Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Meteoor zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39245 - Meteoor zuiger
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jww 1-10-2006 16:58 Print reply

Posts: 1779
Niet naar gekeken.. Ik denk dat het wel goed zit... Ik kan de cilinder nu niet bekijken, brommer staat nog op het werk, laat anders wel ff wat pics zien.
 
Dus...
slow nsr driver 1-10-2006 17:16 Print reply
Posts: 264
past wel. loopt al1 heel snel stuk.

beter koop je een athena of weer een parmakit en drukt daar een polini zuiger van een mb/mt in.

loopt perfect en blijft lang heel
 
jww 2-10-2006 16:35 Print reply

Posts: 1779
Oke.. en waar hebben jullie een athena gekocht, die word geleverd met een goede zuiger? En: Is het makkelijker een brom te verkopen met 50cc of 70cc.. wil hem namelijk na het inrijden verkopen
 
Dus...
Joostvdw 2-10-2006 17:04 Print reply

Posts: 4789
meteor zuigers kunnen ook gewoon prima zijn, ik heb dik 15000 km op 1 meteor zuiger 1 zeta cilinder en 2 L-zuigerveren gezet en het reed aan het einde nog steeds, chroomwand was er wel uitgesleten, maar liep nog steeds (vrij rap ook nog).

de oude zeta's zijn ook lang niet zo kwetsbaar als men hier zegt, ik heb em gedurende die 15000km niet echt goedbehandeld en liep zoals ik zei aan het einde nog steeds prima.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
jww 2-10-2006 22:42 Print reply

Posts: 1779
Ik heb gekeken.. en ja hoor vastgelopen op de uitlaatpoort

@ Joost: Ik heb ook goede ervaringen met meteoor zuigers, ik heb hiervoor ook een cilinder gehad die ook dik 17000 km heeft gelopen op 1 stel zuigerveren en 1 zuiger.

Het ligt dus aan de cilinder dat is cker, het ligt cker niet aan de afstelling, daar ben ik van overtuigd. Nu wil ik proberen om het als garantie oid op te geven. Ik weet wel dat dat waarschijnlijk toch niet gaat lukken, maar nooit geschoten is altijd mis.

Ik weet wel: Ik koop geen parmakit meer!
Weer tijd voor een Athena.. dan maar iets minder toeren, en een andere powerband. De powerband van de athena begint bij 6000 toeren.. die van de Parmakit bij 8000, alleen wel veel feller. (Bij techno uitlaat)

Dit bericht is gewijzigd door jww op 2-10-2006 om 22:43 uur.
 
Dus...
HONDARACINGTEAM 2-10-2006 23:42 Print reply

Posts: 1806
Parmakit loopt perfect ik heb der ruim 10000km me gereden totdat ik er een andere zuiger in ramde toen heeft ie mischien nogges 500 gelopen en toen was die in de soep gelopen

Parmakit is een perfecte cilinder met de bijpassende zuiger je moet er g1 andere in rammen dan verniel je hem ik wel tenminsten
 
PRO TUNING 3-10-2006 9:47 Print reply

Posts: 4000
Bij iedere nicasil of chroom cilinder moet je minimaal om de 5000 km een nieuwe zuiger monteren.

Als de zuiger door slijtage gaat kantelen drukken de zuigerveren het nicasil iets in het aluminium, met het gevolg dat de cilinder niet meer rond is.

Dit kun je met een nieuwe zuiger niet meer oplossen.

Waarom denk je dat een crosser (80 / 125 cc) om ± 8 uur zijn zuiger vervangt en een RS 125 om de 2 uur ??
 
christianos 3-10-2006 10:56 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Bij iedere nicasil of chroom cilinder moet je minimaal om de 5000 km een nieuwe zuiger monteren.

Als de zuiger door slijtage gaat kantelen drukken de zuigerveren het nicasil iets in het aluminium, met het gevolg dat de cilinder niet meer rond is.

Dit kun je met een nieuwe zuiger niet meer oplossen.

Waarom denk je dat een crosser (80 / 125 cc) om ± 8 uur zijn zuiger vervangt en een RS 125 om de 2 uur ??

een rs125 om de 2 uur ?

en je kan best een 10.000 km met een zuiger doen, je zuiger zal nooit door zijn eigen kantelen de nika of chroom wand indrukken, daar heb je een klap voor nodig (lees vastneuker).

Je verhala kan niet echt imho
 
Frysk 3-10-2006 11:30 Print reply

Posts: 34930
mhoa
er zit wel iets van waarheid in :
mijn CR80 cilinder was ook ovaal
hoe geen idee maar toch hij was ovaal..
dus zou best 'wat' kunnen
 
giggitybyte
bart de scootergek 3-10-2006 12:44 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

een rs125 om de 2 uur ?

en je kan best een 10.000 km met een zuiger doen, je zuiger zal nooit door zijn eigen kantelen de nika of chroom wand indrukken, daar heb je een klap voor nodig (lees vastneuker).

Je verhala kan niet echt imho



iets in me zegt dat hij een honda rs125 bedoeld, een echte 125 racer, geen straatmodel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
mhoa
er zit wel iets van waarheid in :
mijn CR80 cilinder was ook ovaal
hoe geen idee maar toch hij was ovaal..
dus zou best 'wat' kunnen



ja, is gewoon normaal, je zuiger zal meer op de uitlaatkant en inlaatkant slijten en minder aan de kanten waar de spoelpoorten zitten. nu moet je bij ovaal niet denken dat je het ook maar enigzins kunt zien, maar opmeten wel.
 
Honda RC-33
christianos 3-10-2006 14:07 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



iets in me zegt dat hij een honda rs125 bedoeld, een echte 125 racer, geen straatmodel.

[...]





ik ben er heilig van overtuigd dat je race/cross motoren niet met brommers/ weg motoren kan vergelijken kwa slijtage en duurzaamheid

Ik bedoel, Van Veen Kreidlers deden ook maar 1 race met een zuiger en een wegmodel van Veen gewoon 5000 km

beetje kamelen met renpaarden vergelijken

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-10-2006 om 14:08 uur.
 
buldogo2 3-10-2006 14:14 Print reply

Posts: 2101
Ik heb een zeta gehad met meteor zuiger, en moet zegen ook bij mij heeft deze perfekt en lang gelopen, pas toen ik em er een keer af had gehaald en een maand of 2 later terug had gezet zonder em af te stellen, liep i naar een kleine 1000km vast, op de uitlaat poort, maar nog altijd geen beschadigingen in de cilinder, alleen de zuiger was naar de knoppen.

En in ene athena zit ook een meteor zuiger, en deze gaat ook erg lang mee, alleen de cilinder is gewoon wat tammer.

En ben het eens met de qeut van christianos hierboven

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 3-10-2006 om 14:14 uur.
 
Born to ride
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-10-2006 15:02 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

een rs125 om de 2 uur ?

en je kan best een 10.000 km met een zuiger doen, je zuiger zal nooit door zijn eigen kantelen de nika of chroom wand indrukken, daar heb je een klap voor nodig (lees vastneuker).

Je verhala kan niet echt imho



tuurlijk kan dat wel. Aluminium is helemaal niet sterk wat dat betreft.
Maar dat over die slijtage geef ik je gelijk in
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 2104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved