Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - benzine?????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 592 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat voor benzine gebruik je voor je brommer?
Brommermix (+evt beetje extra 2t olie)
Euro 95 (+2t olie)
Euro 98 (+2t olie)
  Main Forum - Topic #3930 - benzine?????
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3516 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sneks 21-5-2002?17:08 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

ja maar wat is nu beter 95 of 98??????????


Je vraag slaat echt nergens op, het gaat erom wat je nodig hebt, ivm pingelen. De ene benzine is niet beter als de andere.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
swiss 21-5-2002?17:23 Print reply
Posts: 672
nou uiteindelijk is 98 beter (voor het milieu) omdat er tegenwoordig auto's zijn die ene heel hoge comppressie hebben, waardoor ze minder benzine nodig hebben, goed voor het milieu dus. als je een heel zuinige auto hebt kun je beter gene 95 pakken, kan te vroeg ontsteken waardoor hij gaat pingelen. maar inderdaad er is volgens mij gene kwaliteits verschil in, behalve dus dat hij bij hogere temp ontsteekt.

ha dat brengt me nostalgisch terug ana mijn mooie vakantie in Canada, want als je een land zoekt waar ze niet milieuvriendelijk zijn is dat wel canada(/VS) daar hadden ze nog degelijke V12 cilinders die benzine slurpen, en het woord compressie bestaat niet bij hun. mooi lekker octaangetal 84 dat is de cheape zooi daar, en dan heb je 87 dat is gemiddeld, als je een dure mooie car hebt die je niet wil verneuken kun je ook 91 krijgen, en als je ECHT HEEL hoog octaangetal wil, kun je de premium kopen, bijna nergens te krijgen is 91 met en beetje( lees 5-10 %) ethanol. daar kun je hier al helammal niet meer mee aanzetten 93 krijg je in nederland al nauwelijks nog. maaroke daar kost de benzin ook omgerekend 60 eurocent.

en wat is de mooral van het verhaal. in amerika is de autoindustrie aardig milieuonvriendelijk, maar dat wisten we al (dankje wel Bush )
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Nick - Administrator 21-5-2002?17:50 Print reply

Posts: 4967
Maar wat ik me nou afvraag: kun je met je brommertje nou echt zoveel compressie bereiken dat je Euro98 nodig hebt?
Volgens mij valt de compressie bij je brommer wel mee tov auto's
 
Sneks 21-5-2002?17:58 Print reply
Posts: 2499
prima te doen, er zijn scooters die bv. met een speed of manston cilinders rijden die enkel met elf 124 kunnen rijden.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SkaBla [Pim] 21-5-2002?19:29 Print reply

Posts: 4659
Shell Pura + GOEDE 2takt olie, shell 2T olie is leuk spul, voldoet ruim aan de minimale eisen, maar wil je iets extremer dan moet je castrol of plutoline hebbe.
Shell Pura is beter omdat het geen resten over laat bij verbranding. En reinigd je motor als het ware. Ook je brandstof verbruik gaat omlaag. Ten minste dat is bij auto's zo. Hoe ik dat weet? Ik werk namelijk bij de shell en dan krijgen we eens in de zoveel tijd een voorlichting over nieuwe producten die de shell verkoopt. Maar het nadeel is dan weer dat Pura wat duurder is, maar goed dat scheelt je hooguit een piek(0,50 euro) dus.. maar nogmaals op een brommer heb ik het nog niet getest, op auto's werkt het wel.
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
CrossMaster 21-5-2002?20:55 Print reply
Posts: 729
ik wil ook zelf mengen voor het eerst..
met euro 95. welke olie moet ik mengen en wat voor verhouding? 1:25?

heb een mt met 50cc
 
SIWWN 21-5-2002?21:07 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Trunks?

ik wil ook zelf mengen voor het eerst..
met euro 95. welke olie moet ik mengen en wat voor verhouding? 1:25?

heb een mt met 50cc


1:25 :n Ben je gek Minstens 1:35 maar ik zou 1:40 doen
 
MBBBBBB 21-5-2002?21:22 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: SIWWN TS70X?

1:25 :n Ben je gek Minstens 1:35 maar ik zou 1:40 doen


Maximaal bedoel je denk?
Hangt er van af welke 50 cc? En getuned enzo
 
SIWWN 21-5-2002?21:29 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

Quote:
Originally posted by: SIWWN TS70X?

1:25 :n Ben je gek Minstens 1:35 maar ik zou 1:40 doen


Maximaal bedoel je denk?
Hangt er van af welke 50 cc? En getuned enzo




ja maximaal.. ook al heb je een dikke vette getunde 50 die 20.000 toeren draait en 220 loopt, dan smeer je lijkt mij nog geen 1:25
zoals ik al zei 1:35

 
CrossMaster 21-5-2002?21:57 Print reply
Posts: 729
de bromboer rade mij dat aan
ipv gewoon mengsmering (1:50) te gebruiken
 
Baasbas 21-5-2002?22:05 Print reply
Posts: 2176
volgens mij als je niet extreem veel toeren draait kan je gewoon zelf 1:50 mengen hoor. Wel een goed merk olie gebruiken, maar dat spreekt voor zich...
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
CrossMaster 21-5-2002?22:47 Print reply
Posts: 729
nog ff iets anders: als ik er mengsmering in doe, moet er dan van dat rode olie achter zo'n bakje dat op de olie pompt zit?

en hoe ontlucht ik het oliepompje?
 
Hier_ben_ik - Administrator 22-5-2002?07:38 Print reply

Posts: 8499
Als je mengsmering in de tank doet hoeft er natuurlijk geen olie meer in het reservoir want dat zit dan al bij de benzine (-:
hoe je een reservoir ontlucht weet ik niet want ik heb nog nooit een brommer gehad waar er nog 1 opzat, laat staan dat ik het gebruik

en die olie is niet altijd rood, er is ook groene (BP) en ik heb zelf een "Thee-kleur" olie (Valvoline SynPower)
 
Members zijn vervelend :-|
CrossMaster 22-5-2002?09:17 Print reply
Posts: 729
ik hoor wel eens sommige die dat pompje eraf hebben, maar daar zit toch een kabel van je gas op

en wat voor verhouding moet je em smere als je blok net weer in elkaar zit (revisie)?

[This message is edited by Trunks on 22-5-2002 09:19]
 
Blorn 22-5-2002?09:29 Print reply

Posts: 13825
je kan die kabel er gewoon eraf halen hoor

bij mn nsr zit ie ook gewoon los, en als je een universele gaskabel erop zet dan heb je alleen 1 uiteinde
 

Dit topic is 3516 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved