-2006 17:47 Print reply

Posts: 2183
klopt, ik heb ook niet lang geleden de blokolie vervangen. Nu blijkt dat alle olie eruit was, krukaskeerring lek. de olie wordt meegezogen in de cilinder, en daardoor (wss) gaat ie dit soort rare symptonen vertonen
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
2_Speed 5-10-2006 17:48 Print reply

Posts: 298
hij rookt altijd als ie koud is wat erger maar ookal is ie warm dan rookt ie toch ook nog wel behoorlijk. Tis nie zo dat ie complete mistbanken veroorzaakt ofzo. Ik zal ff oliepijl checken
 
mblover 5-10-2006 17:49 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
klopt, ik heb ook niet lang geleden de blokolie vervangen. Nu blijkt dat alle olie eruit was, krukaskeerring lek. de olie wordt meegezogen in de cilinder, en daardoor (wss) gaat ie dit soort rare symptonen vertonen


Dat kan bij ts ook aan de hand zijn. Dan heb je het wel lekker voor elkaar, kan ie het blok uit elkaar halen en keerring vervangen.
edit: afstelling is wel gewoon goed neem ik aan?
Vrees voor je keerring anders...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 5-10-2006 om 17:50 uur.
 
richard3 5-10-2006 17:49 Print reply

Posts: 5198
koppeling zit mss aan elkaar vast gebrand omdat ie geen koeling mer had door de olie
haal het maar los idd


voor keerring hoeft alleen koppelings kant los en koppeling en krukas tandwiel er af dan kan je er bij

Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 5-10-2006 om 17:50 uur.
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 3059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved