Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39263 - TSX loopt slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki-tsx- 2-10-2006 17:20 Print topicpost
Posts: 75
SETUP:

-originele luchtfilter
- 16 mm cab
- 50 cc snel 6 poorten
- originele uitlaat

Hij loopt heel slecht ik krijg hem wel aan gevonkt.. vonk ziet er goed uit heb ik gekeken. Maar je kan er niet op rijden daar heeft hij niet genoeg vermogen voor. Als ik hem stationair laat lopen dan blijft hij mooi lopen als ik dan even een KLEIN MOMENT vol gas geef dan blijft hij oplopen met toeren ( net of ik volgas in blijf houden..)

dit heb ik al geprobeerd:
- ontsteking nu al op drie plaatsten gezet
1e keer op het rechtse streepje
2e keer helemaal in het midden tussen de streepjes
3e keer zover als kan naar rechts
- afstellen
er zat sproeiertje 86 in. Ik haalde bougie eruit hij was zwart en vettig, sproeiertje 75 was hij droog en klein beetje aan witten kant. Sproeiertje 80 liep hij ook niet goed op maar daarbij heb ik niet naar bougie gekeken.
- stationairschroef heb ik mee gekloot maar dit haalde niets uit
- luchtschroef moet gewoon 1 ronde uitdraaien.. ? (is mij verteld)

Ik heb nu het idee dat mijn cab ergens gewoon kapot is. Want mijn blok is net gereviseerd daar kan het niet aan liggen aan de rest kan ik niets afstellen en is nog goed. Want de cilinder is nog geen 200 km geleden uitgehoned met prox zuiger..

Maar hebben jullie idee waar het aan kan liggen?
 

Maxx 2-10-2006 17:25 Print reply

Posts: 1367
dat als je gas geeft en hij blijft stijgen in zn toeren duidt op valse lucht.
dat verklaart ook dat hij weinig vermogen heeft.
controleer dus even overal op valse lucht.

standaart afstelling voor luchtschroef: 2 slagen uit
stationairschroef gewoon zover uitdraaien dat jij hem mooi stationair vindt lopen.

 
Suzuki TS80X for live
Suzuki-tsx- 2-10-2006 17:29 Print reply
Posts: 75
Ah 2 slagen uit. Hij lekte idd wel ergens. Tussen de cilnder of bij de uitlaat. Nieuwe uitlaat pakking gekocht. En vloeibare bij pakkingen gedaan (dit verbrand ws wel)

Valselucht tussen cab en cilinder zit goede pakking tussen
En cilinder lekt ook niet, dat hoor je..

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-tsx- op 2-10-2006 om 17:39 uur.
 
Maxx 2-10-2006 17:32 Print reply

Posts: 1367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Ah 2 slagen uit. Hij lekte idd wel ergens. Tussen de cilnder of bij de uitlaat. Nieuwe uitlaat pakking gekocht. En vloeibare bij pakkingen gedaan (dit verbrand ws wel)


hij kan geen valse lucht bij je uitlaat trekken.
pak een deo bus en spuit op de volgende plekken als je je tsx stationair laat lopen:
-tussen carburateur en cilinder
-tussen cilinderkop en cilinder
-tussen cilinder en blok

als je brommer dan ineens anders gaat lopen of alstie uit valt zuigtie op die plen valse lucht.

rij je nog met olietankje?
zo nee: let op dat je het olienippel op je cilinder hebt afgesloten.

Dit bericht is gewijzigd door Maxx op 2-10-2006 om 17:33 uur.
 
Suzuki TS80X for live
Toon 2-10-2006 17:33 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
[...]


hij kan geen valse lucht bij je uitlaat trekken.
pak een deo bus en spuit op de volgende plekken:
-tussen carburateur en cilinder
-tussen cilinderkop en cilinder
-tussen cilinder en blok

rij je nog met olietankje?
zo nee: let op dat je het olienippel op je cilinder hebt afgesloten.


Idd, controleer zeker als je je carb eraf hebt gehad of hij niet krom is waar hij aansluit op de cilinder. Als dit is schuur hem dan weer recht
 
Suzuki-tsx- 2-10-2006 17:47 Print reply
Posts: 75
hij is daar wel krom zo hard aangeschreoft :P weet ik zo al.. maar er zit van die pakking tussen die is wel paar mm dik die composeert het wel lijkt me maar ik zal dat deo bus idee idd wel eens uitproberen
 
erwin fs1 2-10-2006 19:33 Print reply

Posts: 897
zou hem voor de zeker heid toch maar vlakken....
 
vake bej te bange....
nielsje 89 2-10-2006 19:33 Print reply
Posts: 304
die pakking compenseert nix. en pas op!!! vooral niet recht buigen! dan knapt de boel, echt ff recht veilen. ervaring mee :-s
 
wreed
Basbas 2-10-2006 21:12 Print reply

Posts: 97
sgiet je gashendel goed terug als je het gas dicht doet? want ik denk dat je gas schuif blijf hangen want alstie valse lucht heeft looptie niet goed stationair...

 
- Han - 2-10-2006 21:14 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Basbas
sgiet je gashendel goed terug als je het gas dicht doet? want ik denk dat je gas schuif blijf hangen want alstie valse lucht heeft looptie niet goed stationair...



echt wel toen ik valse lucht had liep die wel goed stationair
 
<10.000 posts
Maxx 2-10-2006 21:34 Print reply

Posts: 1367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Basbas
sgiet je gashendel goed terug als je het gas dicht doet? want ik denk dat je gas schuif blijf hangen want alstie valse lucht heeft looptie niet goed stationair...



bij mij hebben mn brommers ook altijd goed staionair gelopen met valse lucht.
 
Suzuki TS80X for live
-Bassie- 2-10-2006 21:42 Print reply

Posts: 6617
als je de ontsteking van een tsx op het vroegste zet loopt ie het beste.

en zorg effe dat je je carburateur vlakt.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Suzuki-tsx- 3-10-2006 11:03 Print reply
Posts: 75
De ontsteking op z'n vroegst;

houd dit in Zover mogelijk naar rechts zover als je kan

of

(er staat 2 streepjes op het blok) Het meeste naar rechts maar TUSSEN DE STREEPJES.

Wat hebben jullie?

 
Maxx 3-10-2006 14:08 Print reply

Posts: 1367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
De ontsteking op z'n vroegst;

houd dit in Zover mogelijk naar rechts zover als je kan

of

(er staat 2 streepjes op het blok) Het meeste naar rechts maar TUSSEN DE STREEPJES.

Wat hebben jullie?



op je vliegwiel staat een pijl. dat is je draairichting. op zn vroegst is je grondplaat tegen die draairichting in zetten.
 
Suzuki TS80X for live
Suzuki-tsx- 3-10-2006 17:26 Print reply
Posts: 75
Je geeft niet antwoord op mijn vraag ik snap wel welke kant ik hem op moet zetten, het vliegwiel draait links om dus zover mogelijk naar rechts.. op z'n vroegst.. maaris dat zover mogelijk? of moet hij altijd tussen die streepjes.. En dan zovermogelijk rechts als hij maar tussen de streepjes blijft..

Maar ik heb gekeken of hij valselucht zuigt door die deoderant te spuiten. Veel moeite kreeg ik hem mooi stationair en ik heb op alle plaatsen gespoten maar ik hoorde geen verschil. Ik ga nu eens een keer proberen om gewoon lucht filter helemaal af te sluiten.





Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-tsx- op 3-10-2006 om 18:19 uur.
 
niek23 10-10-2006 21:52 Print reply

Posts: 77
ik ben te lui om al die reacties te lezen maar,
ik heb vaak gezien dat bij het aandraaien van een mikuni carburateur de lipjes iets verbuigen,valt niet op trekt veel valse lucht.
succes dr mee

 

Dit topic is 3042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved