Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brom ombouwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39247 - Brom ombouwen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim V 1-10-2006 14:50 Print topicpost

Posts: 4468
Hey ik ga mijn Aprilia AF1 Sintesi uit elkaar halen, dit omdat ik er een Nederlands frame in moet zetten. Het frame is Italiaans en krijg het niet op kenteken. Heb nu de kappen en de uitlaat er al afgehaalt. Maar weet eigenlijk niet waar dat ik nu aan moet gaan beginnen met eraf halen. Iemand tips waar ik op moet letten of iets van een volgorde ofzo van het afbouwen?

Iig heel erg bedankt
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?

Erik 39 1-10-2006 14:51 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Hey ik ga mijn Aprilia AF1 Sintesi uit elkaar halen, dit omdat ik er een Nederlands frame in moet zetten. Het frame is Italiaans en krijg het niet op kenteken. Heb nu de kappen en de uitlaat er al afgehaalt. Maar weet eigenlijk niet waar dat ik nu aan moet gaan beginnen met eraf halen. Iemand tips waar ik op moet letten of iets van een volgorde ofzo van het afbouwen?

Iig heel erg bedankt

Zou de wielen als laatst doen.. dan staat ie gewoon nog. Dus eerst blok enzo.. en dan wielen / voorvork als laatst.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Almer 1-10-2006 14:52 Print reply

Posts: 3325
Gewoon eerst de grote onderdelen der afpakken, kan je overal al veel beter bij Dus zo snel mogelijk het blok der nu uit, je buddy deraf en electronica der dan af... Wielen en voorvork en achtervork als laatst
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
BlackIce4 1-10-2006 14:53 Print reply

Posts: 3654
probeeralles er zo groot mogelijk af te halen. dus niet eerst het wiel dan de achterbrug. beter meteen de hele achterbrug met veer en alles eraan vast. dat gaat veel sneller. je kunt in ieder geval het frame zo lang mogelijk rollend houden. wel zo relax als je hem eventjes wilt verplaatsen
 
Timon88 1-10-2006 14:53 Print reply

Posts: 1477
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Hey ik ga mijn Aprilia AF1 Sintesi uit elkaar halen, dit omdat ik er een Nederlands frame in moet zetten. Het frame is Italiaans en krijg het niet op kenteken. Heb nu de kappen en de uitlaat er al afgehaalt. Maar weet eigenlijk niet waar dat ik nu aan moet gaan beginnen met eraf halen. Iemand tips waar ik op moet letten of iets van een volgorde ofzo van het afbouwen?

Iig heel erg bedankt

Begin met het afhalen van de kappen benzine tank enz. vervolgends blok en wielen en alle stekkertjes los koppellen. Het blok kan je gewoon helemaal in elkaar laten. Als laatste de kabelboom er helemaal afhalen. Let er wel goed op dat je weet hoe die moet zitten anders kom je dr haast niet meer uit.
 
Holland-Meeting
G-Force 1-10-2006 14:55 Print reply

Posts: 4603
ik zou eerst alle elektronica erafhalen, van je ontsteking t/m verlichting, dashbord.
daarna blok, alle losse framedelen, tot je het kale frame met wielen overhoud
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
Tim V 1-10-2006 14:56 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
[...]

Begin met het afhalen van de kappen benzine tank enz. vervolgends blok en wielen en alle stekkertjes los koppellen. Het blok kan je gewoon helemaal in elkaar laten. Als laatste de kabelboom er helemaal afhalen. Let er wel goed op dat je weet hoe die moet zitten anders kom je dr haast niet meer uit.

bedoel je met het blok dat ik ook de carb eraan kan laten
edit: Dat rollend houden lijkt me wel handig ja

Dit bericht is gewijzigd door Tim_my_90 op 1-10-2006 om 14:57 uur.
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Johnny B 1-10-2006 14:59 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]

bedoel je met het blok dat ik ook de carb eraan kan laten
edit: Dat rollend houden lijkt me wel handig ja

Dit bericht is gewijzigd door Tim_my_90 op 1-10-2006 om 14:57 uur.

ja kan wel zo veel mogelijk de aan laten zitten
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Rauwpens 1-10-2006 14:59 Print reply

Posts: 475
bij me mb vroegaah:

zadel
kontje
tank
blok
kabelboom enz
overig klein spul
achterbrug
voorvork

zoiets dacht ik
 
WILLEN JULLIE ROCK & ROLL?
Tim V 1-10-2006 15:00 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijnus
bij me mb vroegaah:

zadel
kontje
tank
blok
kabelboom enz
overig klein spul
achterbrug
voorvork

zoiets dacht ik

Wat bedoel je precies met kontje?
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Rauwpens 1-10-2006 15:02 Print reply

Posts: 475
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]

Wat bedoel je precies met kontje?


achterspatbord + licht

ik heb ook tussendoor toen foto's gemaakt

dit is later zeer handig als je niet meer weet hoe et nou ook alweer zat
 
WILLEN JULLIE ROCK & ROLL?
dirtbag 1-10-2006 15:20 Print reply
Posts: 76
plak voor de zekerheid met schildertape (dat papier achtige plakband) namen op de stekkerstjes van je draadboom, dus L.knipper remlicht CDI etc etc. maakt de assemblage zoveel makkelijker.


db
 
Erik 39 1-10-2006 15:25 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirtbag
plak voor de zekerheid met schildertape (dat papier achtige plakband) namen op de stekkerstjes van je draadboom, dus L.knipper remlicht CDI etc etc. maakt de assemblage zoveel makkelijker.


db

Of teken een soort schema.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
daanmtx 1-10-2006 15:35 Print reply

Posts: 3759
éérst een frame regelen, dan pas demonteren
 
Honda VFR400R
rubbert 1-10-2006 16:10 Print reply

Posts: 8825
is idd wel handig om wat foto's te maken van de stekkertje van je kabelboom voordat je ze loshaald want anders kom je er nooit meer uit en van busjes (tussen je wielen bijvoorbeeld) en idd voorvork laatst is handiger want dan is je brommer veel lichter


edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
éérst een frame regelen, dan pas demonteren


dat zou ik idd eerst doen want dan kan je em gelijk ook weer in mekaar zetten dan weet je nog het beste hoe alles zat

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 1-10-2006 om 16:11 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-10-2006 16:26 Print reply

Posts: 17929
had je beter alwin ze nsr kunne kopen


maar waar is je fantasie? gewoon alles wat erop zit moet eraf, simpel zat
 

Dit topic is 1648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved