richard3 |
5-10-2006 17:19 |
Posts: 5198 |
check es hoeveel blok olie er nog in zit
|
|
op naar de grote brommers |
|
Name of Steel |
5-10-2006 17:27 |
Posts: 3532 |
olie vervangen toevallig?
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
2_Speed |
5-10-2006 17:31 |
Posts: 298 |
dr zit olie op, net vervangen zon 1000 km geleden
|
|
|
|
mblover |
5-10-2006 17:32 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2_Speed
dr zit olie op, net vervangen zon 1000 km geleden
je hebt er genoeg in gedaan maar niet teveel?
|
|
|
|
2_Speed |
5-10-2006 17:33 |
Posts: 298 |
dat weet ik dus niet hoeveel gaat er normaal gesproken in?
btw: hij rookte ook altijd, misschien kering eruit waardoor toch het blok droog is komen te staan ofzo? Ik haal vanavond misschien nog kickstarterskap eraf .
|
|
|
|
mtx_owned |
5-10-2006 17:34 |
Posts: 2183 |
misschien krukaskeerring gaar net als bij mij?
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Menu2t |
5-10-2006 17:36 |
Posts: 2815 |
900ml gaat der normaal in,
en olie zou wel de betse verklaring zijn ja
icm met gare koppelingsplaten?
Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 5-10-2006 om 17:36 uur.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
mtx_owned |
5-10-2006 17:37 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
900ml gaat der normaal in,
en olie zou wel de betse verklaring zijn ja
icm met gare koppelingsplaten?
Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 5-10-2006 om 17:36 uur.
900 ml is teveel
draai net voor je kickstart de olie controleplug los. moet je hem erg schuin houden, zit er veel te weinig olie in.
as je bij moet vullen, laat de plug los, vul bij totdat de olie net uit de plug komt(brommer rechtop), lekker laten uitdruppen, dan plug erin
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 5-10-2006 om 17:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 5-10-2006 om 17:41 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mblover |
5-10-2006 17:38 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2_Speed
dat weet ik dus niet hoeveel gaat er normaal gesproken in?
btw: hij rookte ook altijd, misschien kering eruit waardoor toch het blok droog is komen te staan ofzo? Ik haal vanavond misschien nog kickstarterskap eraf .
Moet 900ml in. Kan je controleren door links onder je kickstarter even dat boutje los te draaien en je brommer recht te houden. De olie moet tot aan dat gat staan.
Wat versta je onder roken? Klein beetje rook als ie koud is?
Of komt er echt een dikke walm uit? Is dat wit of zwart?
edit:
Mtx-owned, ja je hebt gelijk.
900ml is alleen als je blok los hebt gehad. Als je gewoon aftapbout eruit hebt gehaald moet er 800ml in aangezien er nog wat achter blijft in het blok.
edit2:
Dat de koppeling slipt kan ook door verkeerde olie komen. Wat voor een olie heb je erin gelazert?
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 5-10-2006 om 17:40 uur.
|
|
|
|
mtx_owned |
5-10-2006 17:40 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Moet 900ml in. Kan je controleren door links onder je kickstarter even dat boutje los te draaien en je brommer recht te houden. De olie moet tot aan dat gat staan.
Wat versta je onder roken? Klein beetje rook als ie koud is?
Of komt er echt een dikke walm uit? Is dat wit of zwart?
edit:
Mtx-owned, ja je hebt gelijk.
900ml is alleen als je blok los hebt gehad. Als je gewoon aftapbout eruit hebt gehaald moet er 800ml in aangezien er nog wat achter blijft in het blok.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 5-10-2006 om 17:39 uur.
klopt, overal staat het anders beschreven, maar toen ik het zelf bij moest vullen ging ik daar ook vanuit. Bleek dus veeel te veel olie te zijn. je moet gewoon de goede hoeveelheid bepalen met de controleplug
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mblover |
5-10-2006 17:43 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
klopt, overal staat het anders beschreven, maar toen ik het zelf bij moest vullen ging ik daar ook vanuit. Bleek dus veeel te veel olie te zijn. je moet gewoon de goede hoeveelheid bepalen met de controleplug
controleplug gebruiken is niet verkeerd idd.
Verder zal hij van 15ml te veel of te weinig ook niet kapot gaan hoor, maar tis zeker niet slecht om het even te controleren idd.
|
|
|
|
mtx_owned |
5-10-2006 17:47 |
Posts: 2183 |
klopt, ik heb ook niet lang geleden de blokolie vervangen. Nu blijkt dat alle olie eruit was, krukaskeerring lek. de olie wordt meegezogen in de cilinder, en daardoor (wss) gaat ie dit soort rare symptonen vertonen
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
2_Speed |
5-10-2006 17:48 |
Posts: 298 |
hij rookt altijd als ie koud is wat erger maar ookal is ie warm dan rookt ie toch ook nog wel behoorlijk. Tis nie zo dat ie complete mistbanken veroorzaakt ofzo. Ik zal ff oliepijl checken
|
|
|
|
mblover |
5-10-2006 17:49 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
klopt, ik heb ook niet lang geleden de blokolie vervangen. Nu blijkt dat alle olie eruit was, krukaskeerring lek. de olie wordt meegezogen in de cilinder, en daardoor (wss) gaat ie dit soort rare symptonen vertonen
Dat kan bij ts ook aan de hand zijn. Dan heb je het wel lekker voor elkaar, kan ie het blok uit elkaar halen en keerring vervangen.
edit: afstelling is wel gewoon goed neem ik aan?
Vrees voor je keerring anders...
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 5-10-2006 om 17:50 uur.
|
|
|
|
richard3 |
5-10-2006 17:49 |
Posts: 5198 |
koppeling zit mss aan elkaar vast gebrand omdat ie geen koeling mer had door de olie
haal het maar los idd
voor keerring hoeft alleen koppelings kant los en koppeling en krukas tandwiel er af dan kan je er bij
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 5-10-2006 om 17:50 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|