Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - 12v accu in DT alles kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #39252 - 12v accu in DT alles kapot?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rubie-The-Sysop 1-10-2006 19:09 Print topicpost

Posts: 161
Mischien hebben weleens een keer eerder ene topic van mij gezien dat mijn DT een erg zwakke vonk geeft. Nou we zijn mischien achter het probleem gekomen.

Een vriend van mij was dit weekend bij mij, en ik had nog een gel-accu over, dus hij wou die graag hebben om in zijn DT te stoppen. Nu belt hij me net op van, we zijn dom geweest.... huh wat? nou hoeveel volt is die accu.. ohw kut 12v (En een DT is 6v)

Er zit nu ook een 12v accu in mijn DT, helemaal niet bij nagedacht toen ik die accu erin dee.

Verhaal is zo:
Ik heb gewoon een poos op me DT gereden, hij stotterde wel steeds meer. En de ketting was toch wel erg versleten en sloeg steeds over. nieuwe set besteld, maar duurde erg lang (4 weken). Brommer stond dus een poos stil, en ik heb er een 12v gel accu in gezet zonder er bij na te denken. Daarna toen de ketting set binnen was erop gemonteerd, en lekker gaan rijden. Ging prima stotterde alsnog erg (hadden al gezien dat de contactpuntjes erg versleten waren) en toen stotterde die nog erger hoorde een knal en viel uit en was niet meer aan te kicken.

Daarna dus nieuwe contactpuntjes besteld omdat we er vanuit gingen dat dat het was, gemonteerd was niet aan te krijgen. Nog heel lang mee bezig geweest en vanalles geprobeerd om me DT rijdend te krijgen.

Nu is mijn vraag wat zal er allemaal naar de klote zijn nu ik een 12v accu in me DT heb gedaan?
 
Yamaha DT '81

mail2kid 1-10-2006 19:22 Print reply

Posts: 1905
zover ik het weet kan die accu niet je ontsteking naar de knoppen brengen

behalve de lichtspoel want als de maar voor 6v is wordt die zo heet om toch nog 12v te geven (om je accu weer opteladen) waardoor die snel zou door branden en je lampjes zullen kapot gaan als het geen 12v zijn.

ligt het mischien niet aan de bedrading of bougie?

Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 1-10-2006 om 19:23 uur.
 
Golf II styling
Rubie-The-Sysop 1-10-2006 19:27 Print reply

Posts: 161
Hmm, ik heb net meteen even bij me DT gekeken, en die gel accu zit er niet in maar nog steeds gewoon een accu-zuur accu van 6v. Nu ga ik echt aan mezelf twijfelen of dat die gel-accu er uberhaubt wel in heeft gezeten.

Jammer, dacht ik eindelijk echt een oorzaak te hebben gevonden.... Zo zonde he dat dat ding nog steeds stilstaat.
 
Yamaha DT '81
DT-Dude89 1-10-2006 19:27 Print reply

Posts: 223
het enige wat eventueel kapot zou kunnen gaat is je condensator, ook al gebruik je een 6 volt accu zijn die dingen erg kwetsbaar... dus als je dt stottert en knalt(ontsteking staat te laat) moet je contact puntjes op 0.35 zetten en als het dan nog is, je condensator vernieuwen.
 
muppet 2-10-2006 15:12 Print reply

Posts: 53
Kan me haast niet voorstellen dat je accu iets met je ontsteking te maken heeft. Heb zelf een MB en bij die fiets staan ontsteking en accu (dus overige elektra, zoals verl. enzo) helamaal los van elkaar.
Oftewel, zonder accu kan je waarschijnlijk ook prima rijden...

Maar omdat je nu 12 volt op een 6 volts installatie hebt gezet kan ik me wel indenken dat er een en ander is doorgebrand...

suc6
 
cmtheman 2-10-2006 17:18 Print reply

Posts: 2710
nieuwe bobine halen en spoel, die erop zetten samen met nieuwe bougie, dan doet die het zeker en kost je 35 euro, makkelijk zelf doen, contactpunten stellen en klaar
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved