Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelwals MBX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39248 - Schakelwals MBX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Valid 1-10-2006 15:59 Print topicpost

Posts: 658
Ik ben nou ook maar eens m'n NSR blok aan het reviceren en nou loop ik tegen de voglende vraag:

Hoe moeten de schakelvorken in de schakelwals vallen.

Enkele foto's ter illustratie:





Moeten de schakelvorken zo in de 3 gaten van de schakelwals vallen of moet het anders?
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-10-2006 16:04 Print reply

Posts: 17929
alle vorken 1 sleufje hoger
 
Valid 1-10-2006 16:04 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
alle vorken 1 sleufje hoger


Dus de wals moet zeg maar een centimeter naar beneden? (dieper de carter in)
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-10-2006 16:05 Print reply

Posts: 17929
juistja
 
Valid 1-10-2006 16:06 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
juistja


danku, ga ik ff proberen.
 
Valid 1-10-2006 16:17 Print reply

Posts: 658
mooi dat is gelukt

nu vraag 2: hoe krijg je de krukaslagers in je carter?

Ik zeg: carter verwarmen en bus op de binnenring en slaan
maat van mij zegt: carter verwarmen en bus op de buitenring en slaan

wat is het best?
 
Moped Macho 1-10-2006 16:18 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
mooi dat is gelukt

nu vraag 2: hoe krijg je de krukaslagers in je carter?

Ik zeg: carter verwarmen en bus op de binnenring en slaan
maat van mij zegt: carter verwarmen en bus op de buitenring en slaan

wat is het best?

Zeker de buitenring pakken, anders kun je je lagers meteen weer weggooien.

Ff offtopic: hoe heb jij die moer van de koppeling eraf gekregen?

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 1-10-2006 om 16:19 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Sypie_Honda 1-10-2006 16:19 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
mooi dat is gelukt

nu vraag 2: hoe krijg je de krukaslagers in je carter?

Ik zeg: carter verwarmen en bus op de binnenring en slaan
maat van mij zegt: carter verwarmen en bus op de buitenring en slaan

wat is het best?


wat je maat zegt.

anders zit je immers op de kogels enzo te meppen
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
rubbert 1-10-2006 16:20 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Zeker de buitenring pakken, anders kun je je lagers meteen weer weggooien.

Ff offtopic: hoe heb jij die moer van de koppeling eraf gekregen?

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 1-10-2006 om 16:19 uur.



idd nog beter is ook als je je lagers in de vriezer stopt gaat nog beter
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Valid 1-10-2006 16:21 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Zeker de buitenring pakken, anders kun je je lagers meteen weer weggooien.

Ff offtopic: hoe heb jij die moer van de koppeling eraf gekregen?

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 1-10-2006 om 16:19 uur.


ik weet welke je bedoelt.. dat hebben wij gedaan met een doorslag in de inham te zetten (in een hoek van 45grade van de koppeling) en dan daar met een hamer op slaan. Wel eerst je koppeling blokkeren (beetje op z'n beuns moet schroevendraaier ofzo)


 
Valid 1-10-2006 16:22 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



idd nog beter is ook als je je lagers in de vriezer stopt gaat nog beter


dat kan je sowieso beter niet doen want als je ze dan uit de vriezer haalt is er zo'n groot temperatuursverschil dat er vocht condenseert, en water en lager gaat roesten
 
Moped Macho 1-10-2006 16:25 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


ik weet welke je bedoelt.. dat hebben wij gedaan met een doorslag in de inham te zetten (in een hoek van 45grade van de koppeling) en dan daar met een hamer op slaan. Wel eerst je koppeling blokkeren (beetje op z'n beuns moet schroevendraaier ofzo)



Hmm, mij lukt het namelijk niet om die moer los te krijgen... En ik heb echt hard staan rossen...

Je moet je carters ff verwarmen met zon verffohn, dan blokje hout pakken en da op de buitenring zetten, en dan peren.
 
Boerenkool om half 10.
khaz 1-10-2006 16:28 Print reply

Posts: 1450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


dat kan je sowieso beter niet doen want als je ze dan uit de vriezer haalt is er zo'n groot temperatuursverschil dat er vocht condenseert, en water en lager gaat roesten



ehm..zakje?
 
HPI |w00t
Almer 1-10-2006 16:28 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


dat kan je sowieso beter niet doen want als je ze dan uit de vriezer haalt is er zo'n groot temperatuursverschil dat er vocht condenseert, en water en lager gaat roesten


nooit gehoord van vet? Zodra het blok een uur later loopt is al dat water der meteen uit...

Ik gooi zelfs mn zuiger in heet water als de pen stroef gaat Maakt geen donder uit
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
khpoppema 1-10-2006 16:31 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


dat kan je sowieso beter niet doen want als je ze dan uit de vriezer haalt is er zo'n groot temperatuursverschil dat er vocht condenseert, en water en lager gaat roesten



bullshit menno

lager en de krukas in de vriezer

carter goed heet stoken (gasbrander minuut ongeveer miss 1,5 en verffohn wel 3 a 4 minuten)

en dan lagers erin voorzichtig lagers op laten warmen (ben je direct je vocht ook kwijt) en dan de krukas erin
en blokje dicht
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Valid 1-10-2006 18:51 Print reply

Posts: 658
De wals zit er nou zo in dat alle vorken 1 sleufje hoger vallen. Hierdoor is de wals zo'n 10 graden naar links gedraait.

Ik heb het blok nou half in elkaar (koppeling etc zit er nog niet niet op maar de carters wel tegen elkaar) en ik haal maarliefst 2 versnellingen uit een 6 bak.. dat is dus een score van 33%.. Ik zet hem straks verder in elkaar en dan zal blijken of het zichzelf oplost, want de vernsellingsbak is helemaal compleet (missen geen ringetjes oid)...

Het klopt toch dat de wals zo moet staan als op de foto (alleen dan wat lager zodat de vorken goed vallen)? Dus met het pijltje omhoog?

 

Dit topic is 726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved